Nejste přihlášen/a.
alfa romeo.r.v. 1992,vo velkem TP mam uvedeno pouze :řízený katalyzátor S2.Jaká norma EURO to je?
Kolego nejsíš se bude jednat o Euro 1 a poplatek je 5000Kč
doplněno 31.05.10 10:45:Tam je rozhodující ten řízený kat. Každé auto které má řízený(třícestný) kat. tak splňuje min. EURO 1.
Podobný případ jsem řešil známému na P 605 ten taky neměl napsanou normu. V autorizováném servisu jsou schopni se napojit na centrálu a zjistit jakou emisní normu auto slňovalo a vystavili doklad a na úředě to opravili (doplnili). Bohužel takto nevyplněných kolonek u aut evidovaných v 90 letech je spousta. Dokonce někdy nesouhlasí ani typy motorů (problém 1.9dieslových Peugeotu).
Pokud je auto dovezeno z "venčí" tak by na úředě mněl být založen origo. TP tam emise budou uvedeny.
To je malinká chybička pána(nebo paní) za přepážkou,příp.psacím stolem-jestliže jste dělal STK od doby platnosti normy o eko poplatcích(tuším od 01/09),jako že asi už jo-měli vám do TP emisní normu doplnit...Jenže to je moc práce lovit v tabulkách ap.Jestliže jste STK nedělal,tak vám jí doplní automaticky,resp.by měli...Jinak Švýcarsko G-kat povinně od roku 88,Itálie,potažmo EU,jejíž součástí v té době již byla,tuším od roku 90-čili min.Euro I...Většinou se převody již neřeší,proč cpát státu peníze-plopřevod,kupní smlouva a jezdí se dál.Pochází to od Škodovky,nejdřív chtěli udržet limit dovozů 8 let,tím ale narazili v EU,tak se zalobbovalo a zavedl eko poplatek,aby lidi kupovali domácí značku,která je ovšem doma dražší než venku-taky česká specialitka...
automaticky se nic nedoplňuje, protože technický průkaz k novému autu vydává výrobce, a pokud výrobce montoval do auta emisní systém, který neodpovídá ani normě euro 0, tak tam prostě nic nenapsal...technická prohlídka s doplněním EURO normy nijak nesouvisí, protže STK nemůže doplnit chybějící technický údaj, to může jen akreditovaný zástupce výrobce, respektiva další subjekty, disponující certifikovanoui databází, které jsou k tomu poveřené ministerstvem dopravy, především firma DEKRA a.s., nebo jiný výzkumný ústav...Skutečnost, že není emisní norma zapsaná v TP není proto problém toho pána nebo paní za přepážkou, ale toho, kdo vystavil technický průkaz, respektive toho, kdo auto vyrobil a uvedl na trh...Ten pán nebo paní za přepážkou nemůže do TP svévolně doplnit vůbec nic...každá změna semusí řádněodoložit...Rok výroby auta není důkazem toho, že auto něco plní nebo neplní, rozhodující je zápis ve velkím TP, přesně tak to stanivuje zákon o odpadech...
Njn, urednici nejsou neomylni ani nahodou a chybnych zaznamu uz jsem videl, ze by to vydalo na knihu. I ja mel k Omeze 96 E1 i kdyz melo byt E2, ale nakonec jsem ozelel 2 litry nez neco resit za litr. Ale vrazdil bych, jen nevim koho
akorát jsem to odkliknul-je to přesně o tom,že musí lovit v tabulkách(nevím zda to mají v Excelu -nebo teda zda vůbec v el.formě)-to se jim nechce-proto tam jakože něco napíšou a mají klid-né tak už pak majitel...Vyplatí si na netu najít daný typ motoru a zjistit si označení em.normy-už se mi to dvakrát vyplatilo-a hned jsem udělal humbuk co mi to tam píše paní za nesmysly-at laskavě zvedne své pozadí ze židle a opravdu se podívá a netipuje...Jenomže člověk to do doby převodu neřeší...,což je chyba!
V jakém excelu? Je to blábol...pokud je ve velkém TP zapsáno 93/59ES, nebo 91/441, lze z různých, i excelových převodních abulek, které jsou i na netu zjistit, že se jedná o emisní noremu EURO 1.Pokud není ve velkém TP nic, není kde lovit. Píšeš tady bláboly, samotný katalyzátor nic neznamená, a S-2 je v podstatě stupen čistoty výfukových plynů, ale neznamená, že se jedná e danou emisní normu...
Bohužel, i zde máte pravdu jen částečně. V mnoha případech jsem se již setkal s nezodpovědnou prací úředníků, spočívající v nepřesném zapsání údajů do nově vydávaných dokladů k vozidlům.
musím oponovat-jestliže někdo něco vyrobí v daném čase,v kontextu platné legislativy,respektive vydá doklad v daném čase-tak za nějaký čas se změnou legislativy a tím pádem je i potřeba změnit konkrétní údaje v souladu s novou(a většinou i odlišnou)legislativou...myslíte,že prodejci,potažmo uživatelé pošlou svá auta zpět výrobcům k doplnění nějakých údajů-asi ne,že?!Uvedení změny je na tom kdo změnu nařídil(má k tomu oprávnění formou zákona ap.),čili stát,a je na státu,aby změnu zapsal,uvedl v platnost, do patřičného dokladu,čili TP...Výrobci právě poskytli státu,v souvislosti s touto změnou,data,který daný konkrétní typ motoru má jaké emise,resp.em.normu a je na státu,potažmo státních úřadech,aby provedli zápis(změnu)-jen stát smí zapisovat cokoli do centrálně vedených dokladů,čili v tomto případě TP vozidla-a jelikož podnětem ke změně je daný zákon s celoplošnou platností-není to žádná indiv.změna pana XY jakože si namontoval třeba tažné,o což musí zažádat(bohužel),ale stát se musí postarat,aby data uvedená ve všech TP odpovídala zákonu,jenž sám stanovil-nikoliv výrobci,prodejci a majitelé aut...Takže je povinností pána(paní)na "dopravce"změnu-a to bez požádání o ní! zapsat-bohužel ji nejdřív musí dle typu motoru atd.vyhledat-což už je práce...Frantíci vyráběli i 30 typů motoru v jednom roce-to už se fakt musí hledat,a je jasný,že to už se jim moc nechce...Ale je to jejich povinnost-jsou za to placeni!
