Nejste přihlášen/a.
Tehdy nic lepšího nebylo a proto ty motory byly silně zakarbonované i když najeli x tisíc km.
Používej jako já ve Favoritu a Felicii Shell 10w40 HX7 (HX6 jsem jednu dobu taky jezdil a vpoho) a několik let kupuju Mobil 1, jestli máš to auto rád.
Filtry oleje jedině MANN. Žádné UFI, VIKA, AQ, atd...!
...
Nedej na rady, že ti tu napíšou pomalu i vyjetý olej z lídlu a podobně a že je to úplně jedno. Není.
15w40 nedávej. Dlouho mu to trvá, než namaže při startu a pár sekund po startu nemusí motor dobře mazat. Prostě tam tak rychle nedoteče jako 10w40. Navíc v zimně kór pomalu teče.
Co máš proti oleji z Lidlu? Je to značkový olej jen v jejich balení, v kvalitě tam problém opravdu není.. Ale při dnešních cenách e-shopů se nevyplatí.
Shell Helix HX7 je dobrý olej litr za stovku. 10W40 je akorát..
Vyjetý olej je samozřejmě škodlivý, dobrý jen u olejožrouta kde to už je jedno a rozhoduje cena oleje
Olej z lídlu je asi tak dobrý jako kupovat jídlo na benzínkách.
Nebo by měli zakázat v Lídlu prodávat potraviny, protože tam stejně všichni chodí pro párksájd, oleje a oblečení . Kdo tam kupuje ty rozmražovaný mrzáky v dopékači?...
Olej by se měl kupovat tam, kde je to běžné. Už k vůli odbytu (což asi u Lídlu, jak vidím několik názorů je) a k vůli většímu výběru specifikací pro daný motor. Ne nějaký Lídlu univerzál.
Ale každý at si do auta leje co chce. Já to nedoporučuji ze zásady.
Chceš dlouho jezdit? Nekupuj olej v supermarketu!
To je zásadní rozhodnutí. Pak samosebou správné API a ACEA. Pak až nějaká vizkozita 10w40 a podobně.
Lidl prodává co chce, rohlíky i olej.. Ty oleje nejsou žádný noname, ale velký nadnárodní řetězec si nechá do svýho obalu nalít značkový olej od jednoho z velkovýrobců. Toho oleje je hodně - vem si kolik má v Evropě obchodů a do každýho jde třeba 20 balení, takže pro velkovýrobce to je slušný kšeft.. V kvalitě tam opravdu problém není. Mnohem víc bych se bál sudovky v autoservisu
Proc filtry jedine MANN? Proc ne jine znacky a co je spatne na znacce UFI? Co je spatne na jidle z benzinky? Proc by se olej mel kupovat tam, kde je to bezne?
asd1, tak o sudovce nebyla řeč. Toho bych se bál taky.
k2 jde i o princip co se sem pašuje a případně přebaluje.
Vem si, že lidi dnes zajímá pouze cena a proto se k nám hojně vozí nekvalitní potraviny, protože je tu jak blbci kupujeme ve velkém. Kdyby nebyl odběr a zájem, tak se to nestane.
Ale to jsme my češi.
Další věc je ta, pokud ti zaklepe nějaký choulostivější motor, tak rozhodně tě chci vidět, jak se budeš soudit se supermarketem a jejich olejem. Už jen ten fakt, proč jste kupoval v supermarketu olej do auta? Proč né v autodílech je více než na vysmání v případě problémů .
Ale každý máme jinou logiku a upřímně jak jsem psal. Každý at si leje a kupuje do aut co uzná sám za vhodné. Rozhodně se tu nebudu hádat nebo někoho přesvědčovat.
UFI jsem měl a pozdě zhasínala kontrolka oleje, takže nedržel olej v kanálu a vše nateklo do vany, takže každý delší start byl podobný těm, které člověk zažije po čerstvé výměně oleje, kdy kontrolka ještě třeba 1-2 sekundy svítí a motor už vrčí.
MANN tohle nikdy nedělal na žádném mém autě.
