Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zaseklá volnoběžka altíku Fabia1

Od: rum odpovědí: 25 změna:
Zaseklá volnoběžka altíku Fabia1 - nejsilnější altík
Jde s tím prosím něco dělat doma? Wd40?

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Vyměnit.

Pokud je kousnutá a spojená, tak jezdit opatrně. Prudké změny otáček namáhají kotvu altíku, at se neuvolní z hřídele. Zvláště při přeřazování při prudké změně otáček v kombinaci s plným odběrem proudu z altíku, který se brání a brzdí řemenový pohon.

Proto ty nejsilnější kusy musí mít volnoběžky.

tim

Taky mi to blbne a volnobezka je spojena (vibruje klinak)... Nechces mi to vymenit

Melo by to byt tenhle dil: 022903119c heureka.cz/...

Ono se to pry ma menit s rozvodama? Jak poznam, zda se delaly rozvody?

ps: podle dieselpower.cz/... To jde nejlip povolit razovym utahovakem ale to se musi vyndat celej altik

tim

Tak dik hosi ... Koukam ze radit je jedna vec ale pracovat to uz jina vec )

Tudle mi jeden chtel menit bocni sklo ridice za 2 tacy jen za praci. Prej 2 hodiny a ze ma cenu za hodinu 1000,- (na 20 let stary auto) nejspis bez dokladu a jeste plna hu.. kecu, jak nema cas, jak je na obede, jak...

Tak jsme to udelali na dvore asi za 15-20 minut. Pravda, s clovekem co uz to delal. Protoze kdyz to mas delat poprve, tak je to opruz.

Kazdopadne poznatek, ze garazisti a vrakace jsou casto drazsi jak znackovy, kde musej dodrzovat nejaky normocasy od vyrobce a mit jasne zverejneny cenu za hodinu.

ps: ten nastroji nestoji majlant atools.cz/... klíč na řemenici jen 139,- jen teda nevim jak mam udelat to, aby me podobne klukoviny delat si to sam zase zacaly bavit a clovek to delal rad? Vas to jeste bavi, se hrabat ve smiru? )

Ty seš případ, kdy matka se synem příjde na chirurgii a kecá do práce chirurgům i na operačním sále co mají říznout a jak. Takový lidi jsou napřesdržku. Navíc mají plnou hubu keců i na cenu práce. Proto ten nezájem.

Ale radu jsi dostal, tak buď vděčnej

Mě to třeba bavi a mam to jako koníček a navic mi nevadí se podelit o zkušenosti viz tu:
club-opel.cz/...
Respektuju že každej nak začinal a občas potřebuje nakou tu radu a pokud se neboji neni dúvod si to neopravit sam
tim

Jo jasne ze na op sal se pousti matky... rada jestli razakem anebo koupit ten nastroj, by nebyla?

a jakou volnobezku koupit? Jednou jsem koupil napinaci kladku a cela se zkroutila v lozisku. Smejd.

měnil sem nedávno ulítlou volnobežku na passatu mam na to takovou podobnou sadu
mojedilna.cz/...
De hlavně o to jakej je přistup k tomu altíku na tom pasatu to byla pohoda na 15 minut i s vyměnou řemene
U ty fabie mam obavu že bude muset altik ven
Jinak řemenici sem bral vod Ina akorat si pohlidej počet dražek
Pasat měl 6ti dražkovou kolik ma fabie nevim nedelal sem to

Musíš si při povolování tu řemenicu zaaretovat, aby se netočila a šla povolit z hřídele. Na to je ten přípravek, kdy vnějším ozubenám chytne řemenicu a vnitřním torxem povolí centrální šroub.

Pokud máš na dílně rázový utahovák, tak není důvod mnohdy přípravek použít, ale je lepší ho mět na dotažení k vůli přesnému dotažení pomocí momentového klíče.

Pokud nemáš ani jedno, tak ti stačí jen ten přípravek.

Řemenice bych bral SKF,Continental, Daico možná, ZVL, FAG, INA

Dabel... Fábka má altík kráně nahoře i verze s klimou má altík nahhoře a kompresor dole a mezi nima jde nosník auta a řemenice jsou pod a nad krásně dostupné.

tim

@dabel tak to jsi jiny pan s takovouto sadou!

@gumidek A muzes mi rict, jak se dostanes k povoleni razakem z boku bez vymontovani toho Altiku? Razovy elektro utahovak mam, ale... moc ho nepouzivam...

