Nejste přihlášen/a.
Vyměnit.
Pokud je kousnutá a spojená, tak jezdit opatrně. Prudké změny otáček namáhají kotvu altíku, at se neuvolní z hřídele. Zvláště při přeřazování při prudké změně otáček v kombinaci s plným odběrem proudu z altíku, který se brání a brzdí řemenový pohon.
Proto ty nejsilnější kusy musí mít volnoběžky.
Taky mi to blbne a volnobezka je spojena (vibruje klinak)... Nechces mi to vymenit
Melo by to byt tenhle dil: 022903119c heureka.cz/...
Ono se to pry ma menit s rozvodama? Jak poznam, zda se delaly rozvody?
ps: podle dieselpower.cz/... To jde nejlip povolit razovym utahovakem ale to se musi vyndat celej altik
Tak dik hosi ... Koukam ze radit je jedna vec ale pracovat to uz jina vec )
Tudle mi jeden chtel menit bocni sklo ridice za 2 tacy jen za praci. Prej 2 hodiny a ze ma cenu za hodinu 1000,- (na 20 let stary auto) nejspis bez dokladu a jeste plna hu.. kecu, jak nema cas, jak je na obede, jak...
Tak jsme to udelali na dvore asi za 15-20 minut. Pravda, s clovekem co uz to delal. Protoze kdyz to mas delat poprve, tak je to opruz.
Kazdopadne poznatek, ze garazisti a vrakace jsou casto drazsi jak znackovy, kde musej dodrzovat nejaky normocasy od vyrobce a mit jasne zverejneny cenu za hodinu.
ps: ten nastroji nestoji majlant atools.cz/... klíč na řemenici jen 139,- jen teda nevim jak mam udelat to, aby me podobne klukoviny delat si to sam zase zacaly bavit a clovek to delal rad? Vas to jeste bavi, se hrabat ve smiru? )
Ty seš případ, kdy matka se synem příjde na chirurgii a kecá do práce chirurgům i na operačním sále co mají říznout a jak. Takový lidi jsou napřesdržku. Navíc mají plnou hubu keců i na cenu práce. Proto ten nezájem.
Ale radu jsi dostal, tak buď vděčnej
Jo jasne ze na op sal se pousti matky... rada jestli razakem anebo koupit ten nastroj, by nebyla?
a jakou volnobezku koupit? Jednou jsem koupil napinaci kladku a cela se zkroutila v lozisku. Smejd.
Musíš si při povolování tu řemenicu zaaretovat, aby se netočila a šla povolit z hřídele. Na to je ten přípravek, kdy vnějším ozubenám chytne řemenicu a vnitřním torxem povolí centrální šroub.
Pokud máš na dílně rázový utahovák, tak není důvod mnohdy přípravek použít, ale je lepší ho mět na dotažení k vůli přesnému dotažení pomocí momentového klíče.
Pokud nemáš ani jedno, tak ti stačí jen ten přípravek.
Řemenice bych bral SKF,Continental, Daico možná, ZVL, FAG, INA
Dabel... Fábka má altík kráně nahoře i verze s klimou má altík nahhoře a kompresor dole a mezi nima jde nosník auta a řemenice jsou pod a nad krásně dostupné.
@dabel tak to jsi jiny pan s takovouto sadou!
@gumidek A muzes mi rict, jak se dostanes k povoleni razakem z boku bez vymontovani toho Altiku? Razovy elektro utahovak mam, ale... moc ho nepouzivam...
Utazeni bych ani moc neresil, kdyz se to pry utahuje provozem?
ps: nahodou nebudes vedet kolik je casovych jednotek na vymenu (hodina = 100 jednotek)
Na autě to rázákem samosebou neudělám, ale tím přípravkem ano (i když jsou i malinké rázáky)
Já mám ceny smluvní.
Provozem se samosebou má tendenci utáhnout, ale to je spíš výraz pro fakt, že se provozem řemenice nepovolí. Utažení musí být momentovým klíčem nebo s citem na správný moment.
Řemenice se nedotahuje prsty a zbytek jako že se utáhne samo... to v žádném případě a takto se nepracuje
Psali na netu... nevim, asi by k tomu mel byt predpis vyrobce...
stejne tak se neutahuje klicem flexa, ale jen rukou
Dobrý no, tak si děláš ze mě srandu, a tu smluvní cenu, můžeš mi naznačit?
nebo aspon hodit odkaz na tu volnoběžku?
znám jednoho chlápka, co dělá startéry, tak se ho zkusím zeptat, až pojedu okolo, ale on furt není doma
Tak mi napiš číslo dílu z alternátoru nebo mu vyfot zadek s údaji.
Řemenic je asi 12-15 druhů a čísel dílů pro každý alt různá.
Na Transporteru T5 bych si klidně vzal i 8000,- na motoru 2,5Tdi a měl bych přijet k zákazníkovi pár km.
Řemenice stojí cca do 1000kč
na forech psali ze INA je dobra
ja jsem ho tady kdyz se mrknes nahoru natypoval to cislo dilu uz heureka.cz/...
a je to nejsilnejsi f1 tak snad to bude ona ale rikals ze bosch jsou stejny nebo ne? Hadam ze to dela ty zvuky z motoru
ps: tady pises "prudke zmeny otacek namahaji kotvu altiku at se neuvolni z hridele"a pak ze razovy utahovak je ok, tak ted jsem z toho vedle.
Rázový utahovák to hrkne během 1-5s a v době, kdy altík se tomu nebrání (nemá elektrickou zátěž, nefunguje jako dynamická brzda).
Break: původně mě zajímalo, zda to nejde opravit, když by to bylo zarezlý.
ale to už je pozdě : autoelektrika-praha.cz/... pěkný řez
altík ven-potřebujete místo ... a dát novou volnoběžku...ale je třeba speciální klič/přípravek na povolení a dotáhnutí--- na určitý typ vozu...ale pozor -funkce stejná ale jiné provedení/rozměry podle typu vozu klíč na fiata/Iveco nebude třeba pasovat na škodovku...ale klíč na Seata pasuje na škodovku-prostě Bosch-mám ho totiž i toho Seata a klíč- a sem tam si klíč přijde někdo půjčit...
Bohužel volnoběžka (1.9TDI) na altíku nejde povolit ani ve svěráku ani metrovou pákou ani rázákem, nějaké nápady?
nebo koupit novej altík za 3 litry (028903028E 120A)?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.