Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
řeším tu problém u Favorita (je to 136L 46kw 1989 Lekr).
Kromě problému studených startů (chybu bych označil na objemový ovladač) nicméně zatím mi nepodařilo vytlouct kolíček co ho drží. Ale to je věc podružná.
Ale je tu druhý problém při jemném přidání plynu není problém auto jede normálně ale když plynový pedál sešlápnu víc auto se začně rádoby "dusit" netáhne má zvuk podobný děravému výfuku po chvíli se chytne akceleruje nomrálně. Nicméně je to problém při najetí do křižovatky nebo potřebě prostě zrychlit, kopci či tak. I na místě při prošlápnutí na místě je znát divný zvuk který by se dal označit i jako mírně praskání výfuku. Každopádně komplet výfuk se během posledních let měnil - poslední díl včera - byl vysypaný ale nic se nezměnilo nepomohlo to.
Auto od poslední stk (na podzim) kdy se v tom vrtal na emisích moc nejelo lehce cukalo nicméně tohle se už nedá.
V rámci několikadeních zkoušek jsem vyloučil
bohatost - zkoušel jsem vše možné.
Zkoušel jsem vyměnit či prohodit za jiné díly ale bez rozdílu - znovu nové svíčky, palivový filtr (kužel mezi hadicemi), palec rozdělovače, obohacovač, 3 díl výfuku, AC pumpu za verzi bez pumpičky, vzduchový filtr, cívku. znovu jsem přešel pro jistotu ventily. akcelerační pumpička má manžetku v pořádku. (už vloni) jsem měnil hadičku z rozdělovače, hadici od posilovače brzd, odbublinkovávač.
více Favority jezdíme 20 let . Nicméně tohle jsem ještě nezažil. Dochází mi nápady na nějakou rozumnou opravu.
Napadá mě ještě podložka pod karburátorem (už nic moc v jednom místě - nicméně před 3 týdny jsem měnil na formanu a tam se to projevovalo uplně jinak Tak mi to příjde nepravděpodobné.
nějaké typy?
Musíš zkontrolovat tu akcelerační pumpičku. Sundej víko filtrboxu a koukni, zda ze spršky přímo do kanálu stříká čůrek benzánu. Je potřeba rychlejší přidání pynu. Ráznější otočení klapky.
Dále u Lekrů a Pierburgů, což z tohodle roku by měl být ještě Pierburg je dost problém se samotným obohacovačem. Tedy kloboučkem z boku karbu na dva křížové šroubky. Ona ta membrána může být neprasklá, ale bude ztvrdlá. Pak se neobohacuje nebo trvale se vylévá plováková komora do sání a pokud to někdo kopenzuje z neznalosti šroubem bohatosti a otáček, Tak celý karburátor rozladí a jízda je v háji včetně emisí.
Podložka se takto neprojevuje, nicméně doporučuji tu trojdílnou kov-papír-pertinax.
Bylo by vhodné se i projet s ucpaným sáním po trubce od posilovače brzd a opatrně jet bez něj. Jen bude potřeba brzdit nohou větší silou.
Řetěz a vůle na rozdělovači opraveny? Jinak předstih lítá i 15stup.
Bylo by vhodné i celý karburátor vyčistit v ultrazvuku a opět složit. Nové hlavní těsnění a nikdy nevrtat do seřizovacích prvků krom šroubu obohacení v tunýlku (základ je 3 otáčky cca) a šroubu dorazu klapky pro seřízení volnoběhu.
Bylo by vhodné i skontrolovat objemový ovladač (to velké černé s táhlem) a zda drží otevřenou klapku při ucpané hadičce. Dále ten malý objemový ovladač je pouze na start motoru v mrazu, aby automatycký sytič nezavřel nahoře přívěru úplně a neuchlastal ve venkovních mrazech motor při prvním startu (při podtlaku práce pístů v sání "rumpluje"do rytmu s klapkou a pouští tam více vzduchu).
Benzín tankuj pouze Vervu100 s ETBE bez BIO!
Zapalování pouze "HM"Hannhart Morkovice a zapalovací kabely Tesla US v zelené krabici modré.
Svíčky pro motory 136 pouze D14YC, DR14YC (záleží, zda je kabel původní neodrušený nebo nový odrušený a potom není žádoucí odrušená cívka s odrušeným kabelem k vůli slabší jiskře).
Řada 17YC svíček je pro motory 135 (43kW).
Když zde na poradně napíšeš do hledání gumidek favorit nebo gumidek lekr, tak je tu kupa materiálů i s odkazy na příručky. Lekr pro vyčištění takový fotonávod je i na uložto v pdf.
V literatuře Andrt je kompletní seřízení klapek a celého karbu.
Kolik máš najeto km? Po cca 120 000km bývají osky Lekrů vychozené a vzlíná přes ně benzín a nelze stáhnout spotřebu paliva na původní mez a už to není ono nicméně nikdy se to při akceleraci nesmí dusit.
Tohle je ještě VW pierburg obohacovač. Na nálitku je číslo a černé gumky a těsnění.
Ty polské bez čísla a s oranžovou gumou jsou šmejdy šmejdský :--)
A celý karburátor prostříkej a umej ACETONEM. I plastové díly na něm ho snášejí krom těch černých podtlakových ovladačů. Velký na šroubky a malý na trn, který se vyklepává vrtáčkem HSS (kladívkem se bouchá do ostří a tupou stranou vybouchává kolík). Namaž ho WDčkem. Nikdy nasucho!
Tímto pak na rozebraném karbu vymej zevnitř kanálky a trysky!
Podtlakové hadičky nekupuj starline s černým opletem textilu a žlutými tečkami. To jsou nejhorší šmejdy.
Hadičky musí být pevná při nasazení na nátrubek a tuším, že tam patří 3,2mm vnitřním průměrem.
Kup si na eshopu Continental Contitech hadičky.
Díky za snahu, zkoušel jsem toho dost (výše i akcelerační pumpičku sprcha stříká) a několik dní pročítal diskuze řadu kde si reagoval.
Auto do stk jezdilo v rámci možností dobře/přijatelně, reálně i bez hadice podtlaku (posilovač, rozdělovač) – byly totálně sežrané - chybějící. Před stk jsem dal do kupy sytič (jiné víko a ovládání), nové svíčky atd. Po stk a rozštelování mírně cukal při přidání ale stále se s tím dalo. Ale do tohohle extrému se dostal až poslední dobou.
Nicméně je jasné že po 33 letech provozu dochází životnost všemu, pozoruji to delší dobu komplet co je z plastu či gumy od odkalovače po kliky. Tedy je v posledním tažení jezdí pár km do práce a z práce kde je problém s dopravou, opravy typu kompletní repase karburátoru za X tisíc kdy původní díly neexistují apod se konat nebudou vzhledem k ostatnímu.
Je to Lekr je to 89 model 90 pokud si pamatuji něco okolo 105-120tis ks. Ty pierburgy bych viděl na prvních pár ks, jezdím i květen 89. Nicméně si začínám myslet že bude chyba v rozdělovači než karburátoru. Až se počasí vylepší zkusím základní předstih s jiným rozdělovačem.
Aneb divný rachot na místě při přošlápnutí plynu jak blbě seřízená sekačka (jak kdyby 1 díl vyfuku který je ale ok), při jízdě rozjezd na trochu plynu ok, při větším přidání dusí se umírá, pak se chytí a jede normálně.
svíčky jsou nové správné (před stk) teď pro jistotu opět, ano souhlasím 3 dílná podložka je lepší.
najeto netuším, zaseklé na 89tis reálně tak +-120tis. (viz výše plasty dochází, odešly i hodiny a postupně se celé rozkládá)
K benzínu – Vervu už ne na druhém favoritu to rozežralo palivovou soustavu mimo tu stejně není k dostání v okolí
používám VIF super benzin aditiv.
Mě tedy Verva na Favoritu nezežrala nic, ale měnil jsem po koupi (2010) všechny hadice za tyto:
Prostě vše Contitech Continental 6 a 8mm i na rozdělovač tuším tam 3,2mm
Ty původní se zeleným opletem totálně KO.
Stejně tak KO hadice na propojení hrdla s nádrží.
Potom bylo fuk, zda Velfobin, Ethanol E85, Verva 100 nebo VIF. Vše jsem zkoušel a na Vervu to jelo nejlépe.
...
Pokud je oprava nerentabilní, tak to neřeš a nechej zlikvidovat. Já toho svého taky nechal. Bylo to k vůli neoriginálním karosářským dílům a to už ti pak auto radost nedělá, když tam jsou navařené a kitované šmejdy. Tak jsem přešel na Feldu. Navíc i právě ty rozdělovače už došli a HMka nebo uloženkové PAL je jak šafránu a bez kvalitního rozdělovače to prostě nikdy nepojede jak má. Stejně tak bez vyčištěného a seřízeného karburátoru.
Tyhle závady se řeší komplexsní výměnou několika věcí a seřízení všeho. Není to o tom koupit jednu věc a vše opět šlape jak má. Takže pokud je interiér vybydlený a kastle nic moc,... vyhodit
Gumidek: Ještě jeden dotaz, kdesi jsem tu četl že objemový ovladač šlo nahradit otočením víka sytiče, měl si to osvědčené? Potřebuji to vyřešit takhle na dvou autech. Tak jestli tě můžu poprosit jestli si vzpomeneš jak na to. Před STK jsem víko i ovládání měnil, vše fungovalo riska-riska.
Skončil jsem na tom že že ten kolíček mi nejde vyndat a pokud by stačí otočit víkem, myslím že na doježdění 1,5r STK by stačilo.
Já ten ovladač mimo risku pootočil asi o 4mm, aby přívěra nebyla zavřená úplně. Pružina pak visela volně a do přívěrové klapky šel prostrčit 3mm vrtáček.
Jak se motor ohřál, tak pružina klapku bezproblému otevřela uplně a sytič vypla.
Vedle rysky byl takový divný otřep. Ten jsem měl proti rysce víka a zhruba to odpovídalo popisu výše.
Ještě s vysypaným 3 dílem při zacpání hadrou a přidání tam ta hadra nešla udržet rukou.
Napadl mě předstih nicméně, doma si udělám akorát tak základní nastavení, vyzkouším druhý rozdělovač.
Už několik dnů pročítám diskuze a nějak jsem se nedobral.
Každopádně kdo dneska jezdí Favoritem už skoro nikdo, tak tyhle dámácí pokusy jsou poslední co zbývá
Ohledně karburátoru: zajeď na vrakoviště a pokud tam bude zrezlý Favorit s malým nájezdem do těch cca 80 000 Km (čím míň ,tím líp) a auto přijelo po vlastní ose, tak ten karbec za 500,- Kč vem a prohoď do svého. Takhle jsem "opravil" svého Favorita 136 L, 46 kw, 1989 . Na tu Vervu to jezdilo nejlíp, benzín s biosrložkami ucpávaj karbec/trysky a jemná sítka. Gumové hadice opravdu nynější benzín rozežírá nebo i tvrdnou stářím. Měnil jsem před 7 roky originální ztvrdlou benzinovou hadici za Semperitku a katastrofa.. Chce to opravdu dobré hadice stavěné na nynější benzín.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.