Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

První auto do 50 000

Od: johny8000 odpovědí: 23 změna:

Dobrý den, sháním své první auto. Hlavní požadavek je spolehlivost, jelikož s autem neplánuji jezdit nějak extra pravidelně. V autech se vůbec nevyznám, proto bych rád poprosil o radu. Níže přikládám inzeráty, které mě zaujaly. Rád bych věděl, zda jsou to dobré nabídky, či se dá případně najít lepší nebo levnější auto. Předem děkuji
https://www.sbazar.cz/ProdejL/detail/167641108-ford-fiesta-14-tdci-50kw-2005-klima-servo-diesel
https://www.sbazar.cz/rscar3/detail/170997758-nissan-micra-12i-nova-stkpekny-staveuro-3
https://www.sbazar.cz/bin.33/detail/169127851-ford-fiesta-13-benzin-2007-mi
https://www.sbazar.cz/skala/detail/167211391-citroen-c3-11i-rv2007-2majkoupcr
https://www.sbazar.cz/petruny/detail/170942054-fiat-grande-punto-12i-rv-2009
https://www.sbazar.cz/kotova.zaneta/detail/170858512-opel-corsa-opel-corsa-13cdi-16v-55kw-rv2008
https://www.sbazar.cz/ProdejL/detail/167641108-ford-fiesta-14-tdci-50kw-2005-klima-servo-diesel

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makk

1x

A za těch 50t chcete koupit auto, nebo jezdit? Když koupíte auto v této cenové kategorii, musíte počítat s tím, že do něj minimálně ještě tak 20t vrazíte, aby z toho bylo opravdu auto. Takže jestli máte 50t, pak bych hledal něco max za 30t.

Pokud chcete jezdit a ne opravovat, pak bych se držel zásad:

1. Benzín.

2. Minimální výbava.

3. Menší auto, ne příliš u lidí oblíbené (Fiat Punto, Renault Clio...). Ne, že by třeba VW byl špatný, ale ve stejném stavu bude znatelně dražší.

johny8000

auto.bazos.cz/...

Tohle by všechno splňovalo, co říkáte? Teď momentálně bych ho nepotřeboval používat denně, ale to se může změnit. Potřebuji, ale aby to zvládno v pohodě cestu např. do Itálie, Nizozemska jednou za čas.

makk

Nevidím důvod, aby 16 let staré auto, které je v pořádku nevydrželo cestu do Itálie: ale musí být v pořádku a to z fotky nevyčtete. Pokud nemáte zkušenosti, raději si sebou vemte nějakého odborníka, i kdybyste ho měl zaplatit. Lepší vyhodit dva tisíce než 50. Já mám auto 23 let staré a 5 let sratá služební Fabie je proti tomu troska. Ale je potřeba pod to občas vlézt a něco vyměnit.

joudic*
To je zdejsi oblibena pohadka, kupoval jsem si vzdycky auta do 50k, protoze mam jine priority a nikdy jsem do zadneho nemusel dat nic krome gum nebo praskleho skla, jednomu jsem zbytecne po koupi menil rozvody, ikdyz najezd byl maly, ale byl jsem mlady. Vsechny benzin, se vsema jsem byl xkrat u more a jinde po evrope a nekolikrat rocne pres celou republiku.
makk

No nevím, ale obvykle se lidi zbavují auta, když zjistí, že to potřebuje udělat brzdy a vyměnit běžné díly podvozku (čepy, ramena...) a pod. a už se jim do toho nechce investovat. Těžko někdo vrazí do auta 10k, aby ho pak prodal za stejnou cenu jako bez opravy (to, že je vše nové říká každý prodávající a nevěří tomu žádný kupující). Někomu nevadí, že mu přední náprava tluče a brzdy nejsou úplně OK. Když s tím vyrazí do Chorvatska, tak za týden najede stejně, jako jinak za dva měsíce, takže není důvod, aby se to úplně rozsypalo jen proto, že vyrazil na delší trasu, ale mě s takový šrotem jezdit nebaví. Koupím auto kolem 10k, dalších 10k do něj vrazím a je lepší, než leckteré desetileté auto.

joudic*
kupoval jsem auto se zkusenejsim clovekem a pri stk jsem nechaval vetsinou okolo 3-4k za udrzbu vcetne stk, jen dvakrat jsem u stk platil do 10k, a to kdyz uz jsem kopal mrtveho kone a nechtel resit cely opruz s nakupem a sezenim s cizim idiotem u prepisu

 


0x

tak zrovna tdci (naftu) bych jako spolehlivou ojetinu neviděl...

ostatní píšete benzíny i nafty - kolik najedete?

Za mne - jako nové auto nepravidelné cestování - benzín, ideálně 1,2-1,6 kubatura, Punto a Fiesta spolehlivé kusy s minimálním servisem.

johny8000

Pravidelně moc ne. Spíš bych potřeboval, aby to zvládno bezproblému delší trasy typu Itálie, Nizozemsko. Tady z těch inzerátů, co jsem posílal se mi nejvíc líbí tyto 3 auta. Které byste vybral?

Opel Corsa 1.3

Fiat Grande punto 1.2

Hyundai atos

hledal bych punto s šestikvaltem1,2 - 1,4

johny8000

Nechci příliš obtěžovat, ale ještě poslední otázka Rozhodl jsem se teda pro Punto a rozhoduji se mezi těmito dvěma inzeráty. U toho prvního auta mi přijde, že je vše v pořádku, ale technická platí jen do září. Mám to brát do úvahy nebo je to jedno?

sbazar.cz/...

auto.bazos.cz/...

makk

A proč Grande? Já vím, je hezký, ale taky minimálně o polovinu dražší, než obyč Punto.

jm
Rozhodně 6st. Převodovka. Tu má to oranžové.
Nereagujte na trotly, kteří musí mít auta za stovky tisíc, protože netuší, co píšou. Za 20 let jsem koupil jediné auto 75000, jinak jen 15-55tis. Každé mělo mouchy, ale to má i drahá ojetina. Dokonce i nové.
Auta najela 50-100 tisíc km a šla dál. Noví majitelé si nikdy nepřišli stěžovat. Ještě potkáváme áčkovou Corsu, kterou jsem měl jako první auto.
johny8000

Takže to oranžové můžu brát? Jedině, čím si nejsem jistý je, že je tam napsáno, že je to dovoz z Německa. Jak říkám, vůbec se v autech nevyznám, tak nevím jestli to je běžná věc. Děkuji za pomoc.

makk

Dovoz z Německa, ale v roce 2020 a RZ už má českou, takže už byste neměl být první majitel v ČR.Když je to dovoz, tak se těžko dohledá historie, ale u takového auta je asi jedno jestli to bylo tuknutý a sváření auta ze dvou vraků se snad už ani u nás nevyplatí, takže to snad nehrozí.

Pokud se v autech nevyznáte, máte možnost investovat do auta způsobem sázky (výhra je jen někdy) nebo prostě sehnat ochotného a problematiky znalého člověka, ideálně servisního technika-mechanika-opraváře. Tomu dát 1500,- za ochotu a důkladné prostudování vozu ... Když bude vůz ok, fajn, když nebude, ušetříte přes 50tis a mnoho starostí.

 

semperfi

0x

Známý si jako první auto koupil ojetou Fiestu a je s ní spokojen, dojela i do Holandska.

Holandsko je za rohem, to má být něco extra?

 

haha

0x
S autem do 50k bych se bál jet i do Brna či Prahy... Popelnice

No vidíš. A já s autem za 40K projezdil půlku Balkánu, Pobaltí, Bělorusko a spoustau dalších míst. Tak kolem 30Kkm ročně.

 

 


0x

Ta cena a spolahlivost sa navzajom vylucuju, musite sa pripravit na :

- rozne poruchy alebo opotrebovanie roznych dielov a sustav vozidla

- v dosledku toho caste a opakovane servisne zasahy, ktore cenu navysia o 50 - 100%

asd1

Proč by se to mělo vylučovat? Zjisti si něco o Puntu. To neni jak Fobie která je za 50k vylítanej šrot. Slušný Punto seženeš za 30k, za 50 jsou opravdu hezký kousky. Jen to nesmíš brát v bazaru kde dvacku přihodí za naleštění..

Tazatel záleží na konkrétním stavu, na dálku to nepoznáš. Jsou to jednoduchý vcelku spolehlivý auta, hlavně motory FIRE jsou asi nejlepší z malých motorů pro běžnýho člověka. U Punta je největší špek snímač natočení volantu, díl stojí ca 1500,- + konfigurace diagnostikou, repas firmou za 5k, ve Fiatu mění celý řízení za dvacku

Pokud si nevezmeš svýho mechanika, tak vyzkoušej všechno jestli funguje, můžeš to protáhnout technickou stylem "projde platim já a kupuju, neprojde platíš ty a buď neberu nebo sleva n aopravu závad" - tim vytřídíš švindl, pokud si myslí že auto je OK tak souhlasí, pokud ví o problému tak odmítne a víš že máš hledat jiný auto. Dovoz z D je spíš výhoda - obecně kvalitnější silnice paliva údržba, počítej že to dva roky jezdilo tady, tj. borec koupil, jezdí a tuší servis tak to jde pryč. Obvykle běžný spotřebák = brzdy tlumiče podvozkový díly vejfuk guma atd., on radši vezme další auto z dojčlandu a tohle střelí..

Velmi proste : vyrobca pocita s nejakou zivotnostou karoserie aj dielov. Lacne auto je lacne, lebo ma svoj vek a najazdene km, statisticky teda je velka sanca, ze zivotnost mnohych veci v tom aute sa blizi planovanej. Do toho vstupuje nejasny faktor, aku udrzbu robili predosli majitelia, ci pri kazdom naznaku problemu bezali do servisu, dodrziavali interval vymeny kvapalin, akym stylom sa s tym jazdilo, aky diel bol vymeneny kdesi u garazoveho mechanika bez blocku za polsky smejd ...

Dobre udrziavane a spolahlive auto preda lacno len blbec.

Velmi prosté: Blbec prodává malé spolehlivé autíčko, protože má nové (byt nespolehlivé)...

Kdo koupí ojetinu drahou, diví se pak i drahým servisem - nebot servis je důležitý a nutný u všech aut, pokud chcete jezdit.

Když jedu vyměnit olej a filtry na Pandě, stojí mne to 1600,-. Když jede soused s VW, které oproti pandě je shnilé na 5ti místech, má problémy s tekoucím olejem z motoru a kdovíkde ještě (podle místa parkování a skvrn), zaplatí 2600 a k tomu se rovnou objedná na další servis...

STK mé Pandy podle webu - od r. 2009 bez závad!

VW - za stejnou dobu velké potíže- řeší to už jen přes servisáka načerno.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]