Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Servo do Feldy 1,3 40kw

Od: doutnak® odpovědí: 9 změna:
Ahoj.. Otec má pěknou Feldu 1,3 40kw a řízení je fakt utrpení.. Obzvlášt parkování a tak.Špatné díly jako uložení a čepy jsou nové.Co není nové,tak se hýbe volně a bez vůlí.. Hřeben namazaný.Když auto nadzvednu a odpojím čepy řízení,tak tehlicí jde krásně otáčet a volantem jedním prstem.Ale v reálu při parkování je to posilovna hadr.Co mám ještě namazat nebo vyměnit.. Utáhne tenhle motor servo? Má smysl to složitě předělávat? Auto je zachovalý a má najeto 90tkm
doplněno 23.06.22 16:35: Myslím, že zadní silenty nebo uložení ramen je nic moc..Bude to původní..Ale to by na tuhost řízení nemělo mít vliv..nebo joo?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nevím, jestli lze servo dodělat, ale já bych to prodal nějakému sběrateli-cvokovi a pořídil otci něco lepšího

 


0x

Koukněte, co tam máte za gumy a jaký je tlak. Jestli 175/70, zkuste užší 165/70, techničák to asi dovoluje. Feldy se foukaly na 1,9, zkuste to přefouknout, já dával 2,5. Ale pozor, je to něco za něco, řízení půjde lehčeji, ale pokud jezdíte na limitech, utrhnete to... Zástavba serva by asi šla, ale když jsem se o to zajímal, bylo to drahé a rozházená půlka auta...


V zimě 165 a léto 175.. rozdíl žádný a dofukování taky nepomohlo.. Měl jsem dlouho i postupně tři Favority bez posilovače a tam řízení chodilo hladce..Proto mi to nejde do hlavy, že tahle mrcha je tuhá,jak kdyby kola byly zapřený o obrubník nebo prázdný..

 


0x

serva měli i auta s klimatizací takže dle mě by to jít dodělat mělo jít

sehnat vrak 1,3ky se servem vybrat díly a přeházet

já bych se na to osobně vyprd zas taková trága to neni

co horní uložení předních pružin není k.o.?


Horní uložení je nový.. Část věcí na přestavbu na Servo mám..Ale ne všechny

Servo a klima dohromady nešlo, buď jedno nebo druhé. Nešlo ani tak o to že by to motor neutáhl ale nebylo kam to dát montážní místo pro kompresor klimy nebo servo bylo u 1.3 jen jedno.

 

tyler

0x

Jestli se to vyplatí - podle mě vůbec.

Jestli je parkování s feldou těžké - podle mě vůbec.

Berger vám dobře poradil (se vším všudy ) a já jen doplním to, co ví asi všichni "tátové" a starší řidiči náklaďáků - točit na místě volantem bez posilovače je opravdu náročné. Zkuste si pomoct přes spojku (nechat ji lehce v záběru, aby auto mělo tendence se rozjíždět) a u toho točit volantem. Nebe a dudy, pakliže je tedy opravdu všechno v pořádku. Je to jen o něco těžší, než s posilovačem. Je pak otázka, jak často parkujete. Pokud denně objedete 5 obchodů ve špičce, asi bych se poohlížel po něčem s posilovačem.


Není to první Felda.. Měl jsem i Favority..a horší auta bez serva.. Prostě je to s TOUHLE konkrétní Feldou pěknej vos*r se někde otáčet a manipulovat na místě.Tak mě jen zajímalo,jestli ten motor 40kw utáhne servo a nebude to líný jak mrcha.Měl jsem i Feldu se servem,ale už jí nemám..Nejsem úplný amatér.Jasně že by bylo jednodušší koupit jiný auto se servem.Ale tahle Felda je abnormálně zachovalá a má 90tis.najeto..Proto to řeším..jinak bych jí poslal pryč..

 


0x

Jak psal tyler. Kola do pohybu. Ne to rvát na fleku. To je smrt pro gumy a věnec volantu taky trpí, jak to lidi rvou.

Berger správně podotknul ložiska horního uložení.

40kW servo utáhne. Proč by neutáhlo. ECU Simos umí zvednout při dušení motoru volnoběh servem na klapce a volnoběh udržet.

Dabel, Feldy měli držáky pouze na servo nebo pouze na klimu. Nikdy na oboje. Oboje až Fabie 1.

Pokud tedy nebyla Italská zástavba klimy Diava. Pak to bylo oboje, ale to není originální úmysl fabriky.

Stejně jako chladírenské nástavby v Pickupech.

Smysl to moc nemá. Musí se hodně dílů vyměnit. Volantová tyč má hrubý tisícihran, řízení, průchodka k řízení u pedálů je větší, trubka kolem vany se vyhýbá servu pro hadici do spodní trubku chladiče (nátrubek), pumpa 6 drážek, žemenice 6 drážek a musíš sehnat 30mm na Feldy MPi a nesmí to být 32mm 6 drážka pro Feldy 96 BMM a Favority (ale tam nebyla, jen rozměr na kliku (stejné rozdíly jsou i v rozvodových sadách),hadice, nádobka serva,... možná ještě něco

Zvedne se spotřeba paliva, protože servo pořád motor pohání. Stejně jako u Octavie 1.

Fabie 1 má elektroservočerpadlo na hydro řízení a při jízdě rovně je servočerpadlo v klidu a motor čerpadla téměř nejede. U těch mechanických stále jede a tlak obchází přetlakem jakoby přepadem zpět.

Blbá dostupnost náhradních dílů... nešel bych do toho.

Spíš bych jí nechal v tom supr původním stavu a sehnal Fabii1 s motorem BKY nebo AQW,AZF,AME popř to SDi

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]