Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Suchá měrka oleje

Od: autolaik odpovědí: 15 změna:

Zdravím.
Jsem v tomhle docela laik.
Mám dvoulitrový ford focus.

Když vytáhnu měrku oleje zhruba 10 minut po jízdě tak se tvaří že oleje je dost(což je asi normalní)
ale otřu zasunu a je suchá tak jsem dolil půllitru oleje co jsem měl v autě počkal asi hodinku a furt suchá(jen takové kapky na vršku měrky ale hadám že to se prostě otře někde cestou jak vytahuju)
Znamená to že je prostě málo oleje(kontrolka oleje nesvití) a mám dál dolívat?jsem čekal že ten půllitr bude stačit.
když se kouknu pod víčko kudy se leje olej tak vidím že v motoru olej je. bojím se abych nepřelil.

a v motoru bych měl mít 5w30. stane něco kdybych dolil 5w40?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Blondýna v mototechně:" Chtěla bych delší měrku oleje, ta stará už na ten olej nedošáhne." Tohle je známý vtip, dotaz je ,doufám, taky. Nebo tazatel je taky světlovlasý?

vernon
Zažil jsem idiota, který dolil olej až úplně po nalévací víčko. Měrka těsnila výborně, takže to ani nikde neteklo. Cca 25 litrů...

 

asd1

2x

Dvoulitrový Focus je dost široký pojem...

Jasně že dolít, jsi pod minimální hladinou. Auto musí stát rovně, počkat stačí minutu po chcípnutí motoru/ dolití oleje, to hlavní za minutu steče, pak hladina přibývá už minimálně. Měrka se vytáhne, otře, zasune a hladinu ukáže až to druhé vytáhnutí. Dolívej do 2/3 mezi ryskama a nenech to slézt pod polovinu. Pokud žere hodně tak dolívej po horní rysku

Lej 5W30 a sleduj kolik oleje to žere, pokud víc než čtvrt litru na 1000 km tak bych o změně na hustější olej uvažoval.

VIF do paliva je víc než vhodné, jak benzín tak nafta.

Čidlo tlaku oleje zahlásí nízký tlak až když si sací koš lokne vzduchu, to už zbývá ve vaně tak litr oleje

Generálkovat motor typu překroužkování se obvykle nevyplatí ani když si to uděláš sám za cenu materiálu.. Druhá možnost žere přes gufera ventilů, nebo někde teče, příp propouští turbo a jde to do sání...

 

meta

2x
Nejjednodušší bude zajet za někým kdo vám ukáže jak kontrolovat stav oleje. Na rysce musí být jasně vidět hladina.

 


1x
Nestane se nic.Hlavně tam něco dolijte, at se to nezadře .Po jízdě nebo po nastartování se to měří blbě.Buď po delším stání anebo třeba tu hoďku nechat po jízdě.Hlavně at to stojí na rovině při tom měření.Dolijte ještě tak minimálně půl litru.

Doporučil bych dolít minimálně do půlky mezi ryskami na měrce!-nevím jak u Fordu, s něčím podobným jsem se setkal na fábii,(hatapka ale ještě 4 válec) vrácená z opravy po přetěsnění něčeho na motru. když se mne ptal - spíše chtěl zkontrolovat, (šlo o kolegu který asi i přesto, že kdysi jezdil i kamionem, tak tomu rozumí jako kozel petrželi) tak na mětce jen na konci kapka-dolil jsem celý litr co měl v autě a na měrce po cca15 minutách stále NIC.Kolik nakonec dolil a zda-li? nevím odejel už po obědě (utekl z práce )

vernon
Čtyřválcové HTP...
Asi jiný oddíl...

A ona v 1.generaci již byla tříhrnek?

asd1

jasně že 3 hrnek

Tak nevím, ale když to říkáte i Vy p.ASD tak budu věřit! Pokud je to jiný model a ne HTP tak sorry ,.škodofky jdou totiž mimo mne a ani trochu mne nezajímají, takže motorizaci jednotlivých modelů neznám . Ale na zádi skutečně HTP a pod kapotou pak řadový (jak jinak) 4 válec.

asd1

Zadní dveře z vrakáče?

Všechny HTP jsou tříválce... Nějakej yntelygent vymyslel že se jeden válec ubere a pojede to líp

 

riva

1x

Oleje je po jízdě dost? No olej je kapalina a během jízdy to s ním ve vaně všelijak převaluje, takže se něco dostane i k měrce. A proto se olej měří jinak. Na rovině, auto nějakou dobu v klidu, aby olej stekl do vany, měrka se vyndá a otře a pak zasune a zkontroluje se hladina.

Pouze pokud máte elektromobil, měrka se špatně hledá.

U čistě elektroaut žádné olejové víčko ani měrka není, protože olej se lije v poměru 1:1 do palivové nádrže s naftou

 


1x
Obecně čidlům na upozornění malého tlaku oleje ve Fordech nevěřím. Může ho být málo a kontrolka na palubě svítit nemusí. Řiď se tím, co ti říká merka oleje. Čidlo může být v háji.

 

vernon

0x
Ty jsi jelítko...
Musíš měrku vytáhnout a OTŘÍT. Teprve potom můžeš hladinu oleje zasunutím a vytažením zkontrolovat. A dolít a hodně, jak tak pozoruju... Pod horní rysku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]