Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hodnota MAP je 90kpa bez nastartovabeho auta

Od: jannys odpovědí: 8 změna:
Zdravim, mam dotaz muze diagnostika ukazovat na MAP senzoru pri vypnutem motoru 90kpa? Kdyz motor nastartuju ukazuje 20-30kpa cca a teplotu nasavaneho vzduchu 33stupnu a ta se moc nemění ani pri jizde max 34. Motor Fire 1.1 40kw Fiat Panda. Resim to z duvodu špatných studenych startů, které nas zacali trápit. Svíčky jsou podle vyrobce,klapka je puvodni ale volnoběh drží dobre . Jen ty starty a obcas chcipne pri rozjezdu volnobehu. Diagnostika neukazuje zadne zavady. Live data ukazuji ma map, protože teplota motoru sedí. Hodnoty co jsou v priloze jsem fotil pri vypnutem motoru a klíčkem na prvni polohu.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

2x

MAP sensor=snimac tlaku. Pri vypnutem motoru by tedy mel ukazovat +-atmosfericky tlak.

jannys

Takze to nema s tlakem v sání nic spolecneho uz rozumim a teplotu ukazuje +- stejnou jako na laserovem měření. Takze MAP to asi nebude. Čím to může byt ty otravny starty. Pak uz zahratej motor na prvni dobrou nastartuje. Lambda?fakt me trapi,a kdyz odpojim MAP tak to nastartuje jako vino hned.
k2

Je to samozrejme tlak v sani, ale kdyz nebezi motor, tak, kde by se tam vzal pretlak/podtlak? Stejne tak u studeneho auta bude teplota provoznich naplni +-odpovidat te venkovni.

Nevim ale, jak velka odchylka je jeste OK.

 


1x

98kPa je normální atmosferický tlak, teplota vzduchu stojí za zvážení, pokud je to ve studeném stavu, tak by měla být alespoň v tu dobu teplotu úměrnou svému okolí... Ze zkušenosti kterou mám, tak teplota samotná nasávanému vzduchu nemá takový vliv jako teplota motoru. Osobně bych se zaměřil na teplotu motoru, zda ve studeném stavu odpovídá skutečnosti, nebot ŘJ motoru dávkuje směs i podle teploty motoru. U většiny vozidel není regulační smyčka s lamda soundou používána až do určité teploty motoru (open loop), tak tu bych vyloučil. Ale není to pravidlo!

jannys

Ano, to jsem si myslel do té doby než jsem nenastartoval ani na 20 pokus a odpojením onoho MAP senzoru jsem nastartoval okamžitě. Ještě musím bádat,ale už je to otravné se ráno modlit "at naskočí"

 


0x

Je to vaření z vody, ale může to být třeba vadné teplotní čidlo...


doplněno 07.05.22 19:23:

... samozřejmě vody motoru.

jannys

Děkuji. -Právě to mě dnes zarazilo,že diag ukazuje teplotu správně i podle teplotního kontaktního měřidla přes expansku. Jde o to,že při nastartování se ručka tak jako pohupuje a nejde plynule na těch 90st . Vyměnil jsem termostat( původní a zaseknutý v poloze tevřený asi 2mm a už bez těsnící gumy) a dělá to také. Ještě vyměnim ten MAP a teplotní čidlo vody.

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]