Nejste přihlášen/a.
1 - Při zapnuté klimatizaci najednou z výdechů začalo vycházet něco co připomínalo když člověk v mrazu vydechuje "páru".
bylo to bez zápachu a takové "vlhké".
Po vypnutí klimatizace a po chvíli jejím zapnutí se to už neobjevilo.
Co to mohlo být?
2 - po nastartování studeného motoru měl motor divný zvuk na volnoběh a při jízdě do kopce ten zvuk se trošku změnil.
Po zahřátí už se zvuk změnil na normální.
Je to MPI benzín.
jak se projevuje počínající výměna rozvodů (řetěz )? ( má to nějak mít jiný zvuk).
napřed za studena a pak to přestane a nebo nezáleží na teplotě motoru.
Při 215000 mechanik říkal, že je řetěz ještě v pořádku a je zbytečné ho měnit.
Nyní to má bez několika stovek 220000 Km.
Tak to je blb. na 1.4MPi AZF,AQW,AME, atd... 8v škoda motory z dob Feld ten řetěz začne vytahávat už při 60 000km a kolem 120 000 už slušně plápolá.
Debil co to nechtěl měnit a prdí an to, že je to normál...
Mě při 110000 a při 210000 připadal stejný zvuk.
jinak odpoledne napíši co přesně je tam za motor - papíry nemám u sebe a zítra mu to tam dávám
1.4MPi 16V od VW už řetězy nemají.
Jen jsem chtěl upřesnit řadu motorů 8V od Škodovky. Konkrétní upgrade AZF,AME,atd... nehraje roli na řetěz.
Ano, on se vytahá kolem 110 000 a pak už chraszí bezezměny. Dál už se nevytahává. Jen ničí zuby kolům, ale rozvodová sada je i s koly, takže to nikdo z mechaniků neřeší a nikomu se to nechce dělat asi z důvodu, že se musí sundávat vana a špinit se s olejem a kontrolovat přesahy kol rozvodů, aby byly v ose v zákrytu a nový řetěz se opět tak r\chle nevytahal.
Takže mám motor AQW, ale není to 16V.
já jsem tam zatím žádné chrochtání neslyšel.
Až naposledy jiný zvuk, ale po zahřátí to přestalo.
Tak to máme stejné. Já mám AZF 44kW a ty AQW 50kW.
Oba dvě lambdy a dva katy.
Oboje EURO 4
Oboje vylepšená Felicia škodovácký motor.
Tak jediné co souhlasí je AQW 50kW
Jinak mi bylo řečeno, že je tam 1 lambda - která už byla měněná a 1 kat.
Jinak mám EURO 3 - mám to napsané v papírech.
To s emi nezdá. AQV je 1.0MPi a ta je opravdu E3.
AQW by mělo být E4. Koukni na podvozek. Tam bude druhá lambda za velkým katem.
Malý kat je hned za přední lambdou za svody za motoerem po nahlídnutí pod kapotou vzadu.
Je to opravdu Euro 4. Dva katy, dvě lambdy.
AZF a AQW se liší pouze kw. Jedno AQW jsem teď kuchal na díly, takže mi to bylo divné. První kat je taková plechovka jak od piva. Málo kdo ví, že je to kat a né kus trubky.
Proč by dva katy měli Euro 3?
I @tycoon ti to píše zde:
Je vyrobeno podzim 2001 a s té druhé tabulky už to souhlasí.
Akorát mi při přepisu říkali, že je to Euro 3 proto jsem poplatek neplatil.
Tak jsem si myslel, že je to E3 a ne E4.
Že by před 21 roky dělali už E4?
Jinak mi mechanik říkal, že motor je úplně tichý a má to 220 000 Km.
Taky mám 102B. 102A je ještě Euro3
To je Euro4. Musíš si to hlídat. Na úřadě jsou krávy a nevyznaj se.
Je to tak. Asi museli jako poslední záchvěv z toho starýho motoru udělat emisní dělo.
Mě akorát štve, že je motor na volnoběh neklidný a občas trochu zakopne. Prý to dělá to Euro4 ve FW těch Simos 3PA jednotkách jako máme my.
