Nejste přihlášen/a.
Dobrý den je normální že se mi na felicii při brždení hřejou přední kotouče tak že na nich neudržím ruku ani 3 vteřiny za jízdy nedřou jel sem až do zastavení bez brzd a byli studené.
Jojo. Treni je mocne. Zda se, ze Vase brzdy funguji tak jak maji.
Prumerne osobni auto ma pri 90km/h pohybovou energii kolem 500kJ. Kampa se asi tato energie ztrati, kdyz zabrzdime? Jednoduse ji pohlti brzdy. Tedy pokud nebrzdime smykem. Pak by ji pohltili pneumatiky.
A jak ji pohlti? Jednoduse ji premeni v teplo. Treci brzda neni vlastne nic jineho, nez generator tepla. Menic rotacni pohybove energie na tepelnou.
Bezna predni ocelova kotoucova brzda ma mernou tepelnou kapacitu 469 J.kg-1.K-1 a hmotnost rekneme kolem 5kg.
Jak bylo spravne receno, predni brzdy prenesou vetsinu brzdne sily. Treba tech 80%. Na jednu predni brzdu pak pripada cca 200kJ energie, ktere musi pri brzdeni 90-0 premenit v teplo.
Kdyz nebudeme brat v uvahu chlazeni brzd (ktere je velmi dulezite), rekneme takove vytunene auto, ktere diky vsem moznym nevhodnym spoilerum a spatnym kolum vpodstate zcela zabrani ofuku kotoucu,
tak pak se predni brzda, pri brzdeni z 90km/h ohreje o T=Q/(m*c)=200000/(5*469)=85K.
Teplota brzd v beznem jarnim pocasi 105°C behem jednoho brzdeni z cestovni rychlosti na nulu. Pak znovu rozjezd, kotouce se ochladi napriklad o 20° a zase brzdeni na nulu. Tedy dalsich 85°. To uz je dohromady rekneme 160°C.
A na tom se uz ruka opravdu neudrzi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.