Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Topení do 12v zásuvky

Od: josefb* odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,
i přes každoroční výměnu pylového filtru, používání sáčku proti vlhkosti a pravidelnému větrání a vytápění se mi v zimě často stává, že mám zmrzlé čelní sklo i z vnitřní strany. Je celkem otravné to škrábat ráno před cestou do práce, a tak jsem se díval například na toto topení autokelly.cz/...
Jelikož moje auto netopí tak rychle.
Chci se zeptat jestli s tímto máte někdo zkušenosti, popřípadě zda-li toto topení nemůže sklo nějak poškodit? Například, že by vlivem velmi teplého vzduchu mohlo zmrzlé sklo prasknout.
Děkuji za vaše odpovědi.
doplněno 23.09.22 22:00: Jedná se o vozidlo golf 4 1.6 benzín. Odtoky pod plastem u stěračů jsou průchozí.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Podobné topení jsem svého času používal. Rychle jsem to zahodil, ono to topí, ale během hodiny to vymlátilo baterku...

Já to koupil taky kvůli zamrzání skla zevnitř a než to tenhle krám rozmrazí,tak to už dřív povolí od normálního topení ikdyž není motor ohřátý.. Stejně jsem dřepěl v autě a čekal až to povolí tímhle topeníčkem.. To už za tu dobu oškrábe celý auto i zevnitř.Jinak pak jsem pokud to šlo poléval sklo teplou vodou..Nikdy to neprasklo,jak někdo říká..a účinek 100%

 

petrovic

4x

Misto neustaleho odstranovani nasledku odstran pricinu. Nekama Ti tam tece voda. Je tam mokro a vlhko.

Já bych asi musel odstranit psy.... Čtyři kusy, celkem devadesát kilo, třikrát denně. Řeším to přes stabilně zapnuté AC, teplotu na max...

petrovic

No jo, ale neradim Tobe, nybrz Aloisovi. Ten o psech nic nepise tomu s nejvetsi pravdepodobnosti tece do auta. Proc si to myslim? Protoze pise, ze to musi i zmrzle rano skrabat. A normalni clovek by nenechal psy mrznout pres noc v aute ze.

 


3x

Co máš za auto? Třeba poradíme lépe.

Výrobce, model, rok, motor.

Třeba do Fabie 1 lze doplnit PTC článek do topení.

Nebo poradit, kudy většinou teče u té a té značky. U Felicie mi teklo střešním oknem, tak jsem ho zalepil silikonem na motory.

 


2x

To je věc k ničemu. Vždyt to má pouhých 150 W! Topení v autě má výkon kolem 4 kW. Tohle se může hodit tak maximálně k otestování kapacity baterky. Je potřeba najít příčinu. Já jsem např. našel špatné těsnění mezi krabicí s filtrem a karosérií.

 


2x

Golf IV má stejnej problém jako Fabie 1.

Ve dveřích pod tapicírungama má plechové tácy stahovaček. Objeď je ve spodních půlkách silonem na motory. Stopy po tekoucí vodě jsou i vidět. Pak se napijou koberce vodou.

Odtoky pod torpédem stěračů tečou do nadkolí předních kol.

Těsnění dveří může být odtržené. Guma je přilepená na béžovém palstovém profilu a teprve ten je naražen v lemu plechů karoserie.


1.6 AKL i ten druhej 75kW topí fest. Vyměň si termostat. Namíchej novou kapalinu G13 na cca -15 (víc předá hůře teploa topí méně, na méně zase může zamrznout na rosol).

taky teče pod torpedem stěračů do svorkovnic. Fabie je mají na stěně, ale golfy dost hloupě na dně přímo ve vodě...

vw-club.cz/...

 


1x

Větrat, odstranit příčinu vlhkosti a místo topení koupit ofuky skel-pak lze mít neustále otevřená okna, přívod vzduchu místo vnitřní cirkulace přepnout na vzdych z venku!. Jaště doporučím namrzlé okno neškrábat ale polít horkou vodou-rozpustí námrazu vnější i vnitřní a pokud není namrzlé zevniř-ohřeje sklo to se teplým vydechovanýma vlhkým vzduchem nerosí!

Obava z prasknutí nehrozí, to si kolegové v práci také mysleli když mne viděli s rychlovarkou sotva vypnula, lít vařící vodu na sklo na sl.filetě. NEPRASKNE!

Tak fileta to sklo má v gumě a může slušně dilatovat. Já mám zas opačnou zkušenost, kdy kolega polil firemní octu a sklo ruplo. Byla tam tupička od kamínku a od ní to jelo.

Ale já sám občas polévám, ale vlažnou vodou a nikdy na ničem neprdlo. Ovšem vařící bych si netroufl.

No vidíš já už u všech soukromých počínaje Xanrii rv 1996, pak totéž ale 2000, pug 106-96, Premacy 2000 a C4 204 všechna horko vodou ,dokonxce na starší byl pavouček cca metr pod stěrači a NIC nezvětšoval se ani se sklo nevysypalo. Jin ak viděl jsem toto u souseda 3 roky satrý MB.220CDI a poslední pak měl bafíka (služební) než šel do důchodu cca3 roky z pět a na všechny v klidu lil horkou vodu.Prý už od doby kdy měl ještě škůdku tj někdy od ccapočátku 80 let.

Ale máš pravdu že na oktách ruplo sklo bez příčiny a u toho co popisuješ tomu voda pomohla!

Asi jak co. Ducato kolega políval taky a bylo to OK.

 


1x
Bylo už nespočet pokusů, kde se zamrzlé sklo polilo horkou vodu z konve a neprasklo. Přední sklo je dostatečně tlusté na to, aby vydrželo tu teplotní změnu.
Teplý vzduch z topení nemůže nic takového způsobit.

no jo...sklo je dost tlusté...ale já třeba tam mám dost takových tukanečků od kamínků-vidět to není... ale jsou tam...tomu se během provozu nikdo nevyhne...a nikdo neví co to udělá když na to místo za určité teploty přijde vroucí voda...inu každý strůjcem svého štěstí...

 

Zkus to pak budeme vědět všichni. Obětuj se.

Mettaxa-. taky to tak dělám sice ne vařící ale měla by mít dle teplospolu minimálně 70°C,Jsem líný polít z horkovarka a pak ji zase nest domá do 5 patra.

 

gumi

0x

Zkus do auta vecer namackat suche noviny/letaky , mely by pohltit vzdusnou vlhkost, takze by se nemela vysrazet a zmrznout na okne

Jj taky ale na kobereček aby hned sály břečku a sníh (pokud je) z bot

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]