Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stržene závity

Od: luca* odpovědí: 23 změna:
Dobrý den
Vím že se to tu už řešilo ale nemůžu to dohledat
Mám stejný problém co se týče zadního uchycení kolovych šroubů, stržene závity 4 z 5 ko
Na voze laguna 2 jsou závity přímo na brzdovém kotouči(dle informací)
Myslíte že je dobrý nápad převrat a udělat širší závit z M12 na M14
Poněvadž tak to má můj soused v plánu,šrouby už má do disku pasují jen nevím jestli to je dobrý nápad nechat ho to udělat
Po internetu jsem se dočetla že závit se dělá třemi závitníky a on že jeden stačí
Co myslíte vy díky

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Přeřezávat závit M12 na M14 sice jde, ale zrovna u kol auta to za dobrý nápad nepovažuju. M14 potřebuje předvrtaný otvor 11,2 mm, takže 12 mm díra, navíc s vyříznutým závitem je skoro o 1 mm větší (hloubka vlastního závitu tak bude menší).

Soused i Vy máte pravdu. Běžně se používají sady 3 závitníků pro ruční řezání závitů, i jednotlivé závitníky pro strojní použití.

zaseja

Podle tabulky nemáš pravdu, 12 mm je minimum

zihos.cz/...

Taky jsem si to myslel, tak mě to donutilo se podívat po tabulce

jenda22
Je to závit se stoupáním 1.25 a u náboje je to nesmysl. Ten se mění za nový.
zaseja

Pozor, ona tvrdí, že ty závity jsou v kotouči, což se mi nezdá, ale i kdyby, tak je určitě levnější a výhodnější dát kotouče nové.

zaseja - Co se Vám na tom nezdá? Závity v brzdovém kotouči jsou naprosto běžná záležitost.

Kotouč na obrázku je sice přední, ale to na věci nic nemění.

Je blbost mít závity v brzdovém kotouči!

Kolo nemůže držet ke kotouči a těmi mini zajišovacími šrouby k náboji?!

Kotouč je průchozí a závity má masa náboje.

Jak by to drželo.

U bubnů je to jasné. Tam to být může, když je buben integrovaný s nábojem jako u Golfa III nebo Felicie.

toto je přední náboj Laguny 2

google.com/...

16.09.22 12:02
zaseja

Správně gumídku, proto mi to pořád vrtá hlavou, co pořád tazatelka se sousedem vymýšlí, jedině že by se spletli a místo bubnu psali o kotouči

No jo, máte samozřejmě pravdu, nějak jsem si to neuvědomil. Já mám šrouby v náboji a ty čouhají skrz kotouče (na kole matky), takže mě to popletlo.

zaseja

Ale zase abych jí nekřivdil, nevím přesný typ auta, ale našel jsem jeden typ, kde je kotouč jako jeden kus i s nábojem a tam to tak je, ale v tom případě bych asi nepsal kotouč, ale celý náboj s kotoučem, tam bych se závitů nebál, ale za ty peníze ,bych asi dal nový

autokelly.cz/...

jsou i levnější, nazývají to Brzdový kotouč - s ložiskem a senzorem

zaseja, no, tak to potom jo.

Ale stále dokola. Jaký je problém ten kotouč vyměnit. Stejně bude orezlej a v kdovíjakým stavu na staré laguně. Ještě k tomu zničené závity a nevíme od čeho, takže bych koupil nový kotouč s integrovaným nábojem a k tomu nové šrouby pochopitelně. Ty stržené šrouby okamžitě vyhodit, aby někoho nenapadlo domrvit novej kotouč.

Pokud má odděleně náboj a kotouč, tak není o čem a koupit novej náboj.

Dělat z M12 na M14 a ještě dokur*it disky kol převrtanou dírou... kolik toho homemade dokurv* a výsledek stejně k ničemu a stane se z toho akorát vrak.

To už může místo výměny žárovek lepit ducktejpou blikačku z kola a místo čelního skla si nechat uřezat plexisklo v hobbymarketu...

Jak to vůbec někdo takto myšlenkama může směrovat?! Hrůza!

Nemám prachy, no tak je vidělám a nebo nejezdím autem a hotovo a né jezdit polovraky...

 


3x

Budu psát pouze to co se domnívám:

udělat větší závit místo strženého jde. Problém bude v tom, že tam jsou většinou závity s jemným stoupáním. I ty se dají vyříznout.

Jak chceš vyřešit větší šrouby? To jako na jednom kole budeš mít jiné šrouby než na zbytku auta?

Jak to udělá soused, to je jeho problém. Ale vzhledem k tomu jak jsou šrouby kol namáhané a důležité, tak bych tam žádné úpravy nedělal.

