Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký trakční motor

Od: pandapepa odpovědí: 9 změna:

poradí někdo jaký elektromotor na 24V na řetězový převod použít pro domácí traktor? Podobný výrobek pohání motor z trabanta - zařazen první rychlostní stupeň - pojezdy dopředu a do zadu řazeny samostatně na převodovce. Děkuji.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
No, nějakej silnej. Případně ještě silnější.

 


2x

Když s něčím chceš poradit, tak bys měl poskytnout takové informace a takovou formou, aby ostatní čtenáři dokázali aspoň pochopit co potřebuješ a čeho chceš na konci dosáhnout.

Jestli ten domácí traktor má nějaký stávající motor a ty ho chceš nahradit elektromotorem nebo tam žádný motor zatím není?

Taky bude záležet jakou zátěž chceš s traktorem tahat a jak rychle má traktor jezdit.

Pro představu si to můžeš porovnat se zahraním "traktorem" tera vari. Ten je poháněn spalovacím motorem s výkonem 4kW. Ale tady jde většina výkonu na tažnou sílu, protože hmotnost toho zahradního traktoru je malá odhadem asi 100kg. Takže bude záležet i na hmotnosti konstrukce tvého traktoru a tom, jak těžká osoba bude na traktoru sedět.

 


2x
Zkuste se podívat po internetu, kolik takových traktorů na baterky objevíte. Po čertech málo. A možná že ani tolik ne. Nevyplatí se to. To minimum pro malý traktůrek se bude pohybovat kolem 5 kW. To znamená, že za hodinovou orbu zcela vybijete 6 nových 72 Ah /12 V baterií (v ceně 12 000 Kč a s malou životností při takovém zatížení.). Až jim po roce klesne kapacita, budete jich potřebovat 8.
Navíc brát tento výkon pouze z 24 Voltů je kvůli vysokým ztrátám a velkým proudům nevýhodné.
doplněno 22.04.22 14:49: Ovšem LiFePo je 5 x dražší. 25V 200Ah cca 60 000 Kč. Tak nějak tuším, že o takové investici tazatel neuvažoval.

Hlavně je blbost používat olověné aku na takové účely. Minimálně Lifepo4

 


0x

Tu si musite vyjasnit vy sam :

- aka ma byt rychlost

- aku silu to pri tej rychlosti ma vyvinut v tahu

- ake mate akumulatory a aku vydrz pozadujete

Vsetky tie veliciny nabzajom suvisia, napr viete to sprevodovat do pomala, kvoli velkej sile, ale zase rychlost bude minimalna ...

 


0x

No, začněme tím, co jste uvedl. Motor z Trabanta. Těch bylo několik typů, nejběžnější 601 měla 19kW, ale třeba 1.1 měla 40kW čtyřtakt od VW.

Tak vycházejmě z dvoutaktu 19 kW - ten existoval i v elektro verzi s leteckým dynamostarterem GS — 18 MO/24V

auto-mania.cz/...

Ten používal klasické olověné akumulátory, míval jich 6-8, jel jsem v tom, bylo to nevýkonný, těžký a jelo to ani ne hodinu jízdy. Přičemž při jízdě nevyužíváte tolik výkonu, jako při orbě.

Jinými slovy - je to ptákovina. Štír bude jistě jiného názoru, ale toto je klasický případ naprosto nevhodné aplikace elektropohonu. Stroj by proti pohonu benzínem vycházel mnohem těžší, přičemž výdrž akumulátorů je pro podobný účel nedostatečná a nabíjení olověných aku zdlouhavé.

Chápu, že není dvoutakt je pro traktor ideální, možná by bylo řešení použít jiný spalovák - osvědčené jsou třeba z Octavie (té staré) , ten byl ještě v mnoha dalších autech - Spartak, 1202, 1203 a třeba i v hasičských stříkačkách

Problém je ten, že na olověné baterky to vždy byla blbost. Stejně jako kartáčové motory bez alespoň PWM regulace (pouze odporová ztrátová).

Problém je cena kvalitního měniče, motoru a baterek.

Není problém v rychlosti dobíjení.

Ale to není rpo kutila. Kutil si tam dá akorát tunu olova a houby to pojede.

Souhlasím s tím, že je to velká blbost. Orbou na zahrádce se to rozhodně nezaplatí.

No, jsou aplikace, kde olovo není tak zavrženíhodné - typicky třeba manipulační technika počínaje baterkovým paletákem, přes plošiny, konče mnohatunovými VZV. Tam je hmotnost olova někdy i výhodou (stabilita) pochopitelně máte 100% pravdu s regulací - dnešní pohony jsou na úplně jiném levelu.

Tak tam výhoda snadné údržby a váhy je u VZV.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]