Nejste přihlášen/a.
Přeřezávat závit M12 na M14 sice jde, ale zrovna u kol auta to za dobrý nápad nepovažuju. M14 potřebuje předvrtaný otvor 11,2 mm, takže 12 mm díra, navíc s vyříznutým závitem je skoro o 1 mm větší (hloubka vlastního závitu tak bude menší).
Soused i Vy máte pravdu. Běžně se používají sady 3 závitníků pro ruční řezání závitů, i jednotlivé závitníky pro strojní použití.
Podle tabulky nemáš pravdu, 12 mm je minimum
Taky jsem si to myslel, tak mě to donutilo se podívat po tabulce
Pozor, ona tvrdí, že ty závity jsou v kotouči, což se mi nezdá, ale i kdyby, tak je určitě levnější a výhodnější dát kotouče nové.
zaseja - Co se Vám na tom nezdá? Závity v brzdovém kotouči jsou naprosto běžná záležitost.
Kotouč na obrázku je sice přední, ale to na věci nic nemění.
Je blbost mít závity v brzdovém kotouči!
Kolo nemůže držet ke kotouči a těmi mini zajišovacími šrouby k náboji?!
Kotouč je průchozí a závity má masa náboje.
Jak by to drželo.
U bubnů je to jasné. Tam to být může, když je buben integrovaný s nábojem jako u Golfa III nebo Felicie.
toto je přední náboj Laguny 2
Správně gumídku, proto mi to pořád vrtá hlavou, co pořád tazatelka se sousedem vymýšlí, jedině že by se spletli a místo bubnu psali o kotouči
No jo, máte samozřejmě pravdu, nějak jsem si to neuvědomil. Já mám šrouby v náboji a ty čouhají skrz kotouče (na kole matky), takže mě to popletlo.
Ale zase abych jí nekřivdil, nevím přesný typ auta, ale našel jsem jeden typ, kde je kotouč jako jeden kus i s nábojem a tam to tak je, ale v tom případě bych asi nepsal kotouč, ale celý náboj s kotoučem, tam bych se závitů nebál, ale za ty peníze ,bych asi dal nový
jsou i levnější, nazývají to Brzdový kotouč - s ložiskem a senzorem
zaseja, no, tak to potom jo.
Ale stále dokola. Jaký je problém ten kotouč vyměnit. Stejně bude orezlej a v kdovíjakým stavu na staré laguně. Ještě k tomu zničené závity a nevíme od čeho, takže bych koupil nový kotouč s integrovaným nábojem a k tomu nové šrouby pochopitelně. Ty stržené šrouby okamžitě vyhodit, aby někoho nenapadlo domrvit novej kotouč.
Pokud má odděleně náboj a kotouč, tak není o čem a koupit novej náboj.
Dělat z M12 na M14 a ještě dokur*it disky kol převrtanou dírou... kolik toho homemade dokurv* a výsledek stejně k ničemu a stane se z toho akorát vrak.
To už může místo výměny žárovek lepit ducktejpou blikačku z kola a místo čelního skla si nechat uřezat plexisklo v hobbymarketu...
Jak to vůbec někdo takto myšlenkama může směrovat?! Hrůza!
Nemám prachy, no tak je vidělám a nebo nejezdím autem a hotovo a né jezdit polovraky...
Budu psát pouze to co se domnívám:
udělat větší závit místo strženého jde. Problém bude v tom, že tam jsou většinou závity s jemným stoupáním. I ty se dají vyříznout.
Jak chceš vyřešit větší šrouby? To jako na jednom kole budeš mít jiné šrouby než na zbytku auta?
Jak to udělá soused, to je jeho problém. Ale vzhledem k tomu jak jsou šrouby kol namáhané a důležité, tak bych tam žádné úpravy nedělal.
Koupil bych nový brzdový kotouč se stejnýma závitama a vyměnil ho. Pak bych použil správné šrouby a správný utahovací moment.
Myslíte si,že zásah do pohonného ústrojenstva, ktoré prešlo homologizáciou je legálny? Polemiky,že silnejšia skrutka viac vydrží,si myslím,že sa bude dost tažko obhajovat v prípade havárie,ako poistovni tak aj súdu.
To,že vymenite odpovedajúcu súčiastku za novu,nie je to isté ako ju upravovat. Pohonné ústrojenstvo je všetko,čo súvisi s pohybom,čiže všetky kolesa,zavesenie,uchytenie atď. Môj príspevek nie je strašenie,ale realita dnešnej doby,kde sa protistrana chytá každej veci,aby z toho vytlkla peniaze.Inak som vyučený strojár s maturitou za predošlej éry,takže viem čo to o rezaní závitov.
doutnak - "Pokud si někdo sám mění čepy,poloosu atd..tak vlastně zasahuje do homologovaného ústrojí"
Pokud sám měníte součástky za nové, homologované pro dané vozidlo, o nic nejde. Tak to ale v tomhle případě není. Když to přeženu, je to podobné, jako byste poloosu na Felicii nahrazoval ploosou z traktoru s tím, že si jí doma na soustruhu trochu upravíte. Ta traktorvá poloosa přece určitě vydrží víc.
Tam vidim M14x1,5, takže to na M14 asi moc nepůjde
Převrtávat jedině na mašině pochybuju že to soused má. Nejsme v Africe a když ti upadne kolo tak tě pojištovna sežere. = dej nový kotouče a nevymejšlej píííp. Kotouč jde koupit i bez ložiska, je otázka jestli zvládneš přehodit ložisko.. Takže s ložiskem a rovnou i nový desky, celá akce materiál za 5k + práce. + nový kolový šrouby (kterej debil je zničil?)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.