Koupil bych nový brzdový kotouč se stejnýma závitama a vyměnil ho. Pak bych použil správné šrouby a správný utahovací moment.

luca*

Ano je to tak, na tom zadním kole by měly být jiné šrouby
Šrouby už má
Samozřejmě že jsem přemýšlela že koupím nový kotouč a stále uvažuji co je lepší jinak bych se tu asi neptala
Kotouče v páru a práce údajně do 5 tisíc auto cca 8 měsícu do STK poté likvidace žádný prodej (špatné zkušenosti)
Takže než se rozhodnu zda ho na to pustím udělat ty závity, mi záleží na vašich radách pač se bojím zda je to bezpečné
Když se bojíte,tak...A jestli chcete ušetřit,tak kupte kotouč s nábojem na vrakovišti.Tam vám prodají i jeden.. Stačí aby měl dostatečnou tlouštku a předpoklad, že tam bude ložisko ok..Taky jsem to takhle vyřešil na svém Renaultu Scénic.Použitý kotouč s nábojem je tam dodnes.Jinak pokud je soused šikovný,tak se nebojte .Kdo se bojí se*e v síni

 


2x

Myslíte si,že zásah do pohonného ústrojenstva, ktoré prešlo homologizáciou je legálny? Polemiky,že silnejšia skrutka viac vydrží,si myslím,že sa bude dost tažko obhajovat v prípade havárie,ako poistovni tak aj súdu.


doplněno 15.09.22 09:32:

To,že vymenite odpovedajúcu súčiastku za novu,nie je to isté ako ju upravovat. Pohonné ústrojenstvo je všetko,čo súvisi s pohybom,čiže všetky kolesa,zavesenie,uchytenie atď. Môj príspevek nie je strašenie,ale realita dnešnej doby,kde sa protistrana chytá každej veci,aby z toho vytlkla peniaze.Inak som vyučený strojár s maturitou za predošlej éry,takže viem čo to o rezaní závitov.

Laguna nemá poháněnou zadní nápravu.. Takže to není zásah do pohonného ústrojí.Pokud si někdo sám mění čepy,poloosu atd..tak vlastně zasahuje do homologovaného ústrojí,jak vy píšete.. Když tomu nerozumíte a nikdy jste závity neopravoval,tak prosím nepište hrůzostrašné scénáře.Tazatelka by do toho pokud možno nechtěla vrazit peníze,ale ochotný soused to umí opravit..Ona se alibisticky ptá,co se může stát.Stát se může cokoliv kdykoliv.. Šikovný zámečník umí opravit závity! A větší šroub opravdu nevadí! Pokud je ze stejného materiálu jako ten menší!

doutnak - "Pokud si někdo sám mění čepy,poloosu atd..tak vlastně zasahuje do homologovaného ústrojí"

Pokud sám měníte součástky za nové, homologované pro dané vozidlo, o nic nejde. Tak to ale v tomhle případě není. Když to přeženu, je to podobné, jako byste poloosu na Felicii nahrazoval ploosou z traktoru s tím, že si jí doma na soustruhu trochu upravíte. Ta traktorvá poloosa přece určitě vydrží víc.

Ono kolikrát stačí,aby si nějaký Neználek měnil kola sám a je kolem toho škody až až..A přitom nic neupravuje a používá vše homologované.. Stačí,aby nedotáhl šrouby a kolo může upadnout i s homologovaným nábojem a šrouby.. Viděl jsem na jedné Mazdě co stála na parkovišti matky kol natočené OBRÁCENĚ! Kuželem ven..A evidentně to tomu člověku nedošlo a jezdil s tím! A matky byly originální i se závitem.Tím bych debatu o homologovaní součástek ukončil

 


1x
Ja to předělaval na peugeotu a neni jedinej problem

 

zam

Souhlas,převrtat,(možná ani nebude potřeba/ .14ky šrouby mají samozřejmě větší pevnost.

 

zaseja

0x

Samozřejmě, že jsou i závitníky jednorázové, neboli maticové, ale záleží na síle materiálu, do kterého se ten závit dělá.


doplněno 14.09.22 10:16:

Tak je to oficiálně strojní závitník

cz.rs-online.com/...

 


0x

Brzdový kotouč nebo buben je spotřební díl stejně jako ložisko s nábojem.

Jak někdo může uvažovat o převrtání?... Vyměnit a hotovo. Proč jsou KO? Kolové šrouby nejsou origo a někdo doničil závity špatným stoupáním?

 

asd1

0x

Tam vidim M14x1,5, takže to na M14 asi moc nepůjde

ATE 24.0111-0173./...

Převrtávat jedině na mašině pochybuju že to soused má. Nejsme v Africe a když ti upadne kolo tak tě pojištovna sežere. = dej nový kotouče a nevymejšlej píííp. Kotouč jde koupit i bez ložiska, je otázka jestli zvládneš přehodit ložisko.. Takže s ložiskem a rovnou i nový desky, celá akce materiál za 5k + práce. + nový kolový šrouby (kterej debil je zničil?)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]