Všimni si, když je auto v pohybu a jedeš třeba 30km/h po tichém asfaltu třeba v noci, kdy není hluk, tak na volnoběh a neutrál krásně motor přede. nebo i s vyšlápnutou spojkou. Ale jak zastavíš a kola se netočí, tak na semaforu cítíš, jak motor zakopává...
Holt Euro 4. Prý to občas vypíná nějaký vstřik, aby ty emise plnil.
Poslechnu si to.
Akorát jsem si všimnul, že když jedu bez rychlosti na neutrál s kopce - vlastně popojíždím v koloně, tak jak pustím brzdu a kola se začnou točit - mám manuelní převodovku , tak se trochu zvedne volnoběh. a jak zastavím tak volnoběh zase klesne.
Jo, to je přesně ono. Mě taky. Ale to je právě ono, aby se při rozjezdu nestalo, že v ten moment nepojedou všechny vstřiky.
Jak volnoběh poklesne, tak pak cítíš občas záškub.
Jak jsou kola v pohybu, tak máš 900ot. Přesně jako u mě.
Gumídku ještě něco.
z protokolu o měření emisí:
Max. povolená hodnota CO při volnoběhu 0.5 % naměřená 0.00
Max. povolená hodnota CO při zvýšených otáčkách ( 2400 - 2600 ) 0.3 % naměřená 0.16
lze z předepsaných hodnot zjistit jestli je to pro E4?
když jsi psl, že ji takové vozidlo kuchal kolik si myslíš, že mají životnost rozvody - teoreticky .
Rozvody jsem ti už psal. Když jsem kupoval svoju, tak měla najeto 80tkm a rozvody vytahané.
Životnost je neomezená, ale vytahný řetěz působí nekultivovaným chodem motoru, zvýšenou spotřebou a sníženým výkonem, když pominu chrastivý hluk.
Dost záleží na oleji a jeho časté výměně, aby ten řetěz vydržel. Já vždy 8-9 tisíc a jeden rok 10W40 HX7 Shell, ale teď jsem zkusil mobil 1 5W40.
Řetez mám nový ČZ Strakonice.
Emise se kouknu zítra co tam mám.
Takže když se nevymění, tak kromě tvýšené spotřeby a sníženého výkonu se by nic nemělo stát.
Zajímavé je, že to ještě necrochtá a nebo nechrastí, zvuk má stejný jako jiná auta
Jinak k těm emisím, párkrát jsem zpozoroval u prohřátého motoru na volnoběh, že otáčky na pár vteřin klesly na 500 a už jsem měl pocit, že to chcípne a pak se zvedly na normální volnoběh a v ten moment to hezky škubalo. Stalo se to asi 3 x během 2 let.
A ještě jedna věc.
Před několika léty se mi stávalo, že při nastartování sudeného motoru se rozsvítila kontrolka nedostatku chladící kapaliny i když jí tam bylo na maximum. po částečném prohřátí motoru a znovu nastarování se to už neprojevilo., jem při studeném motoru.Předchiozí mechanik to řešil výměnou expanzní nádržky, takže to zmizlo asi na 14 dnů a pak se to objevilo znovu. to se opakovalo znovu, tak už to vzdal a dal jsem to nějakému "auto elektrikáři" který tvrdil že ví čím to je.
Prý nějaký tišták pod palubkou - prý studené spoje.(sice to ještě pípalo při zapnutých světlech vytaženém klíčku a otevřených dveřích řidiče ). po jeho opravě oboje bylo "opraveno" , že už to pípalo a kontrolka nedostatku chladící kapaliny se již nerozvítíla, ale když mě poprvé ubyla chladící kapalina z důvodu prasknutí kloboučku termostatu a podruhé prasklé těsnění pod hlavou, tak i když chladící kapalina byla ve vyrovnávací nádržce na minimum tak se kontrolka nedostatku chladící kapaliny nerosvítila při zapnutí zalalování.
Takže ten " autoelektrikář který trvdil" že ví co tomu je, tak to neopravil, ale jen to vyřadil z činnosti.
takže by mě zajímalo co tam provedl.
Po vyndání baterie se smaže emisní kod readiness a smaže se adaptace škrtící klapky. Je lepší to diagnostikou znovu oboje nastavit.