a nakonec pro nechápavého ERIKCHA , pokud není ve velkém TP uvedena konkrétní norma EU, ES, EHS, EHK-OSN, není co hledat v převodních excelových tabulkách, protože označní S-2 není onačením příslušné normy, a skutečnost že má auto řízený katalyzátor nic neznamená, protože řízený katalyzátor je jen jednou ze součástí emisního sytzému jako celku, a právě emisní systém jako celek označují příslušné normy... Takže nejde o tom, že stát má zajistit, že pan a paní za přepážkou se mají někam podívat a něco mají dopsat, ale v případě, že požadovaný údaj není zapsán ve velkém TP ani ve spisu vozidla nebo v elektronické části registru, je to v praxi tak, že žadatel bez zápisu uvedného údaje musí tento údaj doložit, pokud má dojem, že auto nějakou emisní normu plní...
Přikládám odkaz na anglickou wikipedii, tzam s e dočteš podrobnosti... en.wikipedia.org/...
A kdybys to přesto nepochopil, tak S-2 znamená hlavně to, kolik pevných částic, sazí se dostane z výfuku do ovzduší, když to napíšu polopatě, pokud auto plní emisní normu euro, musí splnit další kritéria, jsou sledovány další emosní složky, které musí plnit jistý limit, pokud je jen jedné složky víc, auto neplní emisní normu.
Sledované emisní složky:
já jsem vůbec neřešil české specifické označení "S 2",ale konkrétně Alfu z roku 92-na níž se dotyčný ptal-to je trošku z jiného soudku.Vzhledem k povinnosti prodeje nových aut na území EU s třícestným řízeným katem,tuším už od roku 1990,jež se vztahovalo i na Itálii(kde se Alfa vyrábí a vyráběla)a vozy v ní vyrobené,tak je nadevší pochybnost jasné,že plní min.normu Euro I-vzhledem k tomu,že auto bylo vyrobeno 2roky od platnosti nařízení...Takže jak jsem psal předtím,těžko někdo může přiběhnout na "dopravku"a požadovat po paní(ovi):"hele mám typ motoru AR32201 -což je norma ES 91/441,tak to tam napiš a platím jenom bůra převod..."To asi určitě ne,že...?!Takže to bude asi tak,že pán nebo paní za stolem(přepážkou) budou muset vyhledat dle typu motoru,v kontextu s údaji výrobce,potažmo of.zastoupení dané značky v ČR,jakou normu konkrétní typ motoru plní...Čili to je tak,jak jsem psal shora-úřad je povinnen chybějící údaj doplnit,není-li dosud v TP z důvodu,že se zatím auto nepřevádělo a zatím neabsolovovalo pravidelnou STK od platnosti tohoto zákona...Mám i takovou osobní zkušenost(dvojnásobnou),že sice se úředníkům moc nechce-něco tam jakože dopíšou(oni ten eko poplatek nehradí),ale je to jejich povinnost a ví-li člověk co mají napsat,může s tím i operovat a nenechat se pohodlností úředníku přípravit o tisíce korun...Víc k tomu není co dodat-tak to prostě je,resp.mělo být...
hluboký omyl, pan a paní za přepážkou nedisponují technickými údaji, kterými disponuje jen výrobce, respektive nedisponují certifikovanou databází jakou má například firma DEKRA a.s., a už vůbec nemají kompetence podle typu motoru určovat emisní normu EURO, jde o to, podle jaké směrnice bylo auto schváleno, je běžné, ža na první pohled i podle dokladů, konkrétně i podle typů motoru (stejné typy motorů) stejná auta, jedno vyrobeno pro švýcarský trh a druhé pro trh beneluxu plní rozdílné emisní normy...paní za přepážkou se bude držet zákona o odpadech, ve kterém je jasně bnapsáno, ýže emisní norma je uvedena ve velklém TOP, a podle toho, co je tam zapsáno se vyměří ekologická daň...pan a paní za přepážkou musí ctít práva výrobce, který je nositelem homologace a jehož práva jsou chráněna zákonem, a nemůže svévolně určovat, podle typu motoru nebo podle roku výroby jakékoliv technické údaje, protože k tomu nemá podklady...Škoda a.s. je schopna podle VIN určit i to, na která směně a kdy bylo auto vyrobeno, a kdo byl vedopucím směny...a samozřejmě také podle jaké normy bylo auto schváleno...auta která byla vytrobena pro trh mimo EU také nemuselůa v té době plnit podmínky všech směrnic EU, a auta pro Indii nebo afriku téměř nic...Čili jak jsme psal shora - úřad je povinen na žádost provozovatele nebo vlastníka doplnit chybějící údaj, pokud žadatel tento údaj věrohodně a průkaznýnm způsobem doloží...to že za potvrzení si výrobce naúčtuje například 1500,- Kč, a Dekra 1000,-Kč, to je smluvní vztah mezi žadatelem a dotyčným subjektem, který vzniká mimo úřední přepážku. A komu se to nelíbí, až nekuouje auto, které neplní nic, nebo tuto skutečnost z nějakých důvodů nemá zapsanou v dokladech a elektronické části registru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.