Nejste přihlášen/a.
Od 1.1.2022 je nutno předjíždět cyklistu z odstupem min. 1.5 m, jak to má motorista měřit bylo hodně diskuzí.
Ale mě zajímá protože se kolegové nemůžou shodnout na této věci.
V některých větších městech od krajnice udělali na vozovce vyhrazený jizdní pruh pro cyklisty - tím motoristům zůžili jízdní pruh.
A pokud pojede cyklista tímto pruhem a motorista kolem něho tak je to v tomto případě taky předjíždění a nebo míjení?
Pokud by tam ten pruh nebyl tak je to samozřejmě předjíždění.
Je legrační jak tu hafo lidí propadá panice a kola by nejradši zakázala (neni lepší zakázat auta? ), přitom v praxi se vůbec nic nezmění, s velkým odstupem drtivá většina předjíždí už od loňskýho léta.
V každým případě předpisy pro cyklovšechno vymejšlí nějaký totálně ožralý lumeni který na kole v životě nemohli sedět a ani v autě, jinak by z nich nemohly padat takový hovadiny
A ty kecy jak má kolo jet jen úplně u kraje - si to zkus, zjistíš že 1. kamínky o který každou chvíli píchneš, 2. díry typu kanál 10 cm hluboký (vyježděný cyklista přeskočí tam problém neni ale turista hodí držku), 3. auta na tebe totálně s.. a nacpou se natěsno i když proti jede Tatrovka, takže je nutný jet v místě kde má auto pravý kolo aby opticky tvořil překážku a auta braly ohled že tam nejsou sami.
Mmch. Němčouři maj minimální odstup mimo město dokonce 2 metry a to i od chodce, sankce 30 euro pokud to je dítě/ důchodec/ invalita tak 80 euro. Ale v praxi tam s tim taky neni problém, pokud někoho ocení tak musí líznout natěsno (pod metr ve městě).. Ale je fakt že cyklostezky tam jsou podél každé větší silnice, je na nich pěkný asfalt takže kolo nemá důvod motat se mezi autama, na druhou stranu tam řidiči nemaj problém jet za kolem a počkat až bude moct bezpečně předjet. Tady to je jak v Bangladéši, nejen auto - kolo ale i mezi autama vzájemně, spěchajících magorů je víc než dost, ušetří tim 5 minut a pak je ani nevyužije... Místo toho aby vyjel o těch 5 minut dřív a jel v klídku a pohodě...
Jedná se jen o další šikan motoristů. Pumpičkáři nemusí dodržovat nic a taky nedodržují. Běžná je jízda na silnici pumpičkářů vedle sebe, jízda v šeru či tmě bez osvětlení, opilá pumpička, pumpička jedoucí přes přechod a domnívající se že má přednost. Nejlepší je potkat takové pumpičky v nepřehledném kopci, jak si to štrádují od krajince až do středu vozovky-běžné. Je výjmečné taky potkat pumpičku, která má na svém kole vše OK a jede při krajnici nepodjíždí auta na křižovatkách tu z prava či tu zleva atd. atd. atd. Zkrátka úplný Pumpičkastán. Doufám že si pravověrní pumpičkáři a odpůrci aut, nábytek, písek, potraviny, odpadky atd. atd. odváží na svém pumpička kole, když auta jsou tak zlá.
Bohužel značné procento idiotů je též mezi řidiči. Není vůbec neobvyklé, že idiotřidič nedá cyklistovi na křižovatce přednost, předjíždí cyklistu za každé situace, i když třeba jede v protisměru auto, řidiči kamionů jsou obzvláště proslulí svojí inteligencí a často cyklistu doslova smetou do pangejtu. Odbočování do leva na frekventované silnici také často bývá adrenalin. Když se rozjíždíte na zelenou, tak vás ještě na křižovatce předjíždějí. Najdou se i experti, kteří vás předjíždí na kruháči. Běda jak se vyhnete propadlému kanálu, hned na vás idiotřidič troubí...
Víc je mezi cyklisty. Není tajemstvým, že jezdilo spoustu opilců právě na kolách, nedodržovali žádné předpisy, protože dopravní výchova se na školách neučí a sami nemají žádná řidičská oprávnění.
Dělají si co chtějí a vědí, že PČR po cyklistech nejde.
