Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto táhne doprava

Od: hideas odpovědí: 26 změna:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda nevíte co by způsobovat že auto táhne doprava?
Auto bylo ve dvou servisech a na nic nepřišli.
Byla dělaná geometrie potom nové disky, nové gumy a nová geometrie ale stejně to táhne doprava když pustím volant
Děkuji ta jakoukoliv radu
Škoda superb 2012 2.0tdi 103kw DSG
Najeto 360k km

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
A začalo to dělat kdy? Předcházelo tomu něco, nebo jste to takto koupil? Dělá to opravdu i na úplně rovném profilu? Ideálně někde na prázdné hezké silnici najet na střed, protože profil pravé půlky vozovky se kvůli vodě sklání doprava.
Taky sáhněte po jízdě na obě přední kola, jestli to pravé není teplejší, tedy jestli nepřibržďuje.
doplněno 04.04.22 11:50: Jako že jste nechal pneu sjet až na plátno, o něčem svědčí. Vyměnil jste aspoň obě přední pneu za nové, stejné?
doplněno 05.04.22 07:09: Sjíždění gum po pár km poznat nemusíte. Nemáte na nápravě velké vůle? Zvedněte jedno kolo, chytněte ho rukama na 9 a na 3 hodinách a melte s ním pravá/levá, tedy spravou tlačte, levou přitahujte, a pak obráceně. Musí to být prakticky bez vůlí, žádné klepání.
hideas

Omlouvám se zapomněl jsem vložit ještě jeden odstavec
Začalo tak tak že jsem ráno přisěl k autu a měl jsem levé přední kolo vyfouknuté tak jsem sním zajel do pnueservisu kde mi řekl že je celá vnitřní strana sjetá až na vlákna a utíka přes to vzduch
Tak jsem koupil nové pneu udělala se geometrie a začalo to táhnout doprava
A dělá to na jakékoliv silnici i když přejedu do protisměru
Ono to není jakože lehce doprava ale docela silně
Děkuji za odpověď
hideas

Ono to bylo sjeté uplně na vnitřní hrance takže to nebylo jak poznat ano koupil jsem všechny nové a navíc ty gumy tam byly nové cca měsíc tak mě nenapadlo každý den kontrolovat jestli náhodou se jedna strana nesjíždí
Když se s autem jezdí max 100km týdně

 


0x

A seřídili i zadek?

hideas

Ano mám i ty papíry přímo z geometrie ono tam nebylo moc co rovnat řikal že to bylo minimálně rozhozené

 

makk

0x

Začal bych tím, že bych zkontroloval tlak v pneu (bez ohledu na to, jestli to dělali v servisu) a jestli nějaké kolo nepřibržďuje.

hideas

Tak to bylo to první co jsem udělal :D
makk

Tak pak už to musí být někde na podvozku. Geometrii obou náprav bych překnouknul alespoň provázkem, oni v servisu sice mají lasery, ale lezkdy to nejpodstatnější neměří. Takže bych provázkem zkontroloval, jestli jsou přední a zadní kola za sebou (pozor přední a zadní rozchod bývá rozdílný, takže je třeba to dohnat třeba prkénkem). Pokud to táhne hodně, musí tam být někde velká chyba odhalitelná i tím provázkem.

Teď koukám, že píšete že nejvíc to dělá při akceleraci, tak to vypadá na vůli v rameni.

 

martinnn

0x

Brzdy jsou ok? Nepřibržďuje to? Při akceleraci/brzdeni to tahne stejne? Ložiska také ok? Silentbloky v zadních ramenech vepředu jsou ok?

hideas

Brzdy jsou ok ložiska jsou nová cca 40k km
A nejvíce to dělá při akceleraci
Silentbloky by měli být v pohodě když to kontrovali v obouch servisech
Ve středu půjdu ještě nechat zkontrolovat jestli to přibržduje nebo ne
Děkuji za rady
hideas

A když brzdím tak to jede rovně
hideas

Ještě přikládám video
martinnn

Ještě detail, máte po geo dobře nasazeny vycentrovany volant? S tím už jsem se také setkal, byl o zoubek mimo a tak auto stále nejelo rovne, ale do strany, když byl volant rovne... ale to už je fakt věštění z vody...

jinak ty silentbloky tohle dělají často, jak jsou state a vymackane, tak nedrží pevne. Navíc by na to sedelo proč jste měl sjeté vnitrky. Udělala se geo, na ni to vypadá ok, ale jakmile auto sedi na silnici, tak ty stare silentbloky již nedrží nastavenou geo.. kort pokud ještě jsou původní (tohle jsem řešil u O2, což je prakticky stejný podvozek)

hideas

Děkuji za rady
Ve středu jedu do servisu nechám nechám zkontrolovat tedy ten volant potom jestli nepřibržuďuje jedno z kol a domluvím se na výměně silentbloků a snad to bude ok
Jinak všem moc děkuji za rady
martinnn

Není zač, sám jsem to řešil u několika aut, zpravidla to byly blbosti, ke kterým se došlo až poté, co zákazníci nechali vyměnit pomalu celou nápravu..

 


0x
Pokud to tahne vice pri akceleraci, tak bych to videl na silentbloky. Jedna vec je geometrie na zvedaku a druha za jizdy. A evidentne neni v poradku kdyz sjizdi hrany gum do platna
hideas

No gumy už se právě že nesjíždí od té doby co se udělala geometrie ale táhne to doprava zkusím teda nechat vyměnit ty silentbloky a uvidíme
Děkuji

 

jm

0x
Rám motoru. Auto po havárii s opravou všeho možného ale rám motoru nechali s deformací.
Takto jsme řešili dva roky opela astru. Každá sezóna znamenala sjetou přední pneu, i když 3 seřízení geometrie byly ok

 

asd1

0x

Jak píše honzas1, nejspíš silentbloky, geometrie za za jízdy se může lišit.. Taky geo neni jen sbíhavost ale i další věci... Pokud vim tak Superb má složitější přední nápravu, něco se tam bude vaklat a při jízdě to bude křivě..

Doprava táhne furt nebo se to mění podle toho jestli je auto v tahu nebo brzdění? Brzdy OK, brzdí stejnoměrně, obě strany po jízdě stejně teplý resp řádný kolo nehřeje nad normál? Řízení správně ve středový poloze (nejen volant rovně)?

 

sssssss

0x
Celkem vtipný, co vše vám tu radi. Silentbloky možná, brzdy ne, sjeta pneu ano, ale tu máte teď ok, takže bych problém viděl na prasknutí pružiny (sám jsem to tak měl, výměna a auto jede rovne). Pak už jedině zbývá problém v posilovaci nebo přímo spojích.
sssssss
Ještě problém může udělat vyteklý tlumič.

 

hideas

Dobrý den, chtěl bych jen doplnit jak se to nakonec vyřešilo
Včera jsem si vyzvedl auto ze servisu kde udělali novou geometrii a přes diagnostiku udělali kalibraci řízení které bylo cca o 1.5 stupně rozhozené
Cena celkem 400Kč

 

Fajn, že jste napsal, jak to dopadlo. Spousta lidí už se nenamáhá.
asd1

Dík za info.. To jsem psal: Řízení správně ve středový poloze (nejen volant rovně)

Ty předchozí servisy by ti měly komplet vrátit prachy... Zase se potvrzuje že 90% servisáků jsou lemplové, měniči dílů a zadarmo drahý.. Volant rovně, řízení ve středový poloze - to je výchozí hodnota před měřením geometrie... Prostě ti to nastavili nakřivo...

Mně kdysi v autorizáku měnili čepy řízení a reklamovanej křivej volant po výměně vyřešili přestavením volantu na tisícihranu... a dokázali u toho pojebat i kroužek pro airbag za 3k

Laserova geometrie plus diagnostika za 400. To mi nejak nesedi. Ze by servis armady spasy?
asd1

Že by ten servis který na tom geo dělal už dvakrát a taky mu poradil koupit nový kola a gumy?

Pak těch 400 neni armáda spásy ale hodně drahej vykuk...

A jinak pokud geo nemusel štelovat ale jen nastavil volant, zkalibroval řízení a zkontroloval že to sedí s kolama, tak to je práce na chvilku a dobrou cenou si zajistil stálého zákazníka..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]