Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
řeším takový problém. Mám 1.9 JTD a příjde mi, že auto trošišku dýl točí a není to zimou, ale přijde mi i v létě. Chytávalo doslova na drc. Stačí když popojedu od baráku na náměstí 800m a když jedu pak znovu, tak chytne na drc. Mechanik říkal, že to můžou být načatý vstřiky, řešili jsme to v rámci repasu, který se v případě hodnoty auta asi moc nevyplatí. Jinak motor za studena neklepe, nemá pazvuky. I za studena má normální chod.
Nicméně co se týče těch startů a v rámci nějaké obecné údržby, protože auto bude mít najeto 240k km a převážně teď beru obyčejnou naftu (Benzina, Mol) bez aditiv, neleju VIF. Napadlo použít čistič palivové soustavy který se leje do nafty. Kamarád mi to doporučil, že mu to za studena klepalo a přestalo to. Má TDI a použil Sheron. Já v ML Parts objevil tento Xeramic, máte s touto značkou někdo zkušenosti? mlparts.cz/...
S Sheronem mám zkušenosti akorát s autokosmetikou, Xeramic neznám. K2 bych tam asi nedával. VIF se mi používat nechce, otec to používá několik nádrží, stejně mu to za studena klepe. Chci přímo čistič na vstřiky/palivovou soustavu.
Díky za rady.
Prakticky nejlepší věc na čištění/ oddálení agonie vstřiků (VIF) odmítáš a místo toho chceš "kámoš z hospody povídal"? Moc chytrý
VIF kromě čištění zvyšuje cetanový číslo = líp to hoří, tím se zlepší i start. Kromě toho to o něco míň žere, takže piksla se bohatě zaplatí, obzvlášt dnes (pokud naftu nečóruješ někde z bagru). Některý JTD měly vstřiky citlivý na mazivost nafty, zadíraly se, na to je VIF skoro nutnost - často se tu koupil topný olej a prodal jako nafta, sice to vypadá podobně ale u topný nafty se mazivost neřeší.
Za studena klepou hlavně hydroštely, ty na JTD jsou jen u silnějších/ novějších verzí.
Vstřiky to být můžou, VIF jim může oddálit smrt, ale mechanicky je neopraví nic. Kromě VIF se na začátku zaměř na žhavení, baterku (pokles napětí při startu), čidlo teploty. Tim bych začal.. Možná i EGR, u JTD je u něj klasika zatuhlá tyčka od solenoidu (solenoid rozebrat vyčistit - noty na webu)
A neni JTD jako JTD...
já mám 8 ventil z roku 2004, bez DPF ještě a bez Mka na konci. Jinak EGR mám kopletně zaslepen. Tak nevím, jestli to může mít souvislost se starty? Čeho jsem si všiml, tak s takhle zaslepeným EGRem se celkem pomalu ohřívá motor.
Mimochodem ten EGR jsem zkoušel vyčistit, ale byl tak zatuhlej, že ani čistič ne EGR a 24 hodin naložení ve Vervě nepomohl, musel bych koupit nový.
U starších byly podložky, ale nevim jestli silnější verze neměly hydroštely už v tý době..
Tam tuhla tyčka od solenoidu.. Pokud je zasviněná mechanická část EGR tak to buď šolícháš na důchodce nebo blbě pálí = váha vzduchu apod. možná i na začátku byl seklej solenoid a zasvinění mechanický části až následek špatný funkce.. Možná špatnej termostat (do ohřátí na provozní teplotu musí být hadice k chladiči úplně studená).. Zasviněnej vejfuk má vliv i na lambdu a ucpanej kat...
= Udělej i Italskou údržbu - po kompletním prohřátí bloku (min. 20 km) prohnat v zátěži a otáčkách = delší prudší kopec, na trojku a držet 4000 otáček.. Nejlíp dlouhý kopec na dálnici.
VIFka se neboj, je to opravdu výborný aditivum.. Pokud to jsou vstřiky tak s nim bys tenhle problém s velkou pravděpodobností nemusel řešit.. Vrazil bych do nádrže celou pikslu a uvidíš.. Na běžný provoz stačí doporučený panák na 20L, pak ta piksla vydrží dlouho.. na spotřebě se zaplatí určitě a ohledně čerpadla/ vstřiků o tom ani nemluvim..
Termostat jsme měnil, ale už je to 5 let. To jsem měl ještě ten EGR zaslepený pouze částečně - od kolínka a v něm podložka se třema dírkama. Teď ho mám zaslepený komplet podložkama bez dírek, jak u toho kolena, tak zespodu u výměníku.