Řada pumpiček "od nepaměti" zásadně nepoužívá krajnici a okraj silnice pro svou krasojízdu. Nyní už jsem slyšel pumpičky, že "konečně nám to schválili a můžeme využívat 2-3 metry silnice a né být vytlačování na krajnici". Takže pumpičkáři nyní již zcela"legálně" zaberou celý jízdní pruh v domění, že jsou v právu a mají přeci přednost. Přibude pouze neštastných řidičů, kterým pumpička vjede pod kola, nebo se bude producírovat na kole v zimě a na náledí apod. (běžná situace v řadě regionů) a přibude mrtvých pumpiček, úplně stejně, když schválili "absolutní" přednost pro chodce, také v této "absolutní" přednosti někteří chodci stále žijí, mají li štěstí, že je ještě žádné auto nesmetlo, když si nečekaně vnucovali absolutní přednost těsně před autem.
Cyklisté samozřejmě jezdí při kraji, jenže každý vnímá onen kraj trochu odlišně, zatímco idiotřidič si představuje, že cyklista by vůbec neměl překážet a měl by jet na hraně pangejtu, cyklista logicky jede trochu víc vlevo, protože nemá zájem vymetat bordel a díry na této části vozovky. Co se týče tzv. "absolutní přednosti" chodců na přechodech (nic takového neexistuje), podle statitistik za většinu nehod na přechodech můžou neukáznění řidiči a nikoliv chodci.
On zákon "přednost" jako takovou opravdu nezná. Zná jen "přednost v jízdě". A chodec nejede. Tak to je v zákoně popsáno polopaticky pro přibržděné. Ale stejně, jako u přednosti v jízdě. Jenom je tam po českém zvyku - nejednoznačnost, aby zvítězila obálka nebo soudruh tajemník - přidána povinnost i pro chodce a ještě naprosto vágně.
Orion vlastní ŘP a autem vyjede cca třikrát během týdne. Rád ale jezdím i na kole, za mých mladých časů jsem měl nájezd na kole několikanásobný oproti autu. Mnoho řidičů jezdí rekreačně na kole, ale jakmile sednou za volant, něco se jim stane s mozkem. Já když sednu za volant, tak mi v hlavě nepřeskočí a na silnici se chovám s vědomím, že jsem jen jeden z mnoha účastníků.
orion, možná je to tím, že jezdíš v klidu a nehoní tě nijak čas. jezdíš více rekreačně.
Spousta řidičů ráno blbě vstane, nestíhá a pak to dohání jízdou do práce a nedej bože, aby jim to nahnání času někdo kazil. Pak nastupuje ta arogance a silný provoz rok od roku silnější a hustší tomu nepomáhá. Spíše naopak.
Orione, od doby růžového řidičáku se mnohé změnilo.
Absolutní přednost chodců není nikde výslovně řečena, ale v podstatě funguje. Když auto srazí chodce na přechodu, vždy je vinen řidič.
I řidič tramvaje? Tam má absolutní přednost kolejové vozidlo před chodcem.
Řidič auta má nevýhodu co se týče převahy. Proto je "téměř" vždy vinen. Hodně lidem zachránila život kamera an palubě, kdy chodec vletěl na přechod naprosto bezhlavě a v době svojí červené.
Jasný, tramvaj a IZS ne, já bral vůči běžnému řidiči jako jsem já. Ale tramvaj má převahu i vůči autu a přesto má přednost .
Jede-li cyklista v cyklopruhu, o předjíždění se nejedná a stačí se jednoduše držet ve svém pruhu. Pravidlo 1,5 metru se na to nevztahuje. Přesto lze doporučit zvýšenou opatrnost.
Návod, jak předjet cyklistu:
blog.aktualne.cz/...
Je důležité, zdali se jedná opravdu o jízdní pruh pro cyklisty, páč často je jen piktogram, kde mají jezdit cyklisti. Pak jak píšou i jiní, je to vždy, když předjíždíte cyklistu. Musíte blikat a vzdálenost 1.5 metru od cyklisty, pokud tam není 30km rychlost.
A pokud pojede cyklista tímto pruhem a motorista kolem něho tak je to v tomto případě taky předjíždění a nebo míjeníasi myslíte souběžná jízda v jízdních pruzích.
