Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítící kontrolka nedostatku chladící kapaliny

Od: slavo® odpovědí: 14 změna:

Gumídku v jednom příspěvku jsi psal,že děláš hlavně elektro.

Před časem se mi po zapnutí zapalování rozsvítila kontrolka nedostatku chladící kapaliny i když ji tam byl dostatek.

Po mírném prohřátí když jsem motor znovu nastartoval, tak už se nerozvítila.

Mechanik ke ktrému jsem chodil, říkal, že je to nádržkou. Tak ji vyměnil, ale to pomohlo tak na 14 dnů,pak se to opakovalo.

Po druhé výměně to vzdal.

Tak jsem našel elektrikáře a on jen po ústním sdělení řekl, že ví čím to je, že pod palubkou je tišták a jsou tam studené spoje. pak když mi to vracel, tak ještě řekl, že tam byl vadný jeden kondenzátor.

Pak už to nedělalo, tak jsm si myslel, že to opravil, ale zjistil jsem, že tu signalizaci vyřadil z činnosti.

Usuzuji dle toho, že když mi klesla hladina ve vyrovnávací nádržce pod minimum, tak se to nerosvítilo a ani se to nerozsvítilo když jsem od nádržky odpojil konektor.

Tak by mě zajímalo co tam asi mohl opravit - provést.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Snímání měří odpor, tak tam někam vrazil odpovídající odpor místo snímače...

Mmch. moc milej elektrikář, vyteklej chladič bys zjistil až přehřátím motou = klidně jeho poškození typu prohlá hlava, přidírání apod, obzvlášt pokud bys nemohl hned zastavit (kopec na dálnici apod. - hned zastavit = riskovat že tě sejme kamion = radši zadřít než celý auto na sr.)

 


0x

Snímač jsou dva dráty s nějakou normalizovanou vzdálenosti od sebe a propojuje je kapalina.

Budíky pak měří odpor. Pokud naměří nekonečně velký (odpojený konektor, dráty nasuchu, přestřižený drát vedení svazku,atd...), tak po chvilce budíky vyhodí chybu kontrolkou chladící kapaliny a hlasitě pípnou.

Měří odpor, takže budíky mají v sobě naprogramováno, do jakých hodnot se mají vejít a nevzrušovat se. Protože odpor se mění se směsí kapaliny i s teplotou.

Pokud na jednu nebo na druhou stranu hodnoty odporu utečou mimo rozmezí, tak opět kontrolka hlásí poruchu.

Jednotka budíků netuší, zda tam kapalina je nebo není. Nemá oči jako člověk. Měří jen ten odpor.

Na desce plošných spojů budíků jsou dva konektory a ty jsou letované. Stejně jako zbytek součástek na desce. Vlivem mrazů a veder v kabině pájené spoje degradují. Zvláště v dnešní době dodržení RoHS, kdy se používá bezolovnatá nekvalitní pájka, která na tyhle extrémy více trpí a vznikají tzv. studené spoje. Je to jednoduše řečeno nedokonalý vodivý spoj. Mnohdy jde po čase zaletované součástka i vytáhnout.

Vodivost takového studeného spoje pak ovlivňuje nejen vlhkost, ale i teplota. No a zrovna v bodě, kde se měří odpor vedení a netečou velké proudy se to chová jak popisuješ. Chvilku jde, chvilku nejde.

Je potřeba proletovat nejen konektor, ale třeba i přeosadit některá IO nebo napájecí stabilizátory na desce, aby vše jelo jak má nezávisle na provozních teplotách.

A né každý to umí.

Takže pokud ten blbec odletoval SMD diodu z panelu a nepo jí přelepil černou izolačkou, tak je logické, že se ti nikdy nerozsvítí. Stejně tak, zda odpojil pípák (gong) budíků.

Prostě ti ty budíky zprasil.

Běžné závady jsou:

Studené spoje budíků, oxidace konektorů (pod motorem stěračů, za budíky, u nádobky), dále zaoxidované nebo potažené olejnatým filmem dráty v nádobce (stává se při vadném těsnněí pod hlavou, kdy zdegraduje kapalina chlazení a je olejnatá špinavá s odlišným odporem) a nebo nasčítané všechny tyto závady naráz.