Utazeni bych ani moc neresil, kdyz se to pry utahuje provozem?

ps: nahodou nebudes vedet kolik je casovych jednotek na vymenu (hodina = 100 jednotek)

Na autě to rázákem samosebou neudělám, ale tím přípravkem ano (i když jsou i malinké rázáky)

Já mám ceny smluvní.

Provozem se samosebou má tendenci utáhnout, ale to je spíš výraz pro fakt, že se provozem řemenice nepovolí. Utažení musí být momentovým klíčem nebo s citem na správný moment.

Řemenice se nedotahuje prsty a zbytek jako že se utáhne samo... to v žádném případě a takto se nepracuje

break
Ono se to prý samo utáhne...to jsou odborníci

break... mě to povídej...

tim

Psali na netu... nevim, asi by k tomu mel byt predpis vyrobce...

stejne tak se neutahuje klicem flexa, ale jen rukou

break... já se ještě naučím něco nového, jak koukám :D

tim

Dobrý no, tak si děláš ze mě srandu, a tu smluvní cenu, můžeš mi naznačit?

nebo aspon hodit odkaz na tu volnoběžku?

znám jednoho chlápka, co dělá startéry, tak se ho zkusím zeptat, až pojedu okolo, ale on furt není doma

Tak mi napiš číslo dílu z alternátoru nebo mu vyfot zadek s údaji.

Řemenic je asi 12-15 druhů a čísel dílů pro každý alt různá.

Na Transporteru T5 bych si klidně vzal i 8000,- na motoru 2,5Tdi a měl bych přijet k zákazníkovi pár km.

Řemenice stojí cca do 1000kč

tim

na forech psali ze INA je dobra

ja jsem ho tady kdyz se mrknes nahoru natypoval to cislo dilu uz heureka.cz/...

a je to nejsilnejsi f1 tak snad to bude ona ale rikals ze bosch jsou stejny nebo ne? Hadam ze to dela ty zvuky z motoru

ps: tady pises "prudke zmeny otacek namahaji kotvu altiku at se neuvolni z hridele"a pak ze razovy utahovak je ok, tak ted jsem z toho vedle.

Rázový utahovák to hrkne během 1-5s a v době, kdy altík se tomu nebrání (nemá elektrickou zátěž, nefunguje jako dynamická brzda).

break
Tim: veškerý údaje jakožto utahovací momenty, intervaly, normohodiny , postupy atd najdeš v Haynes nebo datech od výrobce. Pokud něco chybí, tak strojnický tabulky. Do toho zkušenosti, který přijdou časem.
A co tady vlastně chceš? Ani v jedný odpovědi od tebe nebylo slovo prosím nebo tak něco. Divím se, že gumidek má ještě chut o tom debatovat. Vůbec mě nepřekvapuje, že ti někdo napálí litr na hodinu práce...
tim

Break: původně mě zajímalo, zda to nejde opravit, když by to bylo zarezlý.

ale to už je pozdě : autoelektrika-praha.cz/... pěkný řez

 


0x
Vyměnit. To by mohlo jít na autě.
Každopádně ne na všech alternátorech volnoběžka je, já mám origo altík (na HTP 47 kW) a volnoběžku nemá, jen pevnou řemenici. Tak se napřed ujistit, jestli má opravdu volnoběžku

 

altík ven-potřebujete místo ... a dát novou volnoběžku...ale je třeba speciální klič/přípravek na povolení a dotáhnutí--- na určitý typ vozu...ale pozor -funkce stejná ale jiné provedení/rozměry podle typu vozu klíč na fiata/Iveco nebude třeba pasovat na škodovku...ale klíč na Seata pasuje na škodovku-prostě Bosch-mám ho totiž i toho Seata a klíč- a sem tam si klíč přijde někdo půjčit...

 


0x
Nevím, jak to vychází na Fabii, ale nedávno jsem to měnil na O1. Ježka z klece se mi dostat nedařilo, tak jsem altík jen natočil tak, abych se k němu vrchem dostal rázovým utahovákem z Lidlu. Šlo to povolit v pohodě. Ten utahovák jsem raději koupil předem, když jsem předtím na YT viděl několik videí, kde s tím chlápci často dost zoufale zápasili tou ruční sadou.

 

bosch

0x

Bohužel volnoběžka (1.9TDI) na altíku nejde povolit ani ve svěráku ani metrovou pákou ani rázákem, nějaké nápady?

nebo koupit novej altík za 3 litry (028903028E 120A)?

Nařezat až těsně k závitu flexou a odsekat nabroušeným majzlem. Bohužel u tohodle úkonu lidi selžou na pečlivosti a zaříznou hluboko na závity a hřídel zničí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]