Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Voda a LPG

Od: flekl® odpovědí: 18 změna:

Mám v autě LPG a reduktor se ohřívá vodou, to je normální. Nyní se zdá, že se vodní okruh tlakuje a mám takové podezření, že jde do té vody LPG a tím se to tlakuje. Je to možné?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda22

1x

Poč zde věštíte z koule, když stačí otevřít víčko od vyrovnávací nádržky. PB ucítíte na několik metrů.

 


1x

Nenapsal jste o jaké auto/motor jde, ale spíš to bude těsnění pod hlavou.


Myslím, že to není podstatné, proto jsem to nepsal.

Když se hledá "záhada" na autě, tak to podstatné být může. Každá indicie je dobrá. Některé motory jsou na těsnění, nebo i praskání hlav náchylnější. Však až to vyzkoušíte jen na benzín, tak uvidíte, ještli motor prdí do vody, nebo ne.

 


0x

To není pravděpodobné. Na LPG jezdím přes 20 let a s tímto problémem jsem se nesetkal. Obvody ohřívání reduktoru a průtok plynu reduktorem jsou oddělené a aby došlo k jakémukoli průniku, musela by vnitřní stěna reduktoru prasknout. S tím jsme se ani já ani můj plynař nesetkali.

Ovšem uzavřená chladicí soustava tlakuje při ohřátí chladicí kapaliny už jen z fyzikální podstaty. Takže je to normální.

Jinak LPG je propan-butan a ten má výrazné aroma. Musel by být z té vody silně cítit.


Abych to upřesnil - Nastartoval jsem to a nechal běžet na volnoběh, voda se začala ohřívat, přeplo to na LPG, ještě chvilu jsem to nechal a chcípnul, omakem zjistil na hadicích, že to má tak okolo 50°C. Potom jsem odšrouboval zátku vody a to stříkalo jako blázen a skutečně to bylo jenom teplé, ne horké. Vůni jem žádnou necítil i když jsem k tomu přímo nečichal.


Ještě mě napadlo, že to zítra zkusím znovu, ale jenom na benzin, nenechám to přepnout na LPG.

Zitra natočte motor, ale s otevřenou zátkou chladiče-expanzky a sledujte co dělá hladina-měli by jít dle Vašeho popisu bublinky,ale nyní nevím s tou teplotou-zdali šli od studeného motoru až do zahřátí, nebo až po dosažení nějaké teploty. Zkuste taky před nastartováním jestli nejsou cítít z chladiče spodiny hoření paliva.Rozdíl LPG - spolodiny byste měl rozeznat!

Vidím to spíše než LPG do vody na fouklé těsnění pod hlavou,neli prasklou hlavu

Při vyplém motoru je zastavený i přívod plynu před reduktorem,problém bude jinde

 


Tak jsem to dnes vyzkoušel. Při provozu na benzin se hladina vody v nádržce ani nehnula, jako když motor stojí. Při přepnutí na LPG, začala voda v nádržce stoupat a začala vytékat. což myslím jednoznačne dokazuje, že ten plyn jde opravdu do vody. Asi ta membrána v reduktoru je již stará a zpuchřelá, možná i děravá, a ten plyn má tlak a voda ne, tak jde do vody. Nebo je to blbost?

Už ten reduktor je tam 16 let.

Neviděl jsem reduktor, kde by plyn byl membránou oddělený od vody. vyhřívané je těleso reduktoru, membrána slouží jako regulační prvek k úpravě tlaku plynu


Hm, tak čím by to mohlo být. Asi budu muset zkoumat dále.

Ale jo, ale běžte na specializovaná fóra, co jsem tak namátkově koukal, může to být i membránou i prožranou stěnou. Ale když jste neuvedl typ reduktoru, ani auta..

Typ reduktoru nevím, koukal jsem a nic jsem nenašel, auto je saab 9.3, 2.0T benzin. Ten reduktor mám i vyfocený, ale je k tomu blbý přístup.

 

tak čím by to mohlo být. Asi budu muset zkoumat dáleJak složité -čichnout k víčku chladiče . Rozdíl mezi pachem LPG a spáleného paliva snad poznáte?Poku máte spálené čichové buňky pak je jasné, že to zkoumáte tak dlouho pže nic necítíte, ale pokud je nos v pořádku, pak jste tuto metodu nezkoušel a stále se budete ptát jak to diagnostikovat .
Tak to je dost kurioznï auto. Snad máte nějaký papír od přestavby, jezdíte na revize, v TP je zápis, minimálně výrobce někde musí být napsaný.

 

juan*

0x

Jestli je to 16 let starý reduktor, měl by jít na repasi. Je možné, že praskl blok reduktoru a plyn jde opravdu do vody, v tom přípaně nezbývá, než reduktor vyměnit, což není velká položka. Fotky reduktoru a motoru by mohly pomoct. Pro kontrolu, můžete sundat hadičky výhřevu v místě, kde se napojují na chladící okruh a přepnout na plyn. Z hadičky by měl být cítit plyn. Chladicí okruh přemostíte jednou z hadiček. Nevím, kde máte reduktor, jaký k němu máte přístup, bez fotek je těžké radit.


To je konečně výborná rada, to někdy zkusím, nyní však musím nějak jezdit a až také bude lepší počasí, stojím venku. Zatím jsem zkusil vyměnit termostat, ale zdá se to být stejné. Nyní právě budu jezdit více, tak se to nějak projeví.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]