Je potřeba odstranit příčinu.

1. Vadné těsnění pod hlavou a mastná oka v kapalině nebo kalná kapalina

2. Vadné dráty v nádobce od té kapaliny (řešením je vypláchnutí fixinelou a pak benzínem mimo auto)

3. Vadné vedení - změřit odpor vedení od nádobka až k budíkům a od nádobky k signální kostře (hnědobílý tenký)

4.Studené spoje v budíkách

...

Případně budíky vyměnit. Zjistit LOGIN jednotky starých budíků (motoru), mít LOGIN nových budíků, opsat si kodování starých budíku dle výbavy, přizpůsobit LOGIN do auta nových budíků, naučit klíče immobilizéru do nových budíků, nastartovat, stočit km


SMD diodu neodletoval protože při zapnutí zapalování se na chvíli rozsvítí.

Nevím kolik má fabie 1 pípáků, ale než to k němu šlo, tak když jsem měl zapnutá světla, otevřené dveře řidiče a klíček nebyl v zapalování tak nepípalo - po jeho opravě to zase začalo pípat.

Pokud náhodou se rozsvítí "hladové oko" tak to taky pípne a taky i když se chci rozjet s neúplně uvolněnou ruční brzdou.

Špinavá kapalina v té době trochu byla, ale neubývala a až začala ubývat, tak to bylo způsobeno těsněním pod hlavou.

Od té doby jsem najel cca 40000 km a kapaliny je tam víceméně stejně - dnes jsem se díval.

repráček je v budíkách jen jeden.

Kdy byla měněna kapalina?

Jaká byla použita?

Jaký poměr byl namýchán?

Aby se dosáhla jaká teplota?

Jen pro zkušenost... Diagnostika hladiny kapaliny neměří odpor, jako odpor, ale používá vodivosti kapaliny která je celkem i dost mizerná, nebot je v ní málo vody a hodně nemrznoucí kapaliny a to tak, že z jednotky jdou impulzy 1 ms (měřeno osciloskopem) a jednotka zase ty impulzy přijímá (přes vodivost kapaliny)... To mám ověřeno u Fábie..


Kapalina byla měněna na jaře 2020

Měla by tam být G 13

Míchací poměr nevím - dělal to servis - při výměně těsnění pod hlavou.

asd1

hiawata - jakým způsobem ta kontrolka mže blbnout? Když při testu při startu se kontrolka rozsvítí, ale nízkou hladinu ani odpojenej konektor to nehlásí...?


Je to přesně jak píše asd.

Po zapnutí zapalování se rozsvítí, ale při odpojeném konektoru a nebo při poklesu hladiny ne.

Jinak po cca 40000 km nájezdu je hladina ve vyrovnávací nádržce při prohřátém motoru na maximu a to nebyla za ten nájezd doplňována.

Ale tady jste psal, že byla na minimu:"Usuzuji dle toho, že když mi klesla hladina ve vyrovnávací nádržce pod minimum, tak se to nerosvítilo". Nebo to bylo ještě dříve?

Napřed byl prasklý klobouček termostatu a potom těsnění pod hlavou.

Nyní už jak jsem psal cca 40000 Km drží.

Ale tady jste psal, že byla na minimu:"Usuzuji dle toho, že když mi klesla hladina ve vyrovnávací nádržce pod minimum, tak se to nerosvítilo". Nebo to bylo ještě dříve? - to již přesně nevím

termostat 3 roky výměna těsnění pod hlavou únor 2020

 


0x
Já bych byl víc nervózní z toho, že mi u ubývá chladící kapalina.

Asi ho čeká to těsnění pod hlavou. U AQW motoru nic neobvyklého.

asd1

Nebo děravej chladič, teče vodní pumpa... Nebo prdla ta nová nádobka z číny

nebo kape ten výpustní kohout v kolínku hadice dole na chladiči

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]