Nejste přihlášen/a.
Kontrolka ASR,ESP.
Může spínat na základě vyhodnocení smyku nebo prokluzu kol. Podhuštěné nebo přehuštěné pneu na kluzkém povrchu a auto vyrovnává trakci.
Nebo vadné čidlo ABS otáčení jednotlivých kol. Jedno ze 4 blbne.
I špatně fungující brzdy, kdy jedno kolo brzdí méně a druhé se protáčí aktivuje ESP,ASR.
Problém to je. Opatrně se dojet dá.
Jsou to brzdy a jednotka ABS, která kontrolku aktivuje přímo ovlivňuje i výkon motoru krom toho, že je porucha na brzdách a kolech (snímání otáček kol.
Takže může být vadné čidlo ABS, vadná brzda, sjeté pneu nebo s nesprávným tlakem a skluz na vozovce.
Od toho se odvíjí i cena opravy. Řešte to včas
Může tam být i špína at už blato nebo železný prach z desek.
Zajeď na wapku, ohni hřbet a vymej zezadu všechna 4 kola.
Může to vyřešit závadu a pokud ne, tak tě mechanik bude milovat (v dobrém), protože měnit čidla kol ABS na těhlici je nejlepší v čistém a né v blatu a mazu.
Ano, je to na vypnutí ESP systému.
Pokud kola začnou prokluzovat a rozdíl otáčení kol na pravé či levé straně má velký rozdíl, tak systém ESP přikousne brzdou pomocí čerpadla a obkročení cesty pomocí ventilů v ABS jednotce kapalinu a zakousne protáčející jedno kolo.
Zároveň stáhne výkon motoru i když mu stojíš na pedálu. V tu chvíly to ESP systém nezajímá, kolik mu dáváš plynu. Dá jen podle sebe a rozdílu otáčení kol vhodnou dávku sám!
Díky tomu stabilizuje auto na silnici v zatáčce, když nějaká koza stojí na plynu a jede zadkem mimo silnici do pangejtu .
Tento systém je nutné i někdy deaktivovat vypínacím tlačítkem, aby jsi s autem mohla vyjet ze zablácené louky či brodu v potoce. Nebo ze silné vrstvy sněhu na parkovišti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.