Když to beru podle mapy, tak trvá nějakých 5-6km než se to dostane na 90. Což možná není tak zlý. Jak se to dostane na 90 tak to teplotu drží i když tomu víc naložím. Teď máme maroda 1.8 TBi s vadným termostatem a to aní neudrží teplotu.
Takže se nemusím bát Spartanského přístupu a tu 500ml plechovku nalít do nádrže a dotankovat naftou?
= termostat máš OK
Celý piksly do nádrže se bát nemusíš, předávkovat to nejde, může to jet i na čistý VIF bez nafty.. Zázrak to ale neumí, pokud jsou vstřiky v hajzlu mechanicky a blbě rozprašujou tak je neopraví nic.. Ale horší start může mít víc příčin..
Zaslepit EGR bez úpravy map v ŘJ považuju za chybu, motor se vzduchem z EGR počítá a když tam neni tak je rozhozenej poměr vzduchu a paliva.. Pak to čoudí, hůř táhne, zasviní vejfuk apod. a to má další dlouhodobý následky. Bych to vyčistil a záslepku vyhodil.. Pokud to je total tak je pohodlnější vzít jinej z vrakáče, tyhle auta končí na shnilou kastli a motor pořád OK = je jich dost a neni o ně zájem, tak to jde do šrotu..
Ten EGR bych mohl zkusit vyměni. Známej co dělá Alfy mi ale říkal, že jediný co má smysl je Pieburg - což je origo. No, chce se mi do auta co má hodnotu 25 tisíc investovat co nejmíň. Musel bych sehnat dobrý kus za levno, na inzerát za to chtějí 900Kč. Teď se nabízí otázka jestli se víc nevyplatí koupit z ML Parts Abakus za 1142Kč fungl novej, kterej by šel i eventuálně reklamovat (protože u jetého EGR i když origo, je podle mě otázka času kdy se vlivem bordelu sekne zas).
Jednou jsem ty záslepky měl pryč, ještě když to nějak fungovalo, nechtělo to nejdřív vůbec jet, pak to táhlo jak z praku. Hlavně mám pocit, že se to ohřálo skoro stejně rychle jako benzín.
Chcíplý v nízkých otáčkách a ve vyšších zátah je projev seklýho EGR - nevrací se. Obvykle ta tyčka solenoidu..
EGR na JTD je obecně bezproblémovej, tam bych se staršího nebál a radši origo pokud bude čistej a těsnit. Solenoid se zezadu ve středu navrtá, vyrazí se vnitřek, očistíš, průchod tyčky deskou mázneš mědí a hotovo. Dírku zaslepíš třeba silikonem ale není to ani nutné..
Tvůj by mělo stačit rozhýbat a vyčistit, myslim mechanickou část pokud je zasviněná zatuhlá... Různý abakusy apod. to je loterie a reklamace je nejistá, spíš bude tahanice jestli je vadnej nebo to je motorem atd. = nutný znalecký posudky apod. jinak tě pošlou do háje..
900 za starej - to se po... Možná tak dvě stovky... Tyhle motory se na vrakáči hází do šrotu nastrojený, je jich dost a zájem malý..
Díky moc za rady, evidentně tomu dost rozumíte. Ještě se zeptám. Nevím, jestli jsem to psal v dotazu ale mám nájezd
239 xxx km. Načatej setrvák - jde akorát poznat, když dám při rozjedu míň plynu, nebo když zdechnu motor bez vyšlápnuté spojky tak to zavibruje.
Trochu si pohrávám s myšlenkou, že bych to čipnul, do 20%. Z 85kw na 103kw řekněme. Tím se samozřejmě navýší krouták a je otázka, pohřbím ten setrvák nějak razantně dřív nebo ne? Prý jsou u JTD rezervy velké.
Já ale neřeším, že by mi klepal motor ale že mi trošku dýl točí motor při prvním startu.
To klepání u otcova auta jsem napsal jen kvůli VIFu, který mi příjde neučinný nebo účinný až po několika hodinách jízdy. Já chci něco co naleju do plné nádrže, přímo určené na vstřiky a budu mít po starostí.
To chceš jak tlustoši - tloustne postupně několik let a chce zázračnou pilulku na zhubnutí 30 kg za týden.. Nic takovýho neni. Mechanicky vstřiky neopraví nic a vyčištění dlouhodobých nánosů co nejrychleji taky neni úplně chytrej nápad..
Ale pro start tipuju spíš žhavení baterku čidlo teploty.. Nejlíp diagnostikou kouknout na hodnoty... I na korekce vstřiků.. Multiecuscan.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.