Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co tluče v motoru?

Od: ivasad® odpovědí: 14 změna:
Dobrý den, mám staré auto, vw polo. Poslední dobou mi něco chvílemi hodně tluče v motoru, klepou se u toho pedály, je to fakt rachot. Sešlápnutí spojky nepomůže. Často svítí kontrolka, oranžový vykřičník v trojúhelníku a kolem dokola šipka. Když to zrovna rachotí, kontrolka bliká jako splašená. Za chvilku se to uklidní, a auto normálně jede, kolikrát třeba 50 km, než to udělá zase. Do servisu jsem objednaná, ale nevím, zda to není rizikové s tím jezdit, nevíte, co by to mohlo být? Kolik peněz cca padne na opravu? Díky I.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krakex*

2x

Co na autě blbne, bohužel nedokážu říct.

Ale kontrolka, kterou popisujete, nejspíš bude kontrolka trakce/stabilizačního systému, u VW tomu asi říkají ASR, jestli to má něco společného s popisovaným problémem vážně netuším.

 


2x

Kontrolka ASR,ESP.

Může spínat na základě vyhodnocení smyku nebo prokluzu kol. Podhuštěné nebo přehuštěné pneu na kluzkém povrchu a auto vyrovnává trakci.

Nebo vadné čidlo ABS otáčení jednotlivých kol. Jedno ze 4 blbne.


Díky, na vás jsem spoléhala. Takže to není takovej průšvih, jak by se mohlo zdát?

I špatně fungující brzdy, kdy jedno kolo brzdí méně a druhé se protáčí aktivuje ESP,ASR.

Problém to je. Opatrně se dojet dá.

Jsou to brzdy a jednotka ABS, která kontrolku aktivuje přímo ovlivňuje i výkon motoru krom toho, že je porucha na brzdách a kolech (snímání otáček kol.

Takže může být vadné čidlo ABS, vadná brzda, sjeté pneu nebo s nesprávným tlakem a skluz na vozovce.

Od toho se odvíjí i cena opravy. Řešte to včas


Aha, díky moc

Může tam být i špína at už blato nebo železný prach z desek.

Zajeď na wapku, ohni hřbet a vymej zezadu všechna 4 kola.

Může to vyřešit závadu a pokud ne, tak tě mechanik bude milovat (v dobrém), protože měnit čidla kol ABS na těhlici je nejlepší v čistém a né v blatu a mazu.

24.10.22 12:43

Provedu

Ještě mě napadlo, k čemu asi je to tlačítko ESP v kabině, pod ovládáním klimatizace a větráků? Nemůžu to tím vypnout?

Ano, je to na vypnutí ESP systému.

Pokud kola začnou prokluzovat a rozdíl otáčení kol na pravé či levé straně má velký rozdíl, tak systém ESP přikousne brzdou pomocí čerpadla a obkročení cesty pomocí ventilů v ABS jednotce kapalinu a zakousne protáčející jedno kolo.

Zároveň stáhne výkon motoru i když mu stojíš na pedálu. V tu chvíly to ESP systém nezajímá, kolik mu dáváš plynu. Dá jen podle sebe a rozdílu otáčení kol vhodnou dávku sám!

Díky tomu stabilizuje auto na silnici v zatáčce, když nějaká koza stojí na plynu a jede zadkem mimo silnici do pangejtu .

Tento systém je nutné i někdy deaktivovat vypínacím tlačítkem, aby jsi s autem mohla vyjet ze zablácené louky či brodu v potoce. Nebo ze silné vrstvy sněhu na parkovišti.




Díky moc za tvé rady a čas, Gumídku .

Tak aby mě předjížděl vlastní zadek opravdu nejezdím, takže ten systém spíná určitě kdy nemá, je to jistě porucha. Jsem z Vysočiny a umím jezdit i na sněhu, heč.

Seš dobrá

Diagnostika VCDS umí v bloku hodnot načíst rychlosti jednotlivých kol, jak rychle se jednotlivá kola točí. Pak lze zjistit, které kolo blbě snímá a ESP to vyhodnocuje milně jako skluz.

 

break

0x
Maximálně se to zastaví. Něco to bude stát..

Já to tušila.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]