Vždy doporučuji to, co mám odzkoušené. Né to, co píšou v časopisech ála světa motorů a podobně
Úplně stejně jako s každým jiným prodejcem, je jedno jestli to prodal supermarket nebo autodíly. Konkrétně oleje v supermarketech s kvalitou opravdu problém nemají, spíš s cenou, protože kvalitní olej jde sehnat v e-shopu levněji, třeba ten Helix...
Mmch. netěsnej zpětnej ventil jsem potkal i u Mann, je kvalitní ale i u něj se chyba najde. UFI taky neni úplně šunnt, netěsnej zpěták jsem potkal taky. Ale laciá sr. UFI neni, spíš jsi měl smůlu na kus. Je třeba rozlišovat jestli je vadnej jeden z deseti nebo jeden z milionu. Dost napoví rozkuchat a podívat se na vnitřnosti..
Kuchal jsem a mann mě přesvědčil.
UFIny jsem měl donesené na výměnu s olejem celkem 4x a 2 případy přesně jak popisuji a to nebylo na motorech co měli 200 a více tisíc km, že by to bylo něčím jiným...
Ale třeba jsem měl štěstí an špatné kusy, proto nedoporučím.
Nicméně abych tě uklidnil, na Fordy MANN nekupuju. Palivák je MANN south Africa a to nechceš. Ta kvalita je horší než u Fordího originálu.
Tak konstrukt o nekvalitnich potravinach a jejich prebalovani moc nechapu, ale to je fuk. Kdyz mam hlad/zizen, tak nemam problem koupit si neco na benzince, kdyz je to cestou.
Argument o soudni pri s petrolejarskou firmou je usmevny, takovy soudni spor si nedokazu v CR predstavit ani teoreticky, natoz prakticky. Mozna tak v USA, ale nevim nevim. Ja opravdu nevidim problem v tom, kde kupuju olej.
UFI jsem mel a kontrolka zhasinala normalne, asi jako u vsech ostatnich filtru...
Né každé auto má spínač tlaku přímo na kontrolku v jednoduchém obvodu. Třeba Fabie ji rozsvědcují přes jednotku budíků. Tedy nikdy neuvidíš nějaké nepravidelné pomrkávání.
Jen svítí, nesvítí, pravidelně bliká,... je to prostě přes elektroniku a né napřímo.
Pak se můžeme dohadovat o detailech.
Já to beru jako olej v supermarketu z nouze. Né na pravidelné výměny. Nebo ty si snad kupuješ jídlo pravidelně pouze na benzínkách? Uděláme nedělní nákup s rodinou a jdeme na Shellku, kde je Billa regál se salámy a máme nakoupeno?
Já na tom taky nevidím nic špatného, ale primárně se olej kupuje v autodílech a nouzově supermarket stejně jako jídlo primárně v supermarketech nebo potravinách a nouzově třeba v trafice nebo benzínce.
Ale každého věc...
Na benzínce jídlo nekupuju protože tam je předražený, s kvallitou ale problém nemám. Myslíš že plechovkáč Plzně za 50,- na benzínce je jinej než plechovkáč za 28,- v sámošce? Neni... Stejně tak olej v supermarketu je stejně kvalitní jako v autodílech. Jen to maj ve vlastním obalu. Ale jak říkáš, každýho věc. Olej v supermarketu taky nekupuju, ale ne kvůli pochybám o kvalitě, jen čistě kvůli ceně.
Olejovej Mann pro Focus vyrábí němci.
Po startu kontrolka svítí a zhasne po naběhutí tlaku oleje, netěsný zpětný ventil = opožděný zhasnutí jasně vidíš, stejně jako po výměně oleje. Kdyby ne, tak po výměně oleje taky zhasne hned a ne až po dvou vteřinách..
Po výměně oleje a sundání filtru jsou olejové tlakové kanály vyteklé a proto prvotní start má opožděnější zhasnutí. Další už ne, protože filtr je plný oleje a zpětný ventil v něm drží sloupec oleje v plných kanálcích před ním.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.