Nejste přihlášen/a.
Je to stupidní výmysl pro teoretické snížení spotřeby vozidla. ALE opotřebení motoru, baterie, starteru, nervů řidiče... to už je šuma fuk. Nehledě i na prodlevu startu motoru, kdy to může být i nebezpečné. Ale řidič má počítat se vším. U nového vozidla jsem chtěl po servisu trvalé vyřazení SS systému, ale to servis nesmí provést. Dle typu vozidla jsou pak různé úpravy / odpojení červeného drátu od baterie, či co já vím ještě/ ale každá úprava mí i své proti. Tj po rozjezdu stisknout deaktivační tlačítko SS. Systém SS mám dokonce už i na skutru, ale tam je kolíbkový přepinač aktivní/ neaktivní. Tj mám trvale neaktivní.
Tam žádná prodleva není. Než sešlápneš spojku až na podlahu, tak motor normálně běží. Takže jedničku řadíš už normálně, jako by nebyl motor ani zastaven.
Je to další nesmysl, který navyšuje cenu auta. Těch proměnných, při kterých musí tento systém pracovat, je v autě hodně (čidla zastavení, kapacita akumulátoru, teploty, směs, výfuk atd...). Čistě fyzicky mi to nevadí, vypínám to jen z důvodu toho, že v kolonách nefunguje při zastaveném motoru třeba klimatizace.
U výrobců aut jsou sledovány emice CO2. No a pokud se produkce výrobce nevejde pod limit, tak za to platí krvavé peníze. Proto se setkáváme s různými nesmysly, které v testu vedou ke snížení CO2. Těch nesmyslů je celá řada - třeba žaluzie, které po zastavení zavřou motorový prostor aby tak rychle nestydl a příští start byl třeba méně náročný na palivo. Pak regulace dobíjení jen na dobu kdy se brzdí motorem.
Prostě věci, které zvedají cenu, jsou zdrojem poruch a nikdo o ně nestojí.
Jak jsem psal jinde. Záleží to na mnoha proměnných. Když není vůz momentálně v ideální konfiguraci pro tento systém, tak řídící jednotky vyhodnotí, že není vhodné jej aktivovat. Stačí například, aby byla nevyhovující kapacita akumulátoru.
Nějaká hodnota vylučuje aktivaci.. Vybitá baterka, čidlo teploty chybně udává nízkou teplotu motoru nebo je opravdu nízká, např. propouštěnící termostat a motor se neohřeje atd.
Start-stop je kurvítko který vymyslel ekodebil, a ekologický je jen teoreticky.
a proč bys jako do auta montoval další krabičku, když start-stop je pouze softwarová věc...takže buď odpojíš kábl, což se nedoporučuje, protože je to sice nejjednodušší řešení, ale baterku nevědomky ničíš, nebo se pomocí diagnostiky vypne a pokud ani tohle nepůjde skrz nějaký další bezpečnostní prvek, tak se změní napětí, abys oblbnul start-stop a nezapínal se, protože pod určitou mez se neaktivuje
Ta krabička obvykle simuluje stisk tlačítka vypnutí Startstopu po každém startu.
Vyřadit i "chytrý dobíjení" baterce spíš prospěje, pak to nedobíjí jen při brzdění ale trvale jako u starý osvědčený klasiky... Záleží ale na konkrétním autě jak to je řešený..
Krtku krtku, ty si umíš vybrat přezdívku! Nemáš problém se zrakem? Nebo nerozumíš psanému textu? Vyměnit kus za kus přece neznamená přidat o jeden kus navíc! Někdo již psal, že se to prý softwarově vypínat nesmí a zároveň to natvrdo odpojit od baterky prý taky není nejlepší řešení. Takže moje "řešení" je asi 3. v pořadí, at si tazatel vybere sám.
Stejně si myslím, že se na to dá zvyknout. Osobně jsem to tlačítko mačkal asi 30x denně.
