Nejste přihlášen/a.
Přátelé, obracím se na Vás s radou. Abyste mě pochopili, tak Vám povím ve zkratce příběh. Mám auto, které je 12 let v rodině, z toho 6 let s ním jezdím já. Je to auto, se kterým jsem jezdil a naučil jsem se před autoškolou jezdit, první výlety v létě s holkama, první koncerty ze kterých jsem se vrátil ve 3 ráno domů...mám k němu citový vztah.
Bohužel tam bylo dost kosmetiky, kterou jsem částečně vyřešil, nechal jsem zavařit prasklej nárazník a v domácích podmínkách jej nalakoval, nechal jsem narovnat pročmáklej přední blatník ještě od původní majitelky. Technicky je auto v pořádku, minulý rok jsem tam nechal dělat zadní tlumiče, komplet přední brzdy, rozvody s vodní pumpou a manžety na poloosách, teď jsem dělal geometrii. Ale kosmetika má spoustu neduh. Povrchová koroze blatníku a kapoty (dá se zakytovat), oděrky a škrábance na dveřích, promáčkliny pod a nad pravým zadním světlem (ještě od původní majitelky) no a objevila se koroze prahu, vzadu už je díra, nicméně na té levé straně je povrchová koroze prakticky po celé délce prahu, takže asi by se musel celý vyříznout. No a jak jsem byl na geošce a viděl jsem to zvednutý tak je i povrchová koroze podlahy na určitých místech.
Minulý měsíc jsem měl s autem menší nehodou při parkování, nejsem viník. Takže jsem si nechal vyplatit peníze od pojištovny na rozpočet a byl jsem natěšenej, že za ty peníze vyměním nárazník (ten to odnesl) a jako bonus i blatník a kapotu a vyměním světla a já nevím co. Ten nárazník na tom vypadal dost býdně, protože se vytrhl a vypadalo to hrozně. Nicméně se mi podařilo ho dopasovat zpátky, drží normálně na šroubech, nemusel jsem nic bastlit a ve finále mi to nepřipadá tak hrozný. Přikládám foto. Takže z komplet výměny nárazníku jsem si říkal, že bych to možná lehce přebrousil šmirglem, očistil a stříkl to lakem co mám namíchaný na auto..mám i bezbarvý. Akorát je problém menší prasklinka kterou přikládám, která mi esteticky nevadí...protože to auto má i jiný šrámy, spíš jestli by nevadila na technické (minulou TK jsem zaslepil technika penězma aby neviděl tu díru v prahu, tak myslím, že by to nemusel být problém). Mám možnost mít nárazník v barvě ale doprava stojí tolik, co chce borec za ten nárazník a navíc má pár škrábanců, není uplně bez vad.
Takže mi z toho plynou dva dotazy. Vyměnili byste nárázník nebo to mám prostě stříknout? Druhý dotaz - má do toho cenu sypat prachy? Je to auto u kterýho mi Carolina ukazuje hodnotu 23 tisíc a to asi ještě nepočítá s těma kosmetickýma vadama a korozí. Na jednu stranu mám k autu citový vztah, na druhou stranu už se mi do toho moc nechce investovat peníze, na jaře bych udělal technickou...asi poslední. Ale pokud by třeba klekla spojka a setrvák, tak 10-15 tisíc do výměny už by se mi asi investovat nechtělo. Je to Alfa 147 s JTD 85kw a ten motor je jedna z věcí proč to auto mám, nesmrtelný, bezúdržový, jen po 10 tisících měním olej a filtry.
Ta prasklina jde svařit nebo podložit plechem a snýtovat, bazarovej nárazník je jednodušší o práci, škrábnutí vadí jen estetice to řešit nemusíš, spíš ty vohlý rohy blatníku apod. - tyhle místa pak reznou, ale je to jen blatník kastle je důležitější..
Ale je to shnilý, but ještě před zimou vyměníš prahy + pořádně ošetřit spodek a dutiny, nebo to po zimě bude do šrotu. Po vyvaření to dva tři roky vydrží, otázka co brzdový potrubí a podobný blbinky který reznou taky a jsou zásadní (trubička ovládání spojky apod.)
Koroze je vidět 10%, dalších 90% je skrytých a vyskočí jak na to koukneš líp...
Světla zralý na přeleštění + lak s UV filtrem..
No co se týče toho prahu, to je asi největší bolest teď. Tak má cenu vyříznout a vyvařit jen tu část vzadu kde je ta díra i když povrchovka je po celé délce prahu? Nechce se mi úplně měnit celej práh a kdyby třeba ani nemělo cenu vyvařování té zadní části tak bych tu díru zalepil laminovací sadou.
Otázkou taky je, jestli když to vydrží cca 3 roky, jestli není lepší to nechat jak to je a počkat ty 3 roky v jakým to bude stavu, s tím, že ke zpomalení by se zalepila díra v prahu aby tam nešla vlhkost.
Už se mi do toho nechce moc sypat peníze a kdyby to mělo být za dva roky rezavý znovu, tak to asi nemá moc cenu. Na jednu stranu mám k tomu autu vztah jak jsem zmiňova, ale na druhou stranu ho mám 6 let a chci na tom udělat ještě jednu technickou ale už se pomalu vidím v nějaké 159, Giuliettě nebo GT.
Myslím, že jsem za tu dobu dal autu dostatečnou lásku a péči, minulý rok před výměnou kol jsem koupilo origo litáky abych abych se zbavil plecháčů, protože kola dělají auto.
Ale zase nerad bych vyhodil tisíce oknem za boj proti korozi který bych stejně nevyhrál.
Asi máme každý jiné priority a jinak chápeme pojem láska k autu.
Já ybch an nějakou vránu liáky nekoupil a když, tak by koroze nebyla překážkou.
Díky to jsem chtěl slyšet. Ještě se zeptám, jakou byste volil variantu opravy toho prahu. Menit celý práh se mi nechce i když jak jsem psal, vzadu už je díra a povrchová koroze je po celým prahu. Mám koupenou laminovací sadu, tak to vzít tím nebo bude lepší to dát borcovi co umí s COčkem at tu část vyřízne a zavaří?
Tu zbylou povrchovou korozi bych stříknul, koupil jsem si od Motipu - Ochrana spodní části karoserie.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.