Nejste přihlášen/a.
Nejjednodušší je sehnat celý motor a přehodit ho. Motor seženeš klidně i za odvoz - shnilý neprodejný auto a vlastník je rád že ho toho zbavíš.. Běžná cena z bazaru 3k + pětikilo doprava.. Tahle motory jsou dobrý a drtivá většina aut jde do šrotu se shnilou kastlí a dobrým motorem.. Rozvody ani řešit nemusíš tenhle motor se nepotká = nahodíš nový řemen a jede to dál, jinak rozvodová sada stojí ca 1500 i s vodní pumpou a výměna je jednoduchá práce na dvě tři hodiny.
Vyměnit těsnění hlavy je záležitost ca 1000,- Kč a pár hodin práce, ale ty jsi nejspíš jel bez oleje a vařil jsi a bude přidřenej válec nebo zapečený kruhy, proto žere olej. Ten motor je v hajzlu a nemá smysl ho opravovat.
Od prodejce chtěj slevu, pokud je kastle OK tak neni chytrý mu to vracet celý - Punto v dobrým stavu v bazaru je kolem 50k
Když ti motor bude shánět servis tak to bude za raketu, ale opakuju bazarový motor seženeš v pohodě za 3k a tenhle motůrek přehodit neni nic složitýho, to unesou dva chlapi na trubce úplně v pohodě.. Jinak tenhle motor běžně dává přes 400 kkm, vim i o autech s půl milionem s původním motorem.. Je to jeden z nejlepších malých motorů vůbec, ten tvůj na 99% odešel na vadný těsnění hlavy a jezdilo se s tim až do smrti, kdybys to odchytl včas tak přehodíš těsnění a jelo by to dál.. Nepálící svíce, lambda atd. jsou následky oleje ve vejfuku, může být v háji i katalyzátor.. Když to žere tolik oleje tak se neni čemu divit..
Oprava 1,2 16 ventil se potkat může.. Píst na ventily nedosáhne u 1,2 8V I cena 3k je za 8V, 59 kW se může shánět hůř..
Prodávající o problému na 99% věděl, teď do neopravil ale jen spytlíkoval aby to jelo...
Predavajuci vam vysiel nadstandartne v ustrety, ked prvu opravu vyriesil. U auta v cene iPhone alebo Samsung mobilu vyssej triedy, s 20 rokmi a 240 000 km nemozete cakat nic ine, len postupne objavovanie sa dalsich a dalsich poruch.
Tu opravu spíš evidentně pojebal... Vařilo zmizel olej = na tom válci budou zapečený kruhy nebo přidřenej válec. Nejspíš tam jen hodili nový těsnění hlavy a odjezd.. Pokud nevytahli píst ven a nezkontrolovali sestavu píst - kruhy - válec tak se o opravě nedá mluvit, jen to spytlíkovali aby auto odjelo ze servisu. Jasně že blbě pálí když to žere olej po litrech - zablemcaná svíce a celej vejfuk = lambda i kat. Nejspíš i mizerná komprese... Samotná výměna těsnění hlavy to neřeší vůbec...
Jako nejjednodušší řešeni vidim něco takovýho:
opravit si to může, ale prodejce bych do toho moc netahal. Kupující píše:
- již druhý den byl problém (kontrolka oleje) a auto bylo celé poblité od oleje, zjistilo se prasklé těsnění pod hlavou a po 3 dnech se motor vařil -
To, že "se" uvařil motor, za to může kupující, který vozidlo používal bez řešení do nebe volajícího problému, o kterém věděl! Vada, která mohla být odstraněna za 1000,- Kč (to bych klidně "reklamoval) byla bez řešení kupujícím jen příčinou a cestou značného poškození, za které 100% může jen uživatel nový - kupující.
Mmch. nevim proč by to měl být šrot, střep atd., vim v okolí hned o několika dvojkových Puntech (před FL), který v pohodě jezdí a prachy nežerou, ani nejsou shnilý, mění se na tom jen spotřebák stejně jako na 5 let starých autech a na rozdíl od nich se tam nesypou moderní složitý nesmysly. A třeba polámaný dráty v kabeláži potkávám spíš na Fobii 2015 než na 2001 Puntu...
Tady byla jen smůla na motor, resp. vykuk to místo opravy poslal do světa.. Těsnění hlavy tady odchází hlavně když se to honí za studena nebo tam je původní chladicí kapalina ještě z výroby... A to že tohle (FIRE) je jeden z nejlepších malých motorů myslim naprosto vážně. A je velká škoda že ekomagoři tohle stopli + manažer usoudil že lidi jednoduchý spolehlivý a levný auto nechtěj, že radši drahou složitou káru plnou elektronických píííp který ani nevyužijou.. Radši na tom vychytat mouchy a dělat to furt, klidně bych to koupil jako nový a měl zase 20 let klid..
jmlc souhlas - on jel snad až do rozsvícení kontrolky oleje a ještě pak s tou svíticí dojel domu?
Přitom to muselo dávno smrdět olejem i chladicí kapalinou (nasládlej smrad), stačilo zastavit a otevřít haupnu... Takhle to doje...l a řekl bych že i přidřel...
Ale v podstatě výměna motoru tu jde v pohodě udělat za 5k, takže žádná katastrofa...
A když by měl to prima moderní auto "nešrot", a chcíplo mu TSI, ekobuřt a podobný suprmotory, tak by to bylo za úplně jiný ceny (50k a víc ) Ono i funkční HTP motor se shání dost blbě a zgenerálkovat = minimálně za dvacku spíš 30... Na tyhle věci Fiat vůbec neni marnej
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.