Nejste přihlášen/a.
Většina otázek je naprosto jasná, ale některé nejsou úplně jasné.
třeba hned první, správně je ne, ale zákaz zastavení tam není a co je myšleno u okraje vozovky - zajetí k obrubníku a tím stát v jizdním pruhu pro cyklisty což samozřejmě nelze, ale co když zastaví řidič ve svém pruhu a do jizdního pruhu pro cyklisty nezajede?
u trojky - kolik je vzdálenost nákladního automobilu za osobním - je méně a nebo více než 20m - kdyby to tam bylo rozděleno po 10m tak by to bylo jasnější. - tady jsem odpověděl špatně.
u sedmičky - jaký je rozdíl mezi hovorem Handsfree a hovorem se spolujezdcem - pro mě je naopak lepší když si za jizdy mám s kým povídat. - tady jsem taky nakonec chybil když jsem neodpověděl ano.
u č.17 - jak funguje ABS - přerušovaně brzdí není to správně - copak ABS rozpojuje spojku?
č.19, č.26 - kolik procen vozidel má všechny vymoženosti - já nemám ani EBD, ASR a ani ESP.
č.27 co je tím myšleno řádné užití BP - jsem připoután a to jsou pásy zapnuty.
č.30 nevím o tom zda za jízdy řidič by nesměl jíst a nebo se napít.- sice to může odvádět pozornost, ale já to provádím v okamžiku kdy je to pro mě nejvíce bezpečné - určitě ne při předjjíždění.
Takže dvě chyby jsou s odřenýma ušima.
č.1 Ano, naprostý nesmysl. Cyklista mě může kdykoliv objet, tak proč bych tam nemohl zastavit. toto je opravdu paskvil.
č.3 Ano souhlasím, obrázek je uveden něštastně. Na druhou stranu, rozumem se na správnou odpověď dá přijít i bez něho
č.7 Záleží na typu hovoru, jestli je klidný nebo se hádáte. Pro mě je lepší, když je v autě ticho.
č. 17 Přerušované brždění se provádí u vozidel bez ABS, aby jednak brzdy nezvadly a aby nedošlo ke smyku, protože na rozdíl od vozidel s ABS neumějí tato auta rozdělit rovnoměrně brzdný účinek na jednotlivá kola. U vozidel s ABS je právě nejúčinnější dát plné brzdy a setrvat na pedálu až do zastavení auta.
č. 19, 26 V dnešní době už drtivá většina vozidel tyto prvky má. Jsou totiž povinné.
č.27 V otázce jde o to, že airbag nepřipoutanému člověku víc ublíží než pomůže. Aby airbag dostál své funkci, musí být člověk připoután Bylo by zcela zbytečné, kdyby se aktivoval pouze v době poutání člověka před jízdou, ne?!
č.30 To nikdo nezakazuje, otázka jen připomíná, že to není bezpečné a je vhodnější si zastavit např. na parkovišti u benzínky.
Jakou metodou lze v případě krizové situace minimalizovat brzdnou dráhu na většině povrchů vozovky s vozidlem, které je vybaveno ABS?
Přerušovaným brzděním.
*Prudkým a silným sešlápnutím brzdového pedálu společně se sešlápnutím spojkového pedálu až k podlaze vozidla.
Citlivým zabrzděním, zejména na kluzkých površích, a podřazováním na nižší převodové stupně.
*********************************************
Ahoj @slavo, jednotka ABS bez ESP sama neumí zabrzdit. Sama zabrzdí jen jednotka s ESP. Princip je, že jednotka nedovolí řidiči dát kola do bloknutí. Nenechá je "kousnutá", aby pak auto dojíždělo smykem, kdy ve smyku nelze při otáčení volantem autem zatočit a vyhnout se překážce. Ty tedy s ABS pouze musíš pro správnou funkci vyvynout sílu na pedál a tu stabilně držet. Jednotka ABS si sama kola přerušovaně odbrzdí a opět nechá tebe zabrzdit a tak stále dokola, pokud stále naměří na kolech rozdíl rychlostí (měří čidly rychlost všech 4 kol nezávisle na sobě).
Jednotka ABS s ESP má brždění úplně stejné, akorát funkce ESP umožní bez zásahu řidiče sama zabrzdit jednotlivá kola, pokud jde auto zadkem do smyku v zatáčce, tak přikousne jedno zadní kolo a na tom smyku trajektorii jízdy srovná a auto projede normálně i na hraně, kde by auto bez ESP už uklouzlo do příkopu v té zatáčce.
Jednotka ABS má v sobě 8 ventilů pro obtok a s ESP má ještě 4 navíc (12 ventilů).
Kdyby jsi s ABS přerušovaně mačkal pedál, tak bude chybět síla brždění v momentě, kdy si jednotka po odbrždění sama řekne, že chce brzdit a ty jí nedáš pedálem zrovna sílu.
Spojku je také dobré vyšlápnout, protože motor zbytečně brzdu přetlačuje. Jednotka spojku vyšlápnout neumí. To musíš ty.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.