Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna oleje, zbytky starého oleje

Od: pavel210 odpovědí: 9 změna:

Zdravím, pořídil jsem si auto s dovozu a než ho začnu provozovat musím vyměnit starý olej. Podle servisky byl olej měněn bohužel až po 30 000 km a navíc nejsem schopen nikde dohledat, jaký olej se tam přesně dával. Budu tam dávat olej přesně podle výrobce a se zkrácenýma intervalama. Jde mi ovšem o to jak se zbavit co nejvíce zbytků starého oleje. Po tom co jsem si četl rozporuplné názory na proplachovací přípravky, se mi do toho moc nechce. Jaký máte názor že bych vypustil starý olej, poté nalél nový olej ( filtr bych ještě neměnil ) auto bych dejme tomu na hodinku projel, aby se smíchal se zbytky původního oleje a potom zase vypustil, vyměnil filtr a nalél nový olej. Myslíte že by tento postup měl nějaký smysl, nebo je to hloupost a zbytečné peníze za olej navíc?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Osobně bych se na nějaké zbytky starého oleje úplně vybodnul, ale jestli se ti chce, tak ho vyměň teď, pak za 5 000 km a dál po 15 000 km. Kdybys uvedl, o jaké auto se jedná, tak poradím i konkrétní olej.

pavel210

Jedná se o Renault Megane 3 r.v. 2012 1.9 dci , dle výrobce tam příjde olej Evolution Full-Tech FE 5W-30. To mě taky napadlo že nový olej uplně hned nevypustit, ale chvilku pojezdit a znovu vyměnit. Zřejmě to dává i větší smysl

 


1x

Jaký máš důvod neměnit filtr?

Špinavý filtr je to, co ti ten nový olej asi nejvíce zaneřádí. A filtr je stokorunová položka, oproti ceně oleje.

Takže s novým olejem namontuj i nový filtr na olej.

Klidně můžeš v mezičase vyměnit pouze filtr oleje (bez výměny oleje). Pak doplníš trošku oleje za ten, který byl ve filtru a jedeš dál.

Já jako amatérský opravář bych asi demontoval víko motoru a při vypuštěném oleji z motoru bych demontoval i vanu. Podíval bych se, jestli jsou ve vaně usazené nečistoty a podle toho bych postupoval dále. Třeba bych pod motor dal velkou bednu s hadrama a stlačeným vzduchem a nějakou delší hadičkou bych zkusit vyfoukat všechno z motoru. Posunoval bych hadičku přes otvory v motoru shora dolů. A to je asi všechno. Do mazacích kanálků jde olej přes filtr, takže tam by nečistoty být neměly. A zbytek nečistot se rozředí tím novým olejem a taky steče dolů do vany.

pavel210

Filtr samořejmě že měnit budu. Bylo to myšleno že vyleju starý olej, naleju nový olej, který po projížďce zase vyleju a pak výměna filtru a opět i oleje. Tento postup ale asi volit nebudu, spíše to co mi poradili výše. Demontáž vany a víka nezní špatně, ovšem nevím zda se mi do toho chce. Je to pouze ojetina na dojíždění do práce .. Jde mi jen o to udělat si nějaký základní servis po koupi, co jsem schopen udělat si doma.

 

asd1

0x

Nic tim nezkazíš.. Starý olej stačí krátce propláchnout, na to stačí nalít ca litr oleje (aby sací koš čerpadla byl pod hladinou a chvilku protočit, ca minutu, hlídat tlak oleje jestli maže (sací koš nad hladinou). Pak vypustit proplach a nový filtr.. Ale je to spíš zbytečný, ta decka starýho oleje se v novým oleji ztratí.. Osobně bych se na tohle vykašlal.

Pak jsou usazeniny karbonů z dlouhých výměn, ty se rozpouští postupně, tam má smysl olej vyměnit po pár tisících km - podle barvy jak začne bejt víc černej tak vyměnit. To má větší smysl.

Smysl má i VIF do paliva, dlouhodobě. + italská údržba.

Olej "cokoliv co plní specifikaci výrobce", důležitější je měnit včas. Někdy je lepší použít míň eko ale pro mazání lepší (vodičky typu 0W20 ohledně mazání moc zázrak nejsou), je třeba u toho myslet (hydroštely, DPF filtry, LSPI)

Je dobrý měnit i brzdovku a ostatní náplně, rozvody apod. taky klasika.

pavel210

Děkuji za komentář. Zřejmě to tak udělám, že první výměny oleje výrazně zkrátím intervaly. Ano rozvody budu taky teď dělat, veškeré filtry a i ostatní kapaliny at mám klid. Zatím v autě nejezdím mám ještě staré, tak první vše vyměnit a pak ho začnu provozovat. Nad těma aditivama budu určitě uvažovat.

 


0x

1. Žádné kejkle (viz na Youtube videa i profi). Vypustit a nalít nový olej. Nechat vytékat asi 10 minut. Hotovo. Motor by měl být předtím zahřátý, pak nechat mírně vychládnout (důvod je možnost popálení).

2. Jsou zastánci, že u dnešních motorů s kvalitním olejem lze jezdit i do 60 tisíc km (záleží na stylu jízdy a místa provozu).

3. Dále vyměnit olejový a vzduchový/sací filtr.

4. Na fóru Renault doporučují, pokud městský provoz, zkracovat interval výměny až na 12 tisíc km.

5. Máme v několik vozů Renault v rodině a užíváme jen doporučené ELF oleje.

6. Pokud najeto k 100 tisícům, měnit i převodový olej. V tomto případě jde o výměnu z důvodu degradace kvality oleje časem. Někde jsem četl, měnit po 4 letech.

 


0x

Má to FAP-DPF?

pavel210
14.10.22 15:44

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]