Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

K čemu je otvor ve vodní pumpě? (Felicia)

Od: zdenek2® odpovědí: 9 změna:

Chci se zeptat k čemu slouží otvor ve vodní pumpě jak je vidět na fotografiích? Je to nějaký nouzový odtok chladící kapaliny v případě, když je v systému příliš velký tlak? Na snímcích je vidět, že z otvoru kdysi něco vytékalo. Já jsem ten otvor objevil až teď a nikdy jsem nic pod autem vytékat neviděl. Pokud to ale tudy přetéká jen v horkých dnech za jízdy, tak není divu, že nic není poznat. Felicia 1.3 BMM.


 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Až prdne gufero vodní pumpy, tak tudy odtéká voda. Jinak by tekla voda po řemenici na řemen a ten by začal klouzat. pumpa by se pak mohla zastavit a přehřát motor. takto s doléváním po cestě se dá nouzově dojet. Zároveň je to jasný indikátor výměny pumpy, protože ta voda tam dělá stopu nebo přímo čůrá.

mimovhodem...Začíná ti téct gufero kliky na řemenici motoru.


Takže příčinou odtoku vody tímto otvorem je netěsnící gufero vodní pumpy? To gufero se vyměňuje zvlášt nebo je součástí nové vodní pumpy?

Já si myslím, že když voda teče otvorem v pumpě, tak netěsnící gufero je uvnitř pumpy? Čili jenom novou pumpu?

Ty stopy jsou tam bůhví jak dlouho, třeba 15-20 let. Rozhodně odtud nic neteče proudem, to bych poznal hned na stavu vody v nádobce nebo jak píšeš podle stop vody na řemenu. Jinak se ale těžko kontroluje, že z tohoto otvoru něco ukapává nebot je to zakryté plechy.

Co se týče gufera kliky motoru, to tvrdíš proč, že teče? Protože je řemenice od oleje? To ona je tak rovněž "odjakživa". Já mám problémy s výtokem oleje všude jinde na motoru, ale na to dám jinou otázku. Ale obecně platí, že motor postříkaný od oleje nerezaví a olej je levnější než oprava.


Ještě mne napadá, že teď na jaře mi strašně začal hvízdat řemen. On tedy hvízdal nepravidelně již několik let, ale já jsem ten hvizd nikdy nedokázal detekovat odkud to přesně jde, hvizd mi připadal jako když se tře kov o kov a proto jsem ten řemen ignoroval. Teď jsem ale zjistil, že mi při silném hvizdu klesá palubní napětí a když po sešlápnutí plynu hvizd přestal, šlo napětí ihned nahoru. Řemen byl volný a klouzal, mohl jsem ho posunovat rukou po řemenici. Je dobré mít v autě palubní voltmetr.

Tím pádem musela i vodní pumpa mít snížený výkon, ale to asi s tím otvorem a stopami po výtoku kapaliny nijak nesouvisí. To uvádím jenom na okraj. Řemen s alternátorem se u této felicie těžko napíná. Jednou rukou napínáš alternátor, druhou točíš klíčem s matkou a ještě by si potřeboval třetí ruku na protilehlou matku.

Tímto postupem napínání zničíš ložisko na vodní pumpě a na alternátoru. Pak má pumpa tendenci házet a zničí si gufero. Dříve se i přelisovávalo přípravky. Dnes to nemá smysl, když celá pumpa HEPU stojí kolem 1000kč.

Řemen, pokud píská, tak se prokluzem o zaolejované řemenice spálí (jak píská, tak se pálí) a pak má natolik malou adhezi, že je na vyhození. Nový řemen je hrubý. Opískaný hladký.

Před montáží se ty řemenice musí odmastit. Třeba hadrou namočenou pořádně v technickém benzínu.

Montáž na mastné řemenice vyžaduje větší napnutí, které ničí ložiska a mastné řemenice zbytečně sníží životnost řemenů.

Ale máš je nakonzervované proti korozi a odchází ti ložisko, takže si můžeš myslet, že děláš dobře


Takže gufero vodní pumpy vyměním tím, že dám novou pumpu?

To se musí spustit motor dolů, že? A co se ještě musí kvůli výměně pumpy odmontovat? (Vypustit voda samozřejmě.)

Motor nadlehčit vyheverováním, vytáhnout z pumpy ten dlouhý šroub podběhem a pak poznačit polohu toho hliníkového držáku, jak má zespoda ty tři šrouby (máš je tu na fotce v diskuzi) a i ten držák sundat. Polohu poznačíš lihovkou vůči kastli, aby zas byl stejně.

Potřebuješ golu 1/2 s dlouhými nádstavci (dělá se to spodem to povolení) a očkozahnutý klíč 13, aby jsi se dotal pod řemenicí na ty matky M8. Proto očkozahnutý. Třeba 13/17.

Matky na pumpu nové M8 se silonem a nové těsnění, ale HEPU je dává s pumpou.

HEPU má jako jedinný německý prvovýrobní výrobce origo silenblok CZ Gumokov. Jiné mají čínské. Třeba Meyle.

Možná i hadicové spony, malinkým ocelákem a nožíkem očistit pod pumpou dosedací plochy bloku motoru od starého těsnění a oxidů hliníku.

Štefty na bloku pumpy namazat vazelínou, aby nerezly.

Těsnění lehoulince máznout z obou stran červeným silikonem na motory.

Řemen napínat tak, aby uprostřed nahoře šel zmáčknout prstem asi 1,5cm při váze cca 10kg.

Řemenice odmastit a řemen ideálně Rubena nebo Contitech.


Jo dík, to už nějak zvládnu. Shodou okolností tady je nové video, které ukazuje přesně to o čem se bavíme.


youtu.be/...

Pán si nepoznačil držák pumpy a má díky špatné poloze zničenej siletnlok. Je to pěkně vidět na videu, co si způsobil.

 


3x

Příliš velký tlak má utéct přes víčko na expanzní nádobce. Pokud teče kdykoliv tímto otvorem, má pumpa špatné axiální těsnění (utěsnění hřídele).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]