Nejste přihlášen/a.
poradí někdo jaký elektromotor na 24V na řetězový převod použít pro domácí traktor? Podobný výrobek pohání motor z trabanta - zařazen první rychlostní stupeň - pojezdy dopředu a do zadu řazeny samostatně na převodovce. Děkuji.
Když s něčím chceš poradit, tak bys měl poskytnout takové informace a takovou formou, aby ostatní čtenáři dokázali aspoň pochopit co potřebuješ a čeho chceš na konci dosáhnout.
Jestli ten domácí traktor má nějaký stávající motor a ty ho chceš nahradit elektromotorem nebo tam žádný motor zatím není?
Taky bude záležet jakou zátěž chceš s traktorem tahat a jak rychle má traktor jezdit.
Pro představu si to můžeš porovnat se zahraním "traktorem" tera vari. Ten je poháněn spalovacím motorem s výkonem 4kW. Ale tady jde většina výkonu na tažnou sílu, protože hmotnost toho zahradního traktoru je malá odhadem asi 100kg. Takže bude záležet i na hmotnosti konstrukce tvého traktoru a tom, jak těžká osoba bude na traktoru sedět.
No, začněme tím, co jste uvedl. Motor z Trabanta. Těch bylo několik typů, nejběžnější 601 měla 19kW, ale třeba 1.1 měla 40kW čtyřtakt od VW.
Tak vycházejmě z dvoutaktu 19 kW - ten existoval i v elektro verzi s leteckým dynamostarterem GS — 18 MO/24V
Ten používal klasické olověné akumulátory, míval jich 6-8, jel jsem v tom, bylo to nevýkonný, těžký a jelo to ani ne hodinu jízdy. Přičemž při jízdě nevyužíváte tolik výkonu, jako při orbě.
Jinými slovy - je to ptákovina. Štír bude jistě jiného názoru, ale toto je klasický případ naprosto nevhodné aplikace elektropohonu. Stroj by proti pohonu benzínem vycházel mnohem těžší, přičemž výdrž akumulátorů je pro podobný účel nedostatečná a nabíjení olověných aku zdlouhavé.
Chápu, že není dvoutakt je pro traktor ideální, možná by bylo řešení použít jiný spalovák - osvědčené jsou třeba z Octavie (té staré) , ten byl ještě v mnoha dalších autech - Spartak, 1202, 1203 a třeba i v hasičských stříkačkách
Problém je ten, že na olověné baterky to vždy byla blbost. Stejně jako kartáčové motory bez alespoň PWM regulace (pouze odporová ztrátová).
Problém je cena kvalitního měniče, motoru a baterek.
Není problém v rychlosti dobíjení.
Ale to není rpo kutila. Kutil si tam dá akorát tunu olova a houby to pojede.
Souhlasím s tím, že je to velká blbost. Orbou na zahrádce se to rozhodně nezaplatí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.