Krom toho mám i pocit, že to šlo šlo, dlouhým podržením úplně vypnout, ale asi jen u některých (starších) aut a pokud vůbec..
tyler: to, že se to vymění kus zas kus jsem přehlédl...uznávám..a to, že se to nesmí neznamená, že se to nedělá...už aj v té škodovce tak jak na začátku si hráli na nedostupný zjistili, že přichází o zákazníky tak už to dělaj...dokonce v rámci záruky...oficiálně to samozřejmě nedlají, ale když tam přijdeš tak ti to milerádi za 200,- mechanikovi vypnou...a nikdo to už nikdy neřeší
Tak pokud to potom opravdu nikdo neřeší a nezapíše se to někam navždy do "černé skříňky" ve smyslu "pozor, do auta se softwarově zasahovalo", tak to je ta krabička docela zbytečná, to pak i chápu tu prudkou reakci s přehlédnutím textu.
tyler: žádná černá krabička neexistuje...ale jsou tací co si furt něco takového myslí...mám jednoho kamaráda a ten tady v tom bludu žije...ten je posranej z toho, že kdyby se stala nějaká dopravní nehoda, tak by si pojištovna něco takového vyžádala, tam by to našla a nedala mu pojistku.. přitom pojištovák je jen obyčejnej ouřada...já mu celou dobu argumentuju tím, že tohle není bezpečnostní prvek, auta, jehož deaktivací nebo aktivací může ovlivnit nehodu...
Možná to spousta lidí myslí tak, že si ŘJ uchová nějakou určitou informaci (která pak vyloženě bije do očí, když se auto napojí na diag.). Je mi jasné, že auta nejsou letadla. Ale k názvu "černá skříňka" jsem došel tak, že se třeba u stočených aut jednu dobu hodně kontrolovaly hodnoty od ABS čidel (nebo něco v tom smyslu, nejsem přes auta moc vzdělanej), že se přeci jen ten nájezd KM ukáže i někde jinde. Takže ona ŘJ může přeci jen jako taková "černá skříňka" vlastně sloužit. Samozřejmě, ne úplně doslova.
Asi jako když lidé pokládají otázku ,,co je to za obsah"?
Na západ od nás je na semaforu obvykle odpočítávání za jak dlouho skočí zelená, takže víš kdy to už nemá cenu chcípat, startovat můžeš s předstihem atd... A na zelenou se rozjet všichni naráz bez čekání až ten před nim odjede o 10 metrů, to je říše snů Takže místo desátýho auta v 15. vteřině projede kolem semaforu tak pátý a to ještě možná...
Souhlas, tohle řidičema je, SStop to časově nezpozdí prakticky vůbec.
Současný rozjetí nesmysl neni, průjezd semaforem to urychlí o hodně. Občas se stane zázrak a sejdou se auta že to funguje Prostě rozjedou se všichni naráz na zelenou (jak ve formuli) a postupně pak nechaj zvětšit mezery aby byl odstup (né jak ve formuli kde to kalí s minimálním odstupen furt :D
Když nevidí semafor, tak aspoň sleduje auta před sebou a reaguje na ty co vidí.. Bohužel obvykle vidíš že třetí a druhý auto před tebou se rozjíždí, tak rozjíždíš taky, ale ten před tebou stojí a stojí a čeká až bude mít aspoň10m díru, takže musíš zastavit a rozjet se znova Ten borec pak zahrabe kolama, dojede tu mezeru a pak jede v koloně nalepenej na nárazník
pro Joudic - co tam ještě dělá? Sleduje aktuální spotřebu a za žádnou cenu ji při rozjezdu nenechá vystoupat nad 10L :D že se rozjíždí pomaleji jak přeložený kamion, to ho netrápí. Člověk se za nima kolikrát rozjíždí rychleji i na volnoběh, svým způsobem je to umění, nevím, jak to dělaj.
Možná je to blbě, ale nás v autoškole učili že na zelenou by se měl řidič rozjíždět. Většina těch co vidím na semaforeech na zelenou teprv hledají jedničku .
A na tohle START STOP systém vliv opravdu nemá
To je kvůli tomu, že bez tý pííííp to neprojde normovým měřením eko emisí, tak tam možnost trvalého vypnutí být nesmí. Ale běžně se to vypíná Ekologický to v reálu je jen teoreticky.. Podobně chytrý dobíjení, klasická baterka má běžnou životnost tak 7 let, t ynový chcípaj za polovinu. A vyrobit dvě baterky místo jedný moc eko neni.. Navíc pro Start stop ty baterky jsou větší a jinýho typu, takže i větší ekozátěž při výrobě.
Prostě tohle věci padaj z ekosluníček který jsou úplně mimo realitu. Greta a spol Podobně eko je vozit půl tuny baterek v dvoutunovým autě který má oproti klasice poloviční životnost, takže čistě materiálově to je tak 3x větší zátěž "železo a plasty" a půltunová baterka to zvyšuje o level vejš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.