Všimněte si, koridor a jízdní pruh. Tot rozdíl.
Milane pravda. Ale cyklokoridor je šílená pitomost, která vznikla snad jen ke zmatení řidičů i cyklistů. K ničemu jinému to vhodné není. Prostě "načmáráme něco na silnici, zbylo nám hodně bílé barvy". U nás v JH se tento nešvar také poslední dobou rozmáhá...
Martine, ve většině s Vámi souhlasím, i dneska. Páč takové malůvky, které za chvilku nejsou vidět, pak 2mm sněhu a nic nevidíte, nejsou jízdní pruhy, přestože si to spousta lidí myslí.
Takže pokud je tam čára - tak je to pruh a nejedná se o předjíždějí ale o míjení.
Pokud tam není čára, tak je to piktogram a jedná se o předjíždění.
Je to další výstřel do tmy, ve kterých jsou české vlády mistři. Pokud řeknou A, musí říct také B. Tedy pokud řidičům nařídí objíždět cyklisty 1,5m daleko, pak by měli zakázat vjezd cyklistům tam, kde budou zdržovat dopravu a tvrdě postihovat porušení zákazu, stejně jako když cyklista má vedle silnice stezku, ale je líný na ni najíždět, tak blokuje dopravu na silnici.
Chyba je totiž úplně jinde. Provoz na silnicích je už tak silný, že auta a cyklisti už prostě nepatří na jednu komunikaci. Jenže budobat stezky je drahé a vybírání pokut je naopak ziskové.
Omlouvám se, že jsem odbočil od otázky.
Pokud se nepletu, tak cyklista nemá povinnost jet po cyklostezce. Musíte si uvědomit jednu věc, ty cyklostezky jsou často dost komplikované, kříží chodníky nebo jde chodník souběžně, běhají tam děti, parkují těsně vedle auta... Z toho důvodu musíte po oné stezce jet velmi pomalu, pokud jedu na kole třeba třicítkou, nevidím důvod odbočit ze silnice na stezku a po ní jet poloviční rychlostí. Samozřejmě se najdou idiotřidiči, kteří na mne cosi pokřikují z okýnka, vztyčený prostředník je adekvátní odpověď.
Hlavně orione, aby jsi věděl, že na přejezdu pro cyklisty nemáš vůbec žádnou přednost ani pravomoc. Jen to propojuje cyklostezky, které přerušila komunikace.
Nu tady to vidíme, viz. výše...když si asi pumpička myslí, že nemá povinost použít cyklostezku, když je vedle silnice. Pak to nemá s pumpičkami takto vypadat.
ee:
Máte pravdu, pokud stezka vede souběžně se silnicí, tak ta povinnost platí, jenže ve městě ty stezky často vedou souběžně pouze krátký úsek, pak to někam odbočí a po chvíli se zase vrátí. Tam si už nejsem tak úplně jist tou povinností.
No toto je prý sporné a docela by mě zajímalo, jak to s povinností použití té cyklostezky je. Dočetl jsem se, že ta povinnost platí jen tehdy, pokud je to cyklostezka označená značkou C08a Stezka pro cyklisty. Pokud je tam ale prý značka C10a Stezka pro chodce a cyklisty, tak tato povinnost neplatí. Víte někdo, jak to doopravdy je? Ale ne Váš pocit, nejlépe odkaz na nějaké oficiální stanovisko.
Je to jednoduché, stezku pro cyklisty musí využít, pokud je stezka součástí silnice. To je vozovka a u ní stezka. Páč jeli stezka od vozovky vzdálená 2,5,10, 50, 100, 1000m, tak jí nemusí použít.
Proto když je třeba, dát značku, když tam nesmějí cyklisti.
Vidíte ten rozdíl?
a tady
Není to tak jednoduché . Nebýt na tom prvním příkladu značka Zákaz vjezdu cyklistů, tak tu stezku použít opravdu nemusí
Něco víc k problematice kolotipy.cz/...
Na pana Milana je spoleh co se provozu na komunikacích týče, děkuji za objasnění. Takže kolegové cyklisté, nebojte se poslat idiotřidiče do pr..le, když na vás budou troubit či pokřikovat, že jste si dovolil jet po silnici, místo abyste kličkoval mezi bruslaři a pejskaři kdesi na cyklostezce.
ajvn, souhlas. Někdy je to opravdu složité, avšak cyklisti vědí, kudy mají jet, aby dojeli bezpečně.
