Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
hodně stupidní dotaz, ale jsem začátečník a potřebuji poradit. Jde mi o to, jaké světla používat ve snížené viditelnosti ve městě. Myslel jsem, že stačí mít zapnutá obrysová a potkávací světla (která jsou na 2. stupni páčky). Nevím jestli jsou zapnutá správně, ale svítí poměrně málo a ostatní auta na silnici na mě blikají. Jsem v zahraničí, tak nevím jestli to jen tady, ale většina aut má večer zapnutá bílá světla. Nevím, která to jsou a ani jestli je mám na autě. Byl bych moc rád, kdyby mi někdo poradil a objasnil situaci. Taky nevím jestli nebo kde mám světla na denní svícení. Mám zapnuté vždy obrysová a potkávací.
Symbol 0 = světla vypnutá
Symbol žárovky nebo očí s řasami -o o- obrysová světla (jen při parkování!)
Symbol bříška a řas dolů - tlumená světla, která se musí používat v noci a za snížené viditelnosti
Symbol bříška a řas rovně, ale zezadu bříška a přes řasy vlnovka S - Mlhová zadní světla žlutá kontrolka.
...
Je to logické. Bříško simbolizuje světlomet a řasy směr svitu. Pokud jsou řasy vodorovně, tak svítí daleko dopředu (dálková nebo zadní mlha), pokud jsou řasy dolů, tak svítí tlumeně. Pokud jsou řasy před bříškem, tak jsou světla přední a pokud řasy za bříškem, tak zadní.
Pokud jsou přes řasy příčně vlny, tak se jedná o mlhová.
Je zakázáno jezdit za mlhy na denní svícení nebo pouze na tlumená světla!
Je zakázáno za deště a šera svítit pouze denním LED svícením!
Pokud jsi tam rval neopatrně žárovku a parabola hrkla jinam přes převod seřízení, tak je rozštelovaná a je nutné ji znovu seřídit, jinak oslňuje i na tlumená!
A nejste v Anglii? Pak byste mohl oslňovat, protože vaše světlomety mají tvar paprsku pro pravostranný provoz. Někde na palubce bude nastavení sklonu světel, tak je sklopte dolů.
Světla pro denní svícení snad poznáte, ta svítí automaticky po nastartování, když je jinak celé auto zhasnuté, a ve tmě byste s nimi nic neviděl.
Nesvítíš dálkovýma? Zaplý potkávačky a páčka přeplá dopředu, modrá kontrolka na palubce..
Nebo blbě seřízený že oslňuješ.
Mmch. Panda má ke světlům poddimenzovanou kabeláž, hlavně se vypaluje šedej konektor vlevo pod volantem. Pak ještě spínací kontakty v páčce jsou silové a relátka jsou v bodycomputeru kde je problém je měnit. Je dobrý celý ten silový obvod předělat na ovládací. Přidají se dvě relátka (L a P strana zvlášt), napojí se na ně obvod od bodycomputeru jako ovládací, od baterky se přes pojistku natáhnou nový silnější dráty k relé a dál ke světlům (ty origo drátečky se taky dost hřejou). Noty najdeš na webu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.