Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Citroën C8 vhodné jako první auto?

Od: david* odpovědí: 20 změna:
Zdravím, dokončil jsem autoškolu a našel jsem Citroën C8.
CENA
77 000 Kč
STAV
Ojeté
KAROSERIE
TACHOMETR
MPV
176 900 km
PALIVO
Nafta
OBJEM
1997 ccm
VÝKON
79 kW (107 koní)
V PROVOZU OD
05/2006. Stačí na to Auto skupina B? Vhodné jako první auto?
Díky.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

1x

Ujde, vhodné ano je..

Hlavní otázka je jestli to neni těsně před smrtí, hlavně motor = čerpadlo, vstřiky, turbo, EGR. Jestli to neni OK tak lítaj desítky tisíc Tyhle vylítaný vrány se často prodávaj se zhoršujícím se problémem a "dokud ještě jede tak pryč s tim".

= ke koupi vzít znalého nebo nastudovat, vcelku nutnost je diagnostika a hodnoty, nebo aspoň protáhnout to emisema + technickou - projde platíš ty a auto bereš, neprojde platí prodávající a opraví. Pokud se na tenhle návrh cuká tak ví o problému = hledej jiný auto. Pozor na spřízněnou STK kde se s prodávajícím znaj a co můžou tak protlačí.

Na základní servis počítej 30k - náplně rozvody nový zmní pneu (obzvlášt pro začátečníka důležitý), levný dobrý Sava/ Debica

david*

Díky za odpověď a vysvětlení

 

ahoj*

0x

C8 je klasický osobák typu MPV jak je napsané jen prostě větší a i větší motor. Jako první auto pokud nechceš stěhovat nebo tahat každý den kamarády, spolupracovníky si myslím, že je dost velké a díky objemu motoru plus čerstvému řidičáku takže bez bonusů budeš mít dost drahou pojistku

david*

Mám kamarády kteří chodí rádi na párty. Tak bych jim dělal řidiče.

Pojistka bude stejně vysoká když by pořídíl nižží střední a to C4 -2,0HDi u novějšího C4 1,6HDi pak možná ještě

 


0x

Pokud jste řádně absolvoval AŠ pak byste měkl vědět , řp sk.B je pro automobili do 3500kg a do 8 míst kromě řidiče! JInak C8 je velké MPV. Jinak co je vhodné pro začátečníka? Malá C1 nebo C4 či střední třída C5? ČI obdobné velikosti jiných automobilek. Když jsem si , při autoškole, ještě před složením zkoušek, koupil před lety, Fiata 125p 1300, taky mi říkali že je to pro začátečníka nevhodné-dodnes jsem nepřišel PROČ. Takže -buďto jste Řidič, nebo nebudete nikdy i když budete řídit desetiletí,nebo se vyjezdíte. Pokud budete jezdit s mozkem nevidím problém, pokud jako bezmozek tak je jedno v čem budete jezdit.

K autu -předpokládám že jde o 2,0HDI 110, pravděpodobně typ RHZ.Otázka zda má nebo ještě nemá FAP. Bez Fap filtru a pokud je v dobré kondici (není problém najezdit hrubě přes půl milionu km!) S těmi kilometry, pokud to odpovídá, pak je zajeté ! Bál bych se jen koroze a aby nebylo po nehodě.Doporučím sehnat nějakého mechanika citroenáře-pežotáka který tyto autí zná a přizvat na kkontrolu před koupí nebo si zjisti na citroen-clubu, peugeot-clubu nač si dát pozor.osobně byt mám relativně velké auto (C5 a XP,syn C4) tak tohle je pro mne a můj provoz už moc velké.

david*

Když jste zmínil tu C5. Ta taky není k zahození. Ale jak je to stín podvozkem? Je elektrický či co. Jak se o něj pečuje?
david*
18.10.22 11:52

Ne eletrický není, na rozdíl od předchůdců (Xantia,BX...) má hydropneumatiku,ne přes mechanické čerpadlo od motoru, ale elektrohydraulické. pak novější , nwn ode kdy, bylo na výběr-ocel nebo hydro, Péče o hydro? minimální tedy pokud není únik kapaliny (LDS), jinak na mé bývalé xantii 1,8i16v typ LFY byli oribinál trubky hydra cca 22 roků a zdravé, tak jsem jen po kopupi dělal (nechal dělat dofuk+ výměnu LHM) tehdy celková kontrola výáměna LHM a dofuk + drobné malinké opravy, práce necelá hodina machanik chtěl necelé 3000kč (koule á300-6ks, cca5l LHM litr cca 200kč)U klasiky by vyšlo při výměně všech tlumičů víc.Je to hodně vychytané a bezporuchové.Mám už třetího reps.čtvrtéhohydrocitroena -BX14RE to byl ještě monoblok -olej společný pro motor a převodovku! a pak Xantii benzín 81kW a HDi90 tedy 66kW a nyná tedy tu C5 2,0i16V 100kW benzín lpg.vše byly berliny.

Myslím že ty C5ky měly dva typy odpružení. Že se ten podvozek dělal ve dvou verzích takže je dobré se o to při nákupu zajímat. Když jsem hledal dobrou cé čtyřku lezly mi inzeráty na cé pětky za stejnou cenu takže někde bude zakopaný pes. Nikdo nebude pro nic za nic prodávat auto o třídu vyšší za cenu nižší třídy. Většinou to byly závady v elektronice kterou je pětka nervaná víc, než moje gusto snese.

Jak píšeš. Hrozně velkého bacha bych si dával při nákupu auta s DPF. Koupil jsem za skvělé prachy pažouta 307combi a ukázalo se že je tam dpf vykuchaný . Dalo mi pak dost práce najít způsob, jak obejít emise při stk.

Každý rok se na kontrolách přitvrzuje tak nevím, jestli bych to ještě dneska přes technickou protáh. Dceři ho naštěstí před barákem nabourala dodávka a za prachy za totálku si koupila C4 jako já.

No. Citroen C5 je takový můj menší sen. Jakou verzi kdyžtak hledat? Jaký ročníky, motor... Chci určitě hydro podvozek.

Osobně mám asi téměř "žebráka"-z vymožeností jen aut klimu a píp jako je dešták. jinak standart-el okna, zrcátka,pp, origo rádio.navíc tedy LPG. Jinak k eletrice, nevím že by si na ni majitelé hooodně stěžovali. řekl bych asi spíš standart, občas nějaké čidlo... jinak dle mého soudu je nejlepší motorizace je asi 2,0HDi s 80 nebo 100kW nebo pak RFN co mám2,0-16V100kW který se montoval do celé řady pugů a citroenů-xantie,ZX,xsara a C4, 306-307-406-407 a nejhorší z motorů je asi je asi 2,0HPi-přímovstřikový benzín, docela problémové jsou -hlavně skrze výměna rozvodů-ůdajně musí motory ven z auta a jsou vzácnější ,2,2HDI a 2,2HDi bi turbo a pak 3,0 V. benzín a 2,7 a 3,0 HDI) Všechny s hydrem pak mají hydraktiv tuším už všechny H3, umí při rychlosti nad 110km automaticky přitvrdit podvozek, při nižších jde zapnout ručně , tlačítkem na středovém tunel u ručky, která jako u všech hydrocitroenů je na přední nápravu.

osobně pokud bych kuopoval dalšího pak 2,0HDi bez FAP (dpf) na hydru, kterýkoliv výkon .Každopádně kdo se vezl DéSy nebo dobře fungujícím BéXem, pak je C5 docela zklamání,ale to je již snad asi u každé automobilky-nástupce je vždy v něčem o něco horší! Zde pružení. Jo zappměnl jsem-couvací asistent , při zpátečce se levé víc nakloní, po zastaveni´í motoru sklopná zrcátka a dálkové zavírání oken pokud se zapomenou dřív.

Kde nejvíce úřaduje koroze? Kam se prostě dívat při výběru. Ty 2.0 HDI 80 kW jsou už staré kousky, tam se bude zachovalý kus hledat obtížně.
Jak ten 2.0 16V benzín funguje s LPG? Zvládá to hlava a ventily?

Souhlas. Pro mě taky přechod z Xsary na C4 bylo jako jít o třídu dolu a při tom to je přímý nástupce a rozměrově o kousek výš. Ta generace Xsara / Xsantia / XM byla prostě vrchol a od té doby se auta už vylepšují softwerově ale technický základ jde do háje aby se ty elektronický nesmysly který nechceš daly prodat za stejnou cenu jako generace aut která je nepotřebovala.

To Gazda. koroze je individuánlí-Jirka Hejda , místní hydro specialista, jedn z pár v celém česku, po rozvodech a jedné opravě která musel následovat po předchozí opravě neumětelem nebo totálním sklerotilkem -dva va šrouby na převodovce se vyklepali nebot nebyli pořádně utaženy a jeden tam ani nebyl dán při montáži a tekl olej nejprve pár kapek , až pak po dolií jednoh litru to vytekjlo vše naráz-dohromady mne to stálo tři náplně převodovky sdělil že je ve velmi dobrém stavu,povrchová-lehká koroze velkých masivních dílů jako např těhlice... RV 4.7. 2004, zástavba LPG Elpigaz 01 od 2010

Důležité je aby nebyla po bouračce což platí pro všechna aute nejen citroeny a nedávat opravy tomu kroků,kdo nezná citroeny a pokud se něco podělá na hydru tak jen pak . PaM (MIlan Haluza -Brno Jundrov, Jirka Hejda-Radouňka JH-tito mechanika a hydro, p.JardaRůže (Jaroslav Růžička ) Praha a Vesleí nad lužnicí Na diagnostiku je pak někde z Hané p.Handl Martin tuším OL . Asi jich bude víc, ale tito jsou známí z FB,Citr.clubu, xantiaclubu BX clubů... Jo a pokud kopupě tak diagnostika výhradně lexia.

 

david*

Přikládám obrázky

 

 

dada*

0x
Pěkný auto, bez servisní knížky ruce pryč,Citroen netrpí tolik na korozy, jak ostatní značky s dieslem zkušenosti nemám. At skvěle slouží a přeji spoustu zábavy.
david*
19.10.22 19:19

Díky.

 


0x

C8 z toho roku mám. Ovšem samozřejmě ne s naftou, ale BA+LPG.

Problémy co mám / měl jsem:

1) při výměně spojky a přední nápravy totálně zarezlé šrouby. Servisák se s tím j... několik dnů což se projevilo na ceně opravy.

2) typický problém francouzů - poruchy v elektrice. Nejvážnější mne přivedl 3x na odtahovku a pak servisáci pro jistotu obešli propojovací desku.

Jinak je to auto dobré, rejd trochu horší. Po stránce konstrukce je to mnohem horší než Xsara Picasso co jsem měl, ta měla naprosto geniálně vyřešenou kabinu s mnoha šuplíkama a odkládacíma krabicema.

Tak s těmi totálně zarezlými šrouby jste asi výjímka (neznám tedy C8 ale dost jiných citroenů) a navíc asi špatný mechanik. Nebyl to nakonec ten expert co dělal (asi také spojku?) předchozímu majiteli na mé nynější C5,koupena v Brně. Díky nekvaůlitní práci mmoc nechbělo a odešla celá převodovka!

Naopak problemy tohoto rázu jsem měl na jediné škodovce co jsem měl a na seatu.

Ad2-pokud o obešli pro jistotu propojovcí desku pak bych jim nesvěřil ani pionýra!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]