Nejste přihlášen/a.
Když mám tlačítko na mlhovky pro Felicii, ale nemám ten protikonektor, co se dá dělat? Lze ho někde koupit nový? Jinak, já vím, na vrakovišti. Ale pokud ho tam budu brát, dá se vůbec ten pin v konektoru rozdělat a vložit nový vodič anebo je lepší ustřihnout původní vodič v dostatečné vzdálenosti a napojit ho na vodič nový?
V roce 2017 vyběhl z výroby. Už ho nikdo v koncernu nepoužíval.
6U0972774C
Lze vypichovákem uvolnit všechny piny bez poškození a lze to dělat i upravenou kancelářskou sponkou co by tlustý plochý jazyk pod fastony nebo hodinářským šroubováčekm či supr nástroj je i hrot pinzety.
Do roku 1996 je trošku jiné zapojení předních mlhovek a tuším má 8 pinů využitých (8 z 8). Od roku 1996-2001 je 5ti pinový konektor (5 osazeno z 8mi).
Zapojení mlhovek je do pojistkového panelu a spínač vpodstětě ukostřuje relé. Díky logice relátek a jejich posloupnosti je i zajištěno spínání světel dle vyhlášky, aby mlhovky svítili pouze minimálně s obrysovkou a zadní mlhy pouze s přední mlhou nebo pouze s předním tlumeným světlem.
Samotný konektor se rozloží dle fotek a jednotlivé piny vypíchnou.
Je nutné mít vhodný nástroj na vypichování (na aliexpresu toho bude spousta) a krimpovací kleště na neizolované konektory ideálně Knipexy, protože dělají krimp vodiče k nepoznání od fabrického.
Schéma zapojení je triviální.
Barvy vodičů popsány a pozice z pojistkovky taky
Z které částí dílenské příručky je tvoje schéma? Nemůžu ho najít.
Felicia LX neměla relé předních mlhovek osazené (viz obrázek z příručky), zatímco Felicia GLX ho osazené měla (druhý obrázek). Z toho mi plynou obavy, zda je v pojistkové skříňce konektor pro toto relé předních mlhovek uvnitř připojený? Dá se to relé jednoduše do modelu LX z roku 1995 nasadit?
Zde názorně, jaké barvy vodičů, jaké tlouštky (na žárovky od pojistek šedé 1,5mm2 a hnědé 1,5mm2 na kostry v mot. prostoru u tlumiče)
Černý tenký na spínání relátka.
Červené 10A pojistky mlhovek
Zeleně spínací relé 4 vývodové obyčejné.
Piny do pojistkových konektorů jsou Junior Power Timmer
Piny rozlišují tloušky vodičů i to, zda má vodič gumový špuntík do vodotěsného konektoru či nemá.
Jo tak to je to, co jsem potřeboval vědět. Ty piny se dají koupit nové, protože starý svacklý se již těžko dá předělat na jiný vodič. A konektor sehnat na vrakovišti.
Na vrakovišti si odstřihni celou větev 4 konektorů na středovém panelu (varovky,mlhy,topení skla, zadní mlhy).
Snaž se ustřihnout co nejdelší větev (snop) 4 konektorů ve tvaru Y.
Nejlépe u hlavního svazku vzadu.
Právě k vůli propojení mezi spínači zelenošedým vodičem a kostrama na podsvit tlačítek, aby jsi viděl naživo, jak je to propojené.
Pak ten černý tenký vodič do pojistkovky na povel relé předních mlh.
...
A piny na tom autokabelu.cz
1x microtimer na budíky na vodič 1-1,5mm2
4x JPT pro pojistkový panel na vodiče 2,5mm2
...
relé předních mlh je shodné s reletem výhřevu zadního skla (pro test) nebo rovnou kup to samé relé.
Jinak, co se vyhlášky týče, ta nařizuje, aby zadní mlhovky svítily za daných podmínek vždy a přední jsou nepovinné. Z toho jasně vyplývá, že přední mlhovky nesmí podle vyhlášky svítit samostatně. Takže spínání obou mlhovek jedním tlačítkem je v souladu s vyhláškou.
Přední mlhy mohou svítit sami bez zadních mlh. Bez obrysovek svítit nesmí.
Zadní mlhy mohou svítit jen s přední mlho nebo předním tlumeným.
Tak to má většina aut dle vyhlášky. Nikdy jedno tlačítko na obě mlhy vzadu a vpředu současně. To nemá nikdo.
...
Jak se vypichuje se nauč zde!
Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích v § 32 říká, že "přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy."
Hele, za mlhy, sněžení nebo hustého deště musíš dle vyhlášky výše užít zadní mlhy vždy. A přední mlhy smíš jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Takže přední nesmíš dle vyhlášky užívat samostatně.
Ještě mne napadá, že tento zákon o provozu na pozemních komunikacích nijak nedefinuje, zda se zadní mlhová světla smí používat i za jiných podmínek než je mlha, sněžení a hustý déšt.
Píše se tam o zadních mlhovkách jenom: "Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy."
Z toho nevyplývá jestli lze zadní mlhovky použít i za jiných okolností a poněvadž to není zákonem stanoveno, tak platí, že to není zakázáno a tudíž, že je to možné. Čili zadní mlhovky můžeš mít zapnuty i jindy, když není snížená viditelnost.
Ale k čemu je to dobré mít zapnuty zadní mlhovky, když není snížená viditenost?
Já čtu hlavně schéma a ze zapojení to tak je.
Dále pojistkové panely jsou stejné a vždy plně vybavené.
Pokud ve schématu končí vodič číslem v obdelníčku, tak ve schématu dole pod čarou jsou čísla a musiš nalistovat jinou stranu, kde drát v linii pokračuje. Mlhovky jsou tedy i na straně schémata budíků a schémata pojistkovky.
Já ti dal zjednodušené schéma, kde je komplet zadní a přední mlhy.
Kde sis to měl stáhnout jsem v minulosti psal.
...
Dnes se k vůli zjednodušení logika pomocí relé nevyužívá (aby nešli zapnout třeba mlhy bez obrysovek sami o sobě). Sice to mělo benefit odlehčení spínačů, aby netrpěli proudem (neopalovali se) a proud žárovek brali přes sebe kontakty relé a spínače jen proudem spínali relé.
Dnes je spíše trendem řídící jednotka, která to spíná relátky v sobě nebo polovodiči a nabízí se možnost programování funkcí. třeba přisvědcování do zatáček nebo automatické zapínání při soumraku.
Felicia byla poslední. Fabie má sdružený přepínač, kdy světla jdou krásně logikou po sobě tak, jak vyžaduje vyhláška.
Tedy na obrysovkách jde vytáhnout čudl k sobě nejprve na přední mlhy a teprve po nich jdou zadní.
U ovladače pouze se zadní jde vytáhnout čudl pouze na pozici tlumených světel.
Jednoduše se to vyřešilo mechanicky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.