Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Doplnění oleje 5W-40 typem 10W-40

Od: lili65* odpovědí: 9 změna:
Zdravím,
nedávno jsem psala ohledně problému se spojkou. Mám opel Corsa D 2007. Mechanik spojku vyměnil, ale nevyměnil přítlačný kotouč. 600 km po výměně a spojka zase prokluzuje, já jsem momentálně uprostřed 1200 km trasy a mám před sebou zítra ještě 600 km.
Dočetla jsem se, že prokluz muže být i nedostatkem oleje ve spojce. V autě mám olej jakž takž. Chtěla jsem ho doplnit, ale koupila jsem špatný olej, a nevšimla jsem si označení na štítku, co byl pod kapotou (ano jsem trochu zelenáč v tomhle). Takže až potom, co jsem nalila asi 150 ml, jsem si všimla, že je v olejové nádrži je 5W-40 a já tam nalila těch 150 ml 10W-40. Takže jsem s tím přestala. Je to problém kombinace těchto dvou olejů?
Potřebovala bych zítra těch 600 km dojet. Nevím jestli spojka prokluzuje protože přítlačný kotouč je špatný a nebo že není dost oleje. Můžu doplnit olejem 10W-40, který mám s sebou v autě? Nebo radši koupit 5W-40 ještě zítra před cestou? Mohlo by to vyřešit můj problém? Bojím se s tím dál jet, abych spojku neničila a nemuselo se to celé měnit. Přinejhorším mám neomezenou asistenci a zítra pro mě může dojet odtahovka. Má to smysl?
Děkuji za názory

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

0x
Olej je v prevodovce, ne ve spojce. Takrka urcite kvuli tomu spojka neklouze. A dolivate to do motoru, ne do prevodovky. Tech 1,5 deci tomu nic neudela. Nepremyslet, jet, v nejhorsim zavolat odtah, ale nemelo by to byt potreba.

 


0x

Nic už tam nelejte, motorový olej se spojkou nijak nesouvisí. Ta trocha, co jste dolila, ničemu nevadí. Spojka buď servis, nebo se doplazit na nízký výkon domů.Ale pokud je měněná, možná je "jen" problém v jejím ovládání. Pokud tedy vůbec máte problém se spojkou.

 


0x

Spojka po opravě může prokluzovat i proto, že se do ní dostal olej (z převodovky, popř. z motoru přes špatné gufero). Olej totiž nemá ve spojce co dělat, je tam vždy na závadu!

Ten dolitý olej proti originálu nemá význam a nemůže způsobit škodu NA MOTORU! Označení 5W-40, resp. 10W-40 je jen jedno z mnoha označení oleje a skoro nic nevypovídá o tom, co to je za olej (minerál?, polosyntetika?, syntetika?, speciální aditiva? apod).

Takže kašlete na olej a jeďte dál, přitom sledujte kontrolky a zvukové projevy motoru a spojky. V nejhorším případě to klekne a zavoláte odtah, ale to nepovažuji za moc pravděpodobné.


doplněno 14.05.22 08:42:

@007cz: Nematte tazatelku! Corsa z roku 2007 je normální auto bez DSG a tedy s normální spojkou. V plné míře pro něj platí to, co jsem napsal.

Že existují spojky, které ke správné funkci potřebují olejovou lázeň, samozřejmě vím, měl jsem ji už před 50 lety na "pionýru". To však není případ uvedené Corsy.

lili65*

Mechanik právě měnil gufero převodovky, takže už by tam nic téct nemělo. Takže nechápu co je za problém, jestli to není ten přítlačný kotouč, tak proč to prokluzuje za tak krátkou dobu? Možná je to blbost, ale na jedné stránce jsem se dočetla toto : “Hladina oleje je nedostatečná: obložení kotoučů nemá na svém povrchu dostatek oleje, tření bude menší a spojka začne prokluzovat.”
Proto mám takové úvahy.
mathew

Nebyla ta stránka k nějakému důlnímu autu? Tam by asi v oleji být mohla, aby se neuškvařila... To nemáte v rodině nikoho, kdo o provozu auta ví aspoň něco, aby vám to vysvětlil?

007cz
Každá druhá dsg spojka u koncernu plave v oleji. Proč důlní auto?
007cz
Satam. Možná jsi přehlédl, reagoval jsem na "důlní auto".

 

patamat

0x

Označení 5W a 10W ukazuje jen na hustotu (viskozitu) oleje v mrazech a jiný význam nemá. Pokud se jedná o olej stejné značky, tak jej můžete mísit v livovolném poměru.

U osobních aut jsou spojky suché a olej ve spojce způsobí, že prokluzuje. To, co píšete o oleji ve spojce se určitě netýká auta Opel Corsa. Doufám, že jste olej do spojky nenalévala přes větrací otvory.

"Mechanik spojku vyměnil, ale nevyměnil přítlačný kotouč" - asi vyměnil jen lamelu, protože hlavně ta se opotřebovává. Ale může být unavená přítlačná pružina, nebo závada v ovládání spojky.

Někteří řidiči mají ve zvyku nechávat levou nohu opřenou o pedál spojky (je to dost rozšířený zvyk) a tím spojkový přítlačný talíř odlehčují.

lubajs

Není náhodou označení viskozity až to druhé číslo za tím "Wéčkem"? Mně automechanik řekl, že 0W A 5W znamená plně syntetický olej, 10W znamená polosyntetický olej a 15W minerální olej.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]