Nejste přihlášen/a.
Je to jízda v pruzích - modrý na kruhák vůbec nevjíždí a jede pořád ve svém pruhu. Červenej mění pruh a dává přednost modrýmu..
Podobně jako připojovák na dálnici, který o kus dál je odbočovací.. A taky je na nájezdu cedule přednost.
Jediný háček je pokud červený přisviští rovnou do pruhu přes čáry (jako když po dálnici někdo pojede odstavným a nasmaží to přímo do připojováku) - tam má přednost červený.
U dálnice před připojovákem máš taky značku přednost, a přejezd z připojováku do průběžnýho je jízda v pruzích... Tady je to stejný.
Re doplněno - tak to byl asi mikihans, lenulakr nebo petr
V podobných místech musíš být ostražitý a počítat že ti to tam nasmahne
Dejte přesné místo GPS.
Rozdíl je jízda po kruhovém objezdu a jízda v pruzích. Kruhák se dvěmi i třemi pruhy, bude jinak, nežli jeden pruh.
Je to přesně zde?
Znacka "daj prednost" plati obecne, nie je nejako specialne obmedzena len na jeden jazdny pruh. Vy teda musite pocitat s tym, ako ho vozidlo na kruhovom objazde chce opustit, pricom jeho vodic, ak su tam prerusovane ciary, moze legalne prejst uplne do praveho pruhu a vy mu davate prednost.
Samozrejme, vodici by sa mali respektovat a je slusne nechat pravy pruh pre priebeznu jazdu a pri vyjazde z kruhaca jazdit v lavom. Narok na to nie je a ak dojde k nehode, bude to nedanie prednosti z vasej strany. Situaciu by zmenili len plne ciary medzi pravym a lavym pruhom v mieste, kde sa cesta dotyka kruhaca.
Ta značka "dej přednost" je tam nesmyslně. Vzato do důsledku je nesmyslně i na těch připojovacích pruzích na dálnici, protože ani to není křižovatka. Jenže tam ten pruh končí a vy musíte přejet do vedlejšího pruhu a tak dáváte přednost tak jako tak. Obojí je jízda v pruzích, ale tady je matoucí to, že ten připojovací pruh pokračuje a stává se z něj odpojovací.
Doporučoval bych napsat na místní policii, at vám vysvětlí, proč tam ta značka je a jak správně křižovatky projet. Nebo je rovnou upozornit, že dopravní značení je zmatečné.
Značka dej přednost tam musí být, páč to nařizuje norma.
Představte si situaci, kdy je na silnici 5cm sněhu a nebude tam vidět ani jedna vodorovné značení a značka dej přednost...
Proto tam je to velký modrý nahoře Ale souhlas, rozlišit jestli to je průběžný pruh nebo kruháč nemusí být jasné... Ještě jak připomel ra - ten kdo jede po tom kulatým neprojel kolem žádný cedule "hlavní"a pokud je celej kruháč jedna křižovatka tak do ní vjel z vedlejší stejně jako všichni ostatní
Spíš toto..
Hlavní značení pruhů jsou ty modrý cedule a doplňujou ho čáry, ta krátká širší vyznačuje hranici křižovatky a pravý průběžný pruh vede mimo křižovatku (kruháč)..
V situaci kdy ten pruh není průběžný ale součást kruháče, tak začátek pruhů může být úplně stejný jen s jinou čárou, modrý cedule budou jinak nebo nebudou vůbec (?) Tam pak neplatí jízda v pruzích ale musí se dát přednost všemu co jede po kruháči, i když jede doprava do pruhu a ven z kruháče...
Špek jak sviňa hlavně když tam bude i chaos v značení, čáry nebudou vidět apod.
To je sice pravda, že čáry nemusí být vidět, ale přesto je toto značení nesmyslné. Tak měli dát rampu přes všechny tři pruhy a nad levý a střední pruh dát dej přednost a nad pravý hlavní silnici (resp. nad pravý nemusí dávat nic, protože tím pruhem křižovatku jen míjím). Každopádně je ten kruháč mírně řečeno zajímavý.
Prezrel som si to,no má to háčiky a to v značení. Je tam značka daj prednost v jazde,no chýba tam pri nej značka či je to kruháč s priebežným kruhom alebo bez neho. Jediným vodítkom je len,že tá biela čiara je hrubšia medzi tými pruhmi,no ako sa má zachovat vodič,ak tam bude sneh a tú bielu čiaru nebude vidiet? Podľa značky pred kruhovým vjazdom tam žiadný priebežný pruh nieje,to sa vodič dozvie až, ak je pri tom kruháku a ak je sneh,tak nevie s určitostou určit,či je to priebežný alebo je súčastou kruhového objazdu. Ja osobne by som tu sa radšej držal tej značky Daj, prednost v jazde a dával prednost,tu by ešte bola namieste otázka vzájomného zipsovania. Taký stret s kamionom v tomto prípade,vždy skončí len na škodu toho čo nieje v kruháku. To,že bude na vine a zaplatí pokutu,je oproti zničenému autu a zdraviu dost podstatný rozdiel a to stačí dat nohu z plynu a predvídat.
Prostě jak v Indii - kdo tam má dřív čumák ten jede
Automaticky plynule zipuju, je to výhodnější pro oba a riziko bouračky je řádově menší (už jen nutnost zahamovat může znamenat mít auto v kufru..)
Tak ono možná není na škodu, když řidič v průběžném pruhu nemá ze značení jistotu, že má přednost (pokud nevjíždí na kruháč) a nespoléhá na to. Pojede opatrně a když mu to tam někdo "nasmahne", jak psal asd1, tak nedojde ke střetu. Někdy mám dojem, že silniční projektanti už roupama neví, jaký špek by na motoristy připravili.
Zapoměňte, že tam je kruhák, ale představte si více jízdních pruhů. Přeci když přejíždíte z pruhu do pruhu tak:
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. (...)
Jede každé vozidlo ve svém pruhu?
Bacha pokud ten pruh není průběžný (průběžný vede mimo kruháč, je tam i jiná - krátká - čára která vyznačuje hranici křižovatky a pruh je až za hranicí), ale je to součást pruhů v kruháči tj. součást kruháče,, tak tam jízda v pruzích neplatí a kdo jede z kruháče ven má přednost. Špek to je...
asd, správně.
třeba zde: mapy.cz/...
kruhák dva jízdní pruhy, řidič jede ve vnitřním pruhu a venkovní pruh je prázdný, klidně do něj můžu vjet.
stejně jako zde, kde je to lépe vidět, páč kruháč je velký.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.