Nejste přihlášen/a.
Spojka po opravě může prokluzovat i proto, že se do ní dostal olej (z převodovky, popř. z motoru přes špatné gufero). Olej totiž nemá ve spojce co dělat, je tam vždy na závadu!
Ten dolitý olej proti originálu nemá význam a nemůže způsobit škodu NA MOTORU! Označení 5W-40, resp. 10W-40 je jen jedno z mnoha označení oleje a skoro nic nevypovídá o tom, co to je za olej (minerál?, polosyntetika?, syntetika?, speciální aditiva? apod).
Takže kašlete na olej a jeďte dál, přitom sledujte kontrolky a zvukové projevy motoru a spojky. V nejhorším případě to klekne a zavoláte odtah, ale to nepovažuji za moc pravděpodobné.
@007cz: Nematte tazatelku! Corsa z roku 2007 je normální auto bez DSG a tedy s normální spojkou. V plné míře pro něj platí to, co jsem napsal.
Že existují spojky, které ke správné funkci potřebují olejovou lázeň, samozřejmě vím, měl jsem ji už před 50 lety na "pionýru". To však není případ uvedené Corsy.
Označení 5W a 10W ukazuje jen na hustotu (viskozitu) oleje v mrazech a jiný význam nemá. Pokud se jedná o olej stejné značky, tak jej můžete mísit v livovolném poměru.
U osobních aut jsou spojky suché a olej ve spojce způsobí, že prokluzuje. To, co píšete o oleji ve spojce se určitě netýká auta Opel Corsa. Doufám, že jste olej do spojky nenalévala přes větrací otvory.
"Mechanik spojku vyměnil, ale nevyměnil přítlačný kotouč" - asi vyměnil jen lamelu, protože hlavně ta se opotřebovává. Ale může být unavená přítlačná pružina, nebo závada v ovládání spojky.
Někteří řidiči mají ve zvyku nechávat levou nohu opřenou o pedál spojky (je to dost rozšířený zvyk) a tím spojkový přítlačný talíř odlehčují.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.