Nejste přihlášen/a.
Upřímně - docela obdivuji lidi, kteří dokáží rozlišit kvalitu gum podle toho, jak se auto chová. Já nikdy u normálně ojetých gum nepoznal rozdíl. Samozřejmě vynechávám extrémy typu ojeté letní na ledě.... Momentálně mám na třech autech celoročky, ale netuším jaké a od koho. Hodím auto do servisu "dejte mi tam celoročky" a jedu pryč.. Je fakt, že nebydlím na horách a nejezdím na limitech, ročně najedu kolem 30tkm.
Tak ještě trochu jinak - nějaké zkušenosti s častým ježděním za různých podmínek na různých gumách mám. Nic moc, jen asi čtrnáct let za volantem taxíku. Tam jsem se naučil na zimu obouvat gumy, které se mi líbily, paradoxně protektory od vraníka, bo jsem nikdy nevěděl, kam pojedu. Teď si trasy vybírám a jezdím s ohledem na zdejší podmínky celoročky a je mi jedno, jaké. V tom servisu znají můj požadavek - "nechci drahé ani nejlevnější, zbytek je na vás..." Asi by se mi nechtělo na auto za dvacku dávat superkola za patnáct litrů.
To není možný, že není poznat rozdíl. Skoro každý rok je v televizi spot, kde s vyvalenýma očima ukazují na sněhu brzdnou dráhu s letní a zinmí gumou. A s tou letní gumou brzdí snad ještě tet.
Kolego, projeďte se na Polarisech 3 nebo 5 v průtrži deště v létě. Můj poslední tukanec na těchto gumách byl paradoxsně v 40km/h, kdy jsem se připojoval na dvouproudovku ve městě a koukal do zrcátka za sebou. Nic nejelo a v tom se podívám před sebe a kráva předemnou to zadupla na konci připojováku.
Kdybych tehdy měl lepší gumy (měl jsem Polarisy s 5mm vzorku), tak normálně dobrzdím. Takto jsem měl rozbitou kapotu, světlo, nárazník.
Takže kvalitu gum fakt poznám
Na to nemusíš být závodník, stačí za mokra na kruháči jezdit dokolečka a sledovat rychlost kdy se utrhne do smyku, to zvládne i začátečník (při utrhnutí "povolíš" volant a zase se to chytne, není nutné udělat hodiny a urvat kolo o obrubník Pak výdrž, třeba o kolik se sjede po 10kkm, jak se vlastnosti zhoršujou stářím atd. A upřímně, klidně na starou popelnici dám špičkový gumy, tření pneu - silnice je totiž jedna z nejdůležitějších věcí a na gumách se nevyplatí šetřit. Ostatně výborný gumy vůbec nemusí být nejdražší.
Celoročka musí být kočkopes, = kompromis aby fungovala jek v létě tak v zimě. Nejlepší jsou slušné, ale na speciál nemaj, hlavně na sněhu je rozdíl největší. Ale ty dobré jsou i na sněhu lepší než Polaris od Barumu, takže tyhle lidi to vychválí jako super volbu i na sníh. Ale ne, čistokrevná zimní na sněhu je lepší o dost, čekat že jí to nahradí plnohodnotně je chyba. Kdyby to šo, tak i rallye se jezdí na univerzálech a nemění gumy podle povrchu
Jsem velmi spokojený s Hankook Kinergy. Opravdu na vodě drží narozdíl od Barumek.
Ideál do města a na sněhu v rámci možností drží.
hankook kinergy jsou ok
Co se týká těch tvou zmiňovaných Barumek, některé modely jsou velmi dobré, některé jsou horší.
Paradox je, že staré československé komančovské Barumky vykazovaly překvapivě dobré vlastnosti jak na sněhu, tak v létě a to ani vzhledem k jejich věku nebyly zpuchřelé.Byly na starém Favoritu, který je lehký, přesto v dešti držely i při svižnější jízdě v zatáčkách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.