V přizpůsobení testy VAG.COMem nebo VCDS na kanálech 033,034,043 a 070 a klapku na kanále 060.
Jinak se to udělá samo po několika desétek až stovek km. Do té doby se to chová divně.
Taky je vhodné nepřelívat olej a mít ho od půlky do 3/4 a né víc, jinak se zabordeluje klapka a ničí katy.
...
Kontrolka chladící kapaliny funguje měřením odporu kapaliny dráty v nádobce, které jsou zaplaveny. Samosebou studené spoje na konektorech budíků můžou tento odpor rozhodit a stejně tak ten odpor rozhodí i olej v chladící kapalině či degradovaná chladící kapalina. Olej se tam dostane vadným těsněním pod hlavou a degradace nastává kolem 6 let. Já už leju jen G13 a co ji Škodovka inovovala na EVO12, jsem se na jejich předraženky vyprdnul a leju jen FEBI G13 nebo HEPU G13.
Kapalina se neleje na MAX,a le na rozmezí MIN a MAX! Zbytečně systém víc tlakuje a při přehřátí místo vystoupení na MAX ufoukne víčkem a teče kapalina po nádobce a leptá lak v mot. prostoru.
...
Na řetěz je potřeba někdy cvičené ucho a poslouchat a mít to naposlouchané i u jiných těchto motrů AQW,AME,AZF,AQV,...
Baterku tam mám třetí.
První tam byla 8 roků, druhá 7 roků a tuto tam mám 6 rok.
Když mě měnili těsnění pod hlavou, tak si vzpomímám, že měli odpojenou baterii. ( záznamy v počítači byly všechny vynulované ) ale už je tasi 3 roky.
Ještě ke klimatizaci.
Napřed mi klimatizace fungovala " jen když se jí chtělo" tak mě mechanik doporučil jednoho, který se jí zabývá.
On zjistil diagnostikou, že je vadné čidlo ve výparníku klimatizace.
Před tím když jsem zapnul AC, tak to někdy fungovalo a někdy ne.
Nyní po zapnutí AC i u studeného motoru se rozběhne "sahara" - jsou to u chladiče dvě vrtule.
Ale po čase měto začalo dělat toto:
Klimatizace v létě běží nádherně a pak z ničeho nic - na nic se nesáhne - místo studeného ( chladného vzduchu ) to začne foukat horký - jako kdyby se termostat otočil z minima na maximum - takže v horku místo aby to chladilo tak to naplno topí.
Stačí ale několikrát vypnout a znovu zapnout ventilátor a je to opraveno.
Někdy to udělá po10 minutách jízdy a někdy až po hodině a někdy vůbec ( respektive více jak 3 hodiny motor nikdy nejel bez vypnutí).
Jednou jsem to dal i do autorizáku a tam mi zdělili, že je vše v pořádku. ( tak buďto se na to vybodli a nebo to nenašli ).
V zimě s tím jezdím dost málo, ale stává se i opak ( místo teplého začne foukat studený ).
Někde jsem se dočetll, že by to mohla dělat i klapka. ( že by mohla být i za ta léta vyběhaná ).
A ta je nějak řízená elektronicky?
Klapky vedení vzduchu ovládají serva. ty někdy blbnou. Poznáš tak, jestli ti zničehož nic začne místo studeného vzduchu foukat teplý a přitom pod kapotou trubky od klimy jsou ledové a kape z nich voda, jak jsou orosené.
Já nemám klimu, tak tam mám jen jedno servo na venkovní vzduch a vnitřní cirkulaci po kabině.
Bez platného readiness kodu neuděláš emise, takže nevytahovat baterku a neodpojovat před blížící se STK a ME.
Sundat spodní plastové díly palubní desky pomocí torxu T20 a případně někde i T25, vyndat rádio, středový tunel, líp se to dělá i sedačky ven, to je hned a je hned víc místa a pak sundat konzolu u pedálu plynu z toho hliníko hořčíku a pak je tam ten motorek.
Fotky zde:
Není to úplně snadné a chce to cvik a nezničit plasty. Bez sundání se to vyměnit nedá.
Pozice je pod jednotkou comfortky (v ní je centrál, dálka, el.okna, alarm, varovná červená světla v tapcech dveří dle modelu) asi 20cm dolů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.