I když na prvnním odkazu je taky problém, jak majitel domku, asi 120 metrů za zákazem dojede z práce domů na kole?
Nehádám se, ale já slyšel, že cyklista je povinen použít stezku, pokud je to stezka jen pro cyklisty (nikoliv společná pro cyklisty a chodce) a je vzdálena méně než 50m od silnice.
Na kole jezdím taky a musím říct, že jezdím po stezkách a považuji to za pohodlnější a bezpečnější. Žádné pobíhající děti po stezkách nevídám. Za 15km cety se stane, že potkám třeba jednu mámu s dítětem, tak holt na chvíli zpomalím, objedu je a jedu dál.
Cyklisté by se měli naučit dvě věci:
1. Na přejezdu pro cyklisty cyklista nemá přednost! To platí i když cyklista jede rovně a auto odbočuje doprava a kříží mu cestu.
2. Na přechodu pro chodce cyklista nemá co dělat! Pokud z kola sleze a a vede ho, už není cyklistou.
makk, OK,
--------------------
Jen mne mrzí, že někteří cyklisti nadávají na autaře a obráceně. Ale proč? Vždyt jsme chvilku na světě a musíme si ho užít, nikoliv urážet a hádat.
Diskuze je správná, ale bez urážek.
Orion, děkuji za pochvalu.
milancukrar: O tom to je, kdyby se lidi chovali jako lidi, tak bychom ani zákony nepotřebovali. Bohužel musím říct, že tohle bylo za socialismu lepší, když někdo jel rychle, nediskutoval a zaplatil pokutu, žádné vymlouvání na osobu blízkou. Dnes je bohužel o dost víc bezohlednosti a arogance, ale to holt kapitalismus přináší. Svoboda je dobrá jen pro ty, kdo si ji zaslouží.
Potkávat při svých jízdách po stezkách jednu mámu s děckem, to jste štastný člověk. Možné to samozřejmě je, někde na periferii, bohužel v místech s hustší zástavbou to bývá horší a jsou úseky, kde musíte jet krokem. Po silnici klidně můžu jet stabilním tempem přes 30 km/h, na městské cyklostezce většinou nikoliv. Tím ale nechci nikoho odrazovat jezdit po cyklostezkách, sám je rád a hojně využívám.
Koukám re4zon je ten typ řidiče, o kterých zde píšu, silnice jsou pro auta (hlavně tedy pro mne) a všichni ostatní jsou obtížný hmyz.
Tak za prvé, cyklista je naprosto rovnocenný účastník provozu, automobilista nemá žádná práva navíc, tohle už by snad mohl chápat každý, ale zdá se, že se stále najdou výjimky.
A za druhé, proč jede cyklista po silnici, do toho je každýmu úplný prd. Já taky neřeším, proč někdo sedne do auta, ujede půl kiláku, tam vyvenčí psa a jede zpátky. A představte si, že spousta cyklistů nejezdí po silnicích z plezíru, ale na nákup, do práce, na návštěvu... Pokud si někdo chce protáhnout svalstvo, určitě to nedělá tím způsobem, že se přetahuje na silnicích s řidiči o své právo na existenci.
Vy si můžete vybrat mezi cyklostezkou a silnicí. My máme jen silnice.
Děláte to schválně, že jedete po silnici a vedle je prázdná cyklostezka.
Orione, ty si vážně hloupí. Nepochopíš obsah textu, kde ti nastiňuji, že pokud nedodržuješ pravidla a nikdo v okolí není, tak to taky nikomu nevadí (kde není žalobce, není soudce).
A v dalším odstavci píšu obecně o Vás všech cyklistech. Ne o tobě, ale o Vás (třeba 10 do týdne).
Jak bych mohl napsat o Vás (tobě), že nedodržujete jízdu po cyklostezce a pletete se v silnici. Já tě přeci nemohu identifikovat a i kdybych mohl podle fotky, tak rozhodně nemám čas sledovat, zda to nejsi na kole ty, který jede po silnici místo po stezce.
Tady je vidět, jací jsou cyklisti a jak se chovají. Normální to rozhodně není. Osobně bych z toho autobusu vylezl a cyklistu za to šaškování řešil.
Tak pán sám před jízdou řekl, že toto opatření je problematické, jelikož jeho dodržování nejspíš v Praze vyvolá dopravní kolaps (což názorně předvedl). Takže kdo tuto novotu odmítá, měl by pánovi spíše poděkovat a nikoliv ho inzultovat
@martincakl... co pročítám na tohle téma víc reakcí od tebe, tak jsi světlá vyjímka a díky, že je Vás takových doufám víc. Ale ten na videu to vyvolal záměrně. Evidentně.
Já taky nemám problém opatrně předjet tátu se synem na kolech, ale když vidím peleton v dresech, tak je to vždy ta skupina cyklistů, která dělá problémy všem a k vůli kterým jsou tyhle nesmysly vymyšleny.
Gumid to je jeden vůl na kole, hlavně v té dobé žádný předpis na minimální odstup nebyl. Ale jako demonstrace že ten předpis je kravina jako myšlenka dobrý, jen na nevhodným místě, tohle měl dělat před sněmovnou a papalášským fárem.., Ale i ten autobusák ho mohl podpořit a použít to v boji proti předpisu...
Mmch. ten autobusák jasně věděl že se nevejde a sejmul ho, navíc pokračoval = ujel od nehody. Takže to je mnohem větší magor než ten kolař. Takový řidič nemá za volantem co dělat a už vůbec ne v autobusu, mmch. němci by to nejspíš řešili jako pokus o vraždu a právem.. Měl na něj zavolat policajty, od toho jsou. Kolaře by skásli a byl by klid...
Většina cyklistů je v pohodě, ale těch pár vymaštěnců je prostě víc vidět.. Stejně jak magorů v autech, kamionech, taky si všimneš jich a ne normálních..
makk - sundal ho autobus, strčil mu do tý cedule tim mu natočil řídítka... Měl troubit, volat policajty, zastavit vyběhnout a ceduli mu rozkousat... Ale najet do něj bylo přes čáru, klidně mu mohl spadnout pod kolo - štouchnutí natočí řídítka doprava a kolař padá na levou stranu pod přední kolo. Naštěstí to vyrovnal a padl směrem na chodník... Bylo to úmyslně = pokus o vraždu a neměl by mít řidičák..
Jakože předjíždíš, nevejdeš se a orveš mu zrcátko, tak za to může ten předjížděnej? Asi ne.. Neni místo tak musíš počkat až bude, ne že ho vytlačíš a tady ho rovnou sundal, kontakt tam byl a kolo myš vlevo nehodilo jel rovně..
Co sem taháš vybrždění? Já vidim úmyslný najetí do předjížděnýho..
Ale jak říkám, takhle měl demonstrovat před papalášfárem a ne zdržovat normální provoz...
No tak dobrzdit jsi taky povinen. Stejně jako byl povinen ten cyklista jet vpravo.
Já netvrdím, že to autobusák udělal správně. Ale že na tom má nemalý podíl ten cyklista - stejně jako vybržďovač!
Jel pomalu a zdržoval ho.. Sorry ale vybrždění je úplně jinej level než pomalá jízda (která samo že nas..e, ale profík by neměl být psychopat. A že ho najetím do cedule na řídítkách sundá mu muselo bejt jasný... Tohle bylo horší než když by borec vystoupil a kolo mu rozšlapal. Byl fakt pokus o vraždu, padnout pod přední kolo bylo reálný.. Za to že před nim jel pomalu s cedulí a nešel hned předjet...
Problém je spíš ten, že lidi neumí odhadnout 1,5m.
Díky téhle šaškárně to lidi přehání a objíždí i v odstupu 2m - 2,5m a při předjíždění se plouží jak šneci a je jim jedno, že do protisměru jim jede auto.
Já se tím nehodlám řídit. Na silnici je vždy potřeba hlavně uvažovat a jet bezpečně. Tak to platilo vždy.
To je to samé, jako se spoléhat na přednost, že ji dostanu.
Takže cyklistu klidně obědu 1m bezpečnou rychlostí, abych i já se zbytečně nevystavoval nebezpečí v protisměru. Jen příklad. Třeba na přehledné rovince klidně pojedu celým protisměrem.
Němec nebo Rakušák počká až je v protisměru volno.. Zpomalit a metr odstup je v pohodě, ale hodně magorů vůbec nezpomalí a prosmaží to kilem mezi kolem a náklaďákem v protisměru, zrcátkem 10 cm od ramene.. A přesně proto ten předpis vznikl, doteď platilo že pokud kolo nesundal tak byl odstup OK, teď je jeně definovaná vzdálenost.. Ale celkově to je paskvil.
Balík cyklistů je jako traktor - zakážeš traktory? Nebo maj všichni jet jednotlivě za sebou aby to byl vláček 50m dlouhej a na bezpečný přednetí všech bys potřeboval 300 metrů? Nebo předjíždět každýho jednotilivě? Ten jeden balík je mnohem lepší i pro auto...
Traktor má zrcátka a sleduje provoz kolem sebe. Banda cyklo...ů jede jak splašená peleton a čumí do země. Neslyší, nevnímá.
Jak se ti líbí když někdo o řidičích prohlásí že to jsou auto z...i? Milý viď tak si to nech...
Mmch. cyklisti v balíku o autě za sebou ví moc dobře i bez zrcátek.. Teda pokud to jsou cyklisti a ne pumpičkáři... Ty taky rychlý auta zdržuješ, tak bys měl podle tebe uhnout do škarpy a silnější auto pustit? Asi ne že. Ale u kola ti to vadí a jsou to z..i
Mmch. traktor do zrcátek velice často nečumí a rád to bez blinkru nečekaně zalomí doleva i když už jsi vedle něj. Taky v tom většinou sedí vesnickej Pepík, je ve velkým traktoru a na auta s. Takže "traktor sleduje provoz kolem sebe" - dobrej vtip
Jo na to jsem zapoměl, cyklisti nesmí jezdit vedle sebe, takže:
Na kole na přechodu: pokuta
Vynucování si přednosti na přejezdu: pokuta
jízda vedle sebe: pokuta
A pak můžeme uvažovat o tom sankcích a objíždění. Mimochodem v zákonu vždy bylo, že řidič musí cyklistu předjíždět s dostatečným odstupem. To snad proboha stačí ne? 1,5m je nesmyslný odstup a navíc jak já v autě mám poznat, jestli jsem od něj 145cm nebo 150cm? A to už si policajti mnou ruce jak to budou měřit a pokutovat. Běžná šířka silnice je kolem 7m, auto má přes zrcátka kolem 2m, cyklista má tak 0,5m + 1,5m odstup tedy taky 2m. Protože při předjíždění nesmím protijedoucí auto ani omezit, mám k dispozici jen svůj pruh, což je 3,5m, ale auto + cyklista + odstup je 4m ( a to uvažuju, že cyklista pojede úplně u kraje), takže jakmile pojede něco proti, cyklistu nepředjedu. takže v ranní špičce budou auta jezdit 15-20km/h tam, kde se do teď jezdilo 90km/h. At žije ekologie.
Pokud jse o ekologii - pumpičkáři mohou pomalu jedoucí nebo stojící kolonu předjíždět zprava (bez předepsaneého bočního odstupu. . Před semafory mívají dokonce shromaždiště se speciální značkou. Čili Na červené předjedou kolonu, ta je postupně částečně předjede a na příštím semaforu znovu. A pokud pumpičkář kolonu zprava nestihne předjet musí řidič vedle pumpičky zůstat stát (aby ho náhodou nepředjel) a zařadit se za něj. Nebo přejet do protisměru ..
Makk - po přechodu kolo jet může legálně, jen platí pravidlo jako při vjíždění z místa mimo komunikaci = dává přednost všemu co po komunikaci jede. Stejně tak po přechodu může jet i auto. Pokud poruší nějaký předpis tak to je jízda po chodníku, ale po přechodu jet může, jak podél tak napříč.
Bohužel spousta magorů provalí velkou rychlostí těsně vedle kola, pokud ho policajt zastaví tak řekne "odstup byl bezpečný" a žádná sankce mu dát nemůže. S jasně definovaným odstupem ano. Ale je spousta situací kdy 1,5m je nesmyslně moc, takže celý to je paskvil.. V praxi se toho nejspíš moc nezmění, pozoruju jen že se většina řidičů cová "víc německy" tj