Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat objem nádrže auta?

Od: mi odpovědí: 12 změna:
Zdravím. Jak přesně poznat kolika litrovou mám nádrž na svém autě? Lze to vyčíst skrz diagnostiku? Mám Toyotu E12 2005 hatchback. Údajně to má mít 55l ale nějak se mi nezdá že rezerva se mi rozsvítí když v nádrži je ještě 19 litrů? Díky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib

1x
Objem nádrže a rozsvícení kontrolky spolu nemají nic společného.
Kontrolka se rozsvítí v určité chvíli nastavené výrobcem...
Nádrž můžete vyjet až do dna,následně natankujete,co vás pustí pistole a hned víte objem...

"Nádrž můžete vyjet až do dna..."

Tak tohle bych u dnešních aut s čerpadlem v nádrži zrovna nedoporučoval. Zvlášt u dieslu. Zavzdušníte systém a přiděláte si starosti.

Naposledy jsem tímhle způsobem měřil u Š 1203 spotřebu. Je nezapomenutelný zážitek, když Vám benzín dojde v Praze uprostřed Letenského tunelu .

 


0x

Tady si uživatel stěžuje na něco podobné. Je to vlastnost, nebo je tam menší nádrž, než uvádí zdroje ne internetu (55 litrů).

tipcars.com/...

 

asd1

0x

U spousty aut se rezerva rozsvítí mnohem dřív (v zatáčce palivo nateče ke straně a plovák sepne), kontrolka se rozsvítí, ale za zatáčkou po stečení paliva zpátky už nezhasne.. U některých aut kontrolka není "vypočítaná" ale pořád se řídí skutečnou hladinou - v zatáčce se rozsvítí, na rovině zase zhasne, trvale svítit začne až když je sepnuto i na rovině - to je skutečná rezerva, obvykle 5-7 litrů..

asd1

PS skutečný objem jde změřit - vyčerpáš palivo (čerpadlem - rozpojíš potrubí před lištou), pak dotankuješ do plný. Vyjezdit do chcípnutí neni moc chytrý hlavně u nafty, navíc čerpadlo je chlazený palivem a když neni potopený tak se přehřívá...

Obvykle je skutečný objem větší než papírový - neměří se objem až po hrdlo, ale počítá se s prostorem pro vzduch nad hladinou (tepelná dilatace paliva - natankuješ studený po hrdlo a pokud bys nic nespotřeboval tak po ohřátí by to přeteklo..)

praivo*

Tyto starší Toyoty se řídí skutečnou hladinou a tam právě může v kombinaci s podávací jednotkou kompletně schovanou v nádrži a mechanickým snímáním hladiny být další problém: Pokud někdo rozebere podávací jednotku (např. kvůli výměně palivového filtru nebo regulátoru), tak se může stát, že po opětovném namontování filtru na něj nevrátí plovák přesně do původní polohy, ale třeba o zub nebo dva výš (viz foto). Plovák pak může spadnout na dolní doraz a rozsvítit kontrolku rezervy klidně i o 5+ litrů dřív, než by měl.

praivo*

A co se týče vyčerpání pal. čerpadlem, tak to by to trvalo dost dlouho, protože to čerpadlo se (alespoň u Yarisů ze stejné doby, používajících stejný systém dodávky paliva) při vypnutém motoru spouští až se startérem, NE se zapalováním, takže musíš vyndat relé startéru a držet klíč v poloze "START", a pokud motor nenastartuje, tak se vše po nějaké době automaticky vypne (už si nepamatuji, jak dlouho to trvá, ale myslím, že okolo 30 sekund, max. minuty).

asd1

Ne přes klíček. Čerpadlo spustíš samostatně - přivedeš na něj napětí...

praivo*

Aby ses dostal přímo ke konektoru čerpadla a mohl připojit externí napájení (za předpokladu, že víš, které piny potřebuješ - jak je vidět na fotce, konektor je společný pro celou podávací jednotku, napájení čerpadla je zvlášt až v prostoru filtru pod víkem nádrže a hrát si s nekrytými napájecími svorkami nad hladinou benzínu moc nedoporučuji), tak musíš sundat kryt v podlaze pod zadními sedačkami, který je přilepený a drží fakt dobře (a pak ho samozřejmě přilepit zpátky). A pokud se dostaneš až tam, tak už rovnou můžeš odšroubovat těch 8 šroubů, celou tu jednotku o kousek vysunout (úplné vytažení vyžaduje odpojení hadic a toyotácké "push-lock" spojky nejdou rozpojit zrovna jednoduše), strčit dovnitř pořádnou hadici a připojit výkonnější čerpadlo, případně vysát z hadice vzduch a zbytek nechat na gravitaci - jako bonus tak možná i vysaješ případný bordel na dně nádrže, který by jinak mohl ucpat sací sítko.

Vždy je mnohem jednodužší najít relé fuel pump a proklemovat mu kusem drátu spínací svorky.

 

makk

0x

Jak to změřit už asi bylo řečeno. Ta nádrž bude určitě podstatně menší, než uvádí technické údaje. Rodiče mají E10 (vlastně totéž, ale starší), taky je všude psáno 55l a určitě tak velká ta nádrž není. Pro běžné používání by mělo stačit natankovat do plna jakmile se rozsvítí kontrolka a k natankovanému množství připočíst 5l (to je obvyklá rezerva).

 


0x

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]