Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bzučení od motoru závislé na otáčkách, co to je?

Od: pro99 odpovědí: 3 změna:
Dobrý den, mám dotaz k Octavii 1 1.6 , přes 20 let staré.
Cosi začalo při jízdě bzučet a tento zvuk vychází z motorového prostoru. Je plně závislý na otáčkách motoru, když rychlost vyřadím, zvuk ustane. Zároveň však zesílily zvuky, které auto vydává při parkování a manévrování volantem, ozývá se hučení a volant jde určitě více ztuha, než když nic nebzučelo. To se ozývá i při zakývání volantem na místě hučení podle toho, čím více se zatočí.
Otázka zní, jaká je to závada, pokud to lze z popisu říci? Pokud je to servo, čemuž by odpovídal problém při parkování, proč to bzučí za jízdy podle otáček motoru a při vyřazení přestane? Děkuji.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

U Octavie je hloupé servo. Přebytečný tlak odteče bypassem zpět. I když jedeš po dálnici rovně, tak servo stále pracuje a zatěžuje motor svým čerpáním. Je mechanické na řemenu pohonu altíku od kliky.

Naproti tomu Fabie má taky hydraulické servo, ale čerpadlo nepohání motor, ale má svůj elektromotorek, který napájí z palubní sítě vozu. Díky tomu když ho nepotřebuje, tak ho nenechá zbytečně čerpat a motru klesne spotřeba (zátěž od alternátátoru).

...

Za jízdy máš vyžší otáčky. Proto to možná brčí než při stání na místě. A pokud to brčí při stání na místě, tak jen při vehementním použití točení volantu tam a zpět či jak lidi špatně dělají a serva trápí -> tlačením volantu do dorazu -> tlačením volantu do plného rejdu, at se tlakem servo klidně pose... to ho namáhá nejvíc, proto zvedne tlak a brčí asi proto, že je před smrtí nebo je někde povolené.

Taky nemusí být před smrtí. Ten pohon čerpadla -> čerpadlo v pohonu rozvodu řemenu klade značný odpor proti točení od motoru a volný řemen starý ošoupaný a povolená napínací kladka nechá řemen ve smyku na řemenicách skákat a to milimetrové pravidelné poskakování řemenu může znít jako brčení a třeba jen stačí vyměnit řemen a napínací kladku.

 

kimbert*

0x

Zkuste zkontrolovat množství oleje v hydraulickém čerpadle řízení .Za tu dobu ten olej měl už být minimálně jednou měněný,ale nikdo to nedělá dokud není problém,stejně jako olej v převodovce...

Taky tam hlavně lidi lejou hlava nehlava cokoliv. Přitom dle barvy víčka tam patří zelenej pentosin 11 nebo novější G00 400 0M2

skoda-dily.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]