Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
pozoruji delší dobu zhoršující se kvedlání řadící páky při řazení ve Škoda Felicia. Je to normální? Rychlosti tam musím velmi jemně doštuchovat, někdy to ani na poprvé nejde. Dá se s tím něco dělat? Najeto asi 150 tis., stáří 25let. Dříve jsem slýchával, že je to u Felicií běžné, ale pro nezkušeného řidiče je to dost problém se tam "trefit"
Nějaký způsob opravy?
Díky
To bude asi stejné s Favoritem a tam to bylo běžné, leč běžné to být nemá. Stačí vlézt pod auto a tam jak je na řadící páku napojedné táhlo k převodovce je to vyběhané. Takže buď nějak vyvložkovat, nebo vyměnit. U Favorita se to projevovalo tak, že k zařazení pětky a zpátečky se páka musela dávat čím dál víc od sebe až pak jednoho dne už ty rychlosti nešly vůbec zařadit.
To silonové pouzdro - může to časem nějak "prdnout" nebo se s tím dá ještě nějaký čas jezdit. Hrozí něco? Kolik tak stojí oprava?
Teoreticky může prasknout a vypadnou, ale to je malá pravděpodobnost, spíš se to bude postupně zhoršovat, až jednoho dne už nezařadíte. Oprava je za pár korun (díly).
Nehledej nějaký náhrady do silentbloků a čepů, je to zbytečně moc patláního se s tím, dej rovnou celý táhlo řazení, je to za pár korun, ale musíš v mototechně říct, na jaký je to přesně typ felicie
Souhlas s zaseja.. Pro tazatele: To táhlo v odkazu jsem měl uprostřed schnilé, ze začátku šlo špatně řadit rychlosti, nešlo je tam "dostat"až se to zlomilo v půli. Zůstala mi tam trojka, tak jsem na ni dojel domů, doma výměna celého mechanismu za nový. Jsou tři typy těchto řadících mechanizmů, chce to ale vlézt pod auto a podle originálu vybrat v obchodě tem správný, případně podle VIN kódu, ale ani tam to nemusí vyjít. Díl, který lze případně koupit jako celek (podle originálu) např: Tyč, táhla řazení/...
Nevím,jak se mění konstrukce řazení u Škodovek,ale zkušenost jsem trochu okoukal už v autoškole.U Škodovky jsme v dílně,kterou velice chválím,umožněno nám bylo dílensky se na autech autoškoly pracovat.Vyměňovali jsme řazení.Pokud si pamatuji,tak vše souviselo s víkem převodovky,a pod ní umístěnou kulisou řazení ,vedení vidlice ,která umistovala kolečko převodu do patřičné polohy uvnitř převodovky.Pokud se vedení vymačkalo,bylo obtížné pákou řazení nastavit patřičný převodový stupeň.Po výměně kulisy škodovka řadila perfektně.
JABRAKA
Aby to bylo zajímavé, tak Felicie měla celkem tři typy táhel řazení
Podle roku výroby:
Typ Favorit, křížové klouby v silonech a pod pákou jednoduchý se silonem.
Viz Foto, ale jen asi modely 1994 a ty už dnes nejezdí...
Pak modely 95 - 97, kde ty křížové klouby u převodovky nahradil gumový silenblok v hliníkové kostce:
A nakonec 1997 - 2001, kde opět u převodovky vrátily Favorití křížové klouby, ale pod páku dali vaničku a v ní gumové špunty a vaničku zahákli o tyč volně, aby to nevyselo na páce a páka šla pohodlně volně bez odporů jako u octavie (ale jen ten cit, protože octavia už měla lanovody).
Takže obligátně. Co máš ty?
Všechna táhla jsou mezisebou záměnná a doporučuji tam dát Favoritácké a vyměnit pod pákou šroub a silony.
Autodíly štancl nebo amd autodíly je normálně mají.
Nebo si kup bez práce novou čínu, ale počítej, že po 2 letech už to nebude ono, ale stále to bude lepší než teď.
Pánové děkuji za přínosné postřehy. Vidím to na kompletní výměnu táhla řazení, pokud to tedy bude stačit. Z diskuse se mi zdá, že ano. Že v převodovce už snad problém nebude. Koupí kompletního táhla se to snad vyřeší a bude obsahovat i ony silonové/gumové vykvedlané komponenty.
Jen nevím, které ze tří typů táhel tam mám já...
Je to 1997/ 1.3 MPi model.
Tam už by měla být ta vanička, tedy poslední model.
Stačí se sehnout pod podvozek. Jde to krásně vidět od prahu.
Stačí ta repasní sada v odkazu stancl.
Jestli máš CONSTRUCT zabezbečení zámkem, tak čekej řadící táhla, že bude na konci držet šroub se zatrhávací ztrácecí hlavou. Místo šestihranu tam bude jen půlkulatý pahýlek, aby to nešlo demontovat, ale mělo by té jít sikovkama nebo navařit matku a vytočit ven. Zbytek je totiž klasický šroub M8.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.