Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sjíždění auta při stání v kopci

Od: tomasek222® odpovědí: 10 změna:

Dobrý den.

U mého auta (Škoda Fabia Combi 1,4) jsem narazil na zvláštní problém. Vím, že ruční brzda nebrzdí tolik, jak by měla, ale ještě jsem se nedostal k tomu, abych se na to podíval. Nicméně - když zabrzdím v prudším kopci (čumákem napřed/směrem do kopce) a zařadím jedničku, tak i přesto auto začne pomalu sjíždět z kopce (couvat) - jakoby trhaně. Co může být špatně (v horším stavu)? Spojka, převodovka?

Předem díky za jakékoli postřehy...

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


10x
Pokud ti auto couvá a máš zařazenou jedničku, tak jen počkej, až ti přeskočí rozvody. Jinak to poskakování dělá komprese ve válci. Po chvíli je tíha auta větší než dokáží ventily udržet a motor se převalí, proto skočí. Pokud nebrzdí ručka tak čumákem z kopce a kola dát do rejdu k chodníku, aby se kolo opřelo.
asd1

Tam je taky ten prima hdyr. napínák jako na prvních HTP? Ten se při visení na kvaltu povolil na doraz a při startu to pak skočilo - doraz moc daleko a než tlak oleje napínák našponoval tak bylo vymalováno

Slabej motor, komprese to v kopci neudrží, obzvlášt když už je oproti novýmu horší kvůli opotřebení..

1.4ky nepřeskakujou aspon sem to nezažil
asd1

jj jen si rejpu do bleska

 


6x

Špatně není kromě té ručky nic, jen asi prudký kopec a malý motor

 


0x
Zásadně dávejte kvalt podle čumáku...Čumák dolů jednička..čumák nahoru zpátečka.. Mě kdysi přeskočily rozvody na Opelu Kadett 1,3..Motor se sice nepotkal,bo tam je místo mezi pístem a ventily,ale i tak to nebylo milé..Rozvody sice byly staré a vytahané jak kšandy,ale kdybych to postavil, respektive zařadil jak se má,tak by se to nestalo.Nechte opravit ručku.. Nemělo by to stát ranec..Ale nesmíte jak lama jezdit do autorizáku

S těmi kvalty nevím - já to tedy dělám opačně a ještě jsem se dnes dočetl, že je to vlastně úplně jedno (jestli člověk v té či oné situaci zařadí jedničku nebo zpátečku). U 1,4 MPI je tuším rozvodový řetěz a ten ještě stále neklepe (i když má za sebou cca 136 000 km).

Do autorizáku už bych nikdy auto nedal . I když ono je těžké najít spolehlivého automechanika, který nebere zákazníky na hůl. Proto si to, čeho jsem schopný, dělám radši sám (jen na to najít čas)...

Dělejte to tedy,jak jste zvyklý..Jen jsem vám chtěl poradit..

Kvalty naopak než čumák auta, je menší pravděpodobnost protočení motoru proti směru otáček

Složitě mu tady vysvětlujeme,že to má dělat kvaltem po směru a vy tady přijdete s tímhle At si to každý dělá jak chce...Ale at se potom nevzteká nebo nediví, až mu přeskočí rozvody..Taky existují kameny,cihly a klíny.. Mě se nefunkční ručka jednou šeredně vymstila.Auto vylítlo ze vrat na hlavní a vyvrátil jsem si dveře.. Štěstí, že nikdo zrovna nešel nebo nejel..Obvykle bývá rušno..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]