Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna kotoucu v zaruce

Od: panx® odpovědí: 21 změna:
Dobrý den ,mám citroën c3 r.v 2018, dnes jsem byl na technické a mám tam jako těžkou závadu opotřebení zadních kotoucu, nevi někdo zda se na to vztahuje záruka? Mám ještě rok záruku a najeto 23tis km a přijde mi ,ze je to dost málo na to ,aby kotouč byl ko .
A další věc ,svítí mi tam tlak v pneu ,nevi někdo ten trik jak se to resetuje?dela mi to když přehodim kola a to jim taky vadilo ,diky

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

záruka na sjeté destičky? to jako vážně? - to je vaše chyba - styl jízdy ... to vám nikdo nemůže uznat, tedy žádný normální člověk

Umíš číst?

jm
Jiný důvod poškození kotoučů než kvůli jízdě bez dostatečné třecí plochy dostatečné vrstvy brzdových destiček si neumím představit.
kolemjdouci
Umíte číst? Kotouče, kotouče, kotouče! A rozhodně není normální aby byly ko po 23000km.
jm
Jak asi kotouče poškodit? Co tak sjetymi destičkami zdeformovat, zničit... Čtu a snažím se přijít na důvod... Nic jiného mne nenapadlo.
Důvodem zničených kotoučů jsou destičky... To je můj názor. Za poškození může řidič.
25.10.22 19:48

Nesmysl!

 

paveldvorak

2x

Stačí se podívat do smlouvy a přečís si záruční podmnínky

Garance se nevztahuje:
1. Na kontroly a běžné údržbové operace.
2. Na následky vzniklé v důsledku nestandardního používání vozu, chyby nebo nedbalosti.
3. Na výměnu běžně opotřebitelných dílů, jejichž životnost se může měnit v závislosti na používání
vozidla, na počtu najetých kilometrů, na geografi ckých a klimatických podmínkách, na díly, a jejichž
výměna není důsledkem poruchy nebo selhání. Toto ustanovení se vztahuje především na následující
díly:
a. Přední a zadní brzdové destičky, obložení zadních brzd
b. Přední a zadní brzdové kotouče, přední a zadní pneumatiky
c. Spojka, řemen příslušenství, přední a zadní tlumiče
d. Stírátka stěračů atp
4. Na důsledky skutečnosti, že na vozidlo byly namontovány díly, které nejsou homologované
od výrobce.
5. Na důsledky oprav, přestaveb nebo změn provedených organizacemi, které nemají autorizaci
výrobce.
6. Na škody vzniklé v důsledku přírodních jevů nebo dopravních nehod.
7. Na vozy provozované v USA a v Kanadě.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takže celá te debata je zbytečná žádná záruka není

26.10.22 14:42

Bingo.

 

007cz

1x
Vzhledem ke stáří vozu a najetých km půjde zřejmě o korozi, nikoliv opotřebení kotoučů. Pokud je pneumatika správně nahuštěná měl by se TPMS ventilek přihlásit sám jízdou.

Ano ,píšou hloubkova koroze,spis me zajímalo zda to někdo uzná nebo rovnou koupit nové
007cz
Kupte nové.

 


1x

Hloubková koroze tam vznikne proto, protože s tím jezdíte málo a stojí to ve vlhku. Záruka se na to rozhodně nevztahuje, není to výrobní vada.


doplněno 28.10.22 10:06:

Má to každé druhé auto.

To by potom muselo mít každé druhé auto.
Mně to nepřijde normální u čtyřletého auta. Moje auto stojí venku 14let, sto tis km, poslední 3-4roky téměř nejezdí a STK ok.

 


0x

Není to normální, ale těžko to někdo uzná jako záruční závadu. Myslím, že by to muselo přes znalce a to se docela určitě nevyplatí. K tomu resetu tlaku v pneu je několik videí na youtube. Já C 3 nemám a nic o tom nevím.


Me to taky přijde trochu divne ,ale tak zajímalo me jestli nemá někdo třeba zkušenost než je koupím

 


0x
Ne, na opotřebení se nevztahuje záruka.
Kotouče jdou zlikvidovat i za mnohem méně kilometrů.
Jiná věc by byla, kdyby to byl jen jeden kotouč, potom by šlo o závadu brzd (přibržďující kolo).

 

 

paveldvorak

0x

svítí kontrolka tlaku? POkud jsou tam ventilky s čipem doporučuji menit kola v řádně vybaveném pneuservisu

 

asd1

0x

Korozi nezajímáj najetý kilometry ale způsob používání, pokud jsou ve vlhku tak do nepoužitelnýho stavu zreznou klidně za měsíc, v suchu vydrží "furt". Zadní brzdy brzdí málo tak se rez moc neobrzdí = reznou mnohem víc než předek. Bubny na tohle jsou mnohem lepší.. Na záruku zapomeň.

Snímání tlaku - pokud máš čidla v kolech tak se při výměně musí spárovat s autem, ne všechny auta to umí automaticky.

 


0x

Na brzdy odpo máte. Kelaku v pneu-jsoudva systémy -jedne využívá (nemám osobní zkušenost jen vyčtené ) ABS a na základu tohoto ŘJ vyhodnocuje tlak v pneu, velmi laicky a jednoduše řečeno! druhý systém potřebuje snímače ve ventilcích , které dávají pokyn pro ...Pokud druhý systém je nutné , když máte dvě sady kol, nepřezouváte jen pneu na disku,tak musíte mít snímače i na druhé sadě disků!

Jinak nevím jestli ja na toto nutné standartní diagnostika nebo něco speciál, ale na PSA jedině diagnostika LEXIA nebo Daigbox ! Žádná na VW a další automobilky !

 


0x

To není až tak neobvyklá situace. Auta co méně často jezdí to tak mají. Samozřejmě kotouč není jako kotouč . Syn to má na autě z roku 2019. Nejčastější závada je to u elektromobilů, kde se brzdí minimálně přes brzdy, ale brzdí se hlavně rekuperací. To není z teorie, tak to má kamarád na elektromobilu. Zrovna mi to ukazoval,

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]