Nejste přihlášen/a.
Loni jsem zaplatil za opravu motoru u Felicie (r. výroby 1997) 10 000 . Ohnuté tyčky zvedající ventily, zapečené ventily . Automechanij tvrdil, že to zavinil starý benzín. Později jsem se dočetl, že starší Felicie nesnáší benzín s biosložkou.
Proboha proč jseme nebyli varováni včas? Musím prý brát benzín bez E 5, nebo nedej bože E 10.
Já myslím, že jsem přes Felicie expert, ale tohle je zhovadilá blbost.
Viděl jsem dvě Felicie a jednoho Favorita, kde vázly ventily ve vodítkách včetně vahadel na vahadlové hřídely a díky tomu ventil zůstal mírně zmáčknutý a tyčka vypadla mimo důlek a opřela se o kraj vahadla a díky tomu se ohla.
Vždy to mělo souvislost s velice špatným olejem.
Buď nedodržená striktně výměná lhůtá 1 roku a nebo majitelé přiznali ten nejlevnější olej 15W40.
Nejlépe kombinace obojího, kdy výměna probíhala i za 3 roky a olej 15W40 někde z kauflandu a podobně pod obvyklým blábolem "Vždyt je to Felda".
...
Benzín s biosložkou pouze škodí dílům z plastu čerpadla, hadicím a tento bordel poškozuje vstřikovač či vstřikovače. Dále Kat a lambdasondu.
Jinak to na chod motoru z hlediska poškození nemá vliv. Co se týče pružnosti, tak je vyžší spotřeba, protože auto hůře jede a to se kompenzuje tím, že na to víc šlapeš a hraješ si na Feldoporsche .
Ten mechoš je blb. To je fakt. To klidně podepíšu!
Tankuji na Eurooil Optimal BA95 nebo na Benzině Verva100, který místo biosložky má ETBE a 100 oktanů. Ten je nejčistší a dokonce ho používám na proplach vstřikovačů, takže vím, co umí.
To proč je varování u Felicie a to ještě jen u starší verze BMM nesouvisí vúbec s motorem který to bez problému zvádne a je mu to úplně jedno. Je to kvúli tomu že starší Felicie má palivové vedení z materiálu který neni certifikován pro použití biosložky a hadičky a různá těsnění můžou časem zkřehnout a prasknout. Při výrobě se holt s použitím biosložky nepočítalo. Všechny auta od roku 2000 už jsou pro použítí biosložky uzpůsobeny co se týka motorů i materiálů palivové soustavy většinou až pro poměr 10% bio.
A za pár měsíců to nebudeme muset řešit vůbec protože poviné přimíchávání biosložky bude zrušeno, jen chvíli potrvá než se to projeví i u benzínových pump.
To ano ale puvodní hadice z výroby u BBM jsou ze stejného materiálu jako u Favoritu kdežto u MPI byla směs změněna. Ty půvsodní se pochopitelně již neprodávají ani v náhradě protože ji nahrazuje ta novější verze. Ale pokud si obě hadičky dáte vedle sebe a podívate se na jejich průřez rozdíl je poznat i na pohled.
Kamarád když měl felicii dával do benzínu tento přípravek aditiva.heureka.cz/... ,poradili mu to v servisu.
To je náhrada olova, do Feldy nesmysl...
Benzín bez biosložky má Čepro (Eurooil)
Když aditiv tak VIF, funguje i jako stabilizátor beznínu, tak rychle se nerozkládá..
No vzhledem k tomu že za poslední týden zase o 2kč podražil tak myslím tu změnu v ceně poznat nebude
Ono některé články byly tak zmatené že v nadpisu udávaly biosložky u paliva a pak v textu se mluvilo pouze o naftě ale to bylo spíš asi kvůli tomu že články byly zaměrené hlavně na řepku a Agrofert. Pokud se nic nezměnilo tak by stále mělo platit že se to vztahuje i na benzín.
Slevnění paliv zbavením biosložky je dost nepochopený úmysl.Protože přídavek olejů rostlinného původu jue záležitést nafty,,je to záležitost ekologie,spalováním těchto olejů se neuvolňují do atmosféry aromatické látky,což ovšem neplatí o benzinu,tam se může přidávat jen etanol.Je to pak jen záležitost tvorby ceny těchto olejů.Nedivím se,že potravinářské tuky,připravené z těchto olejů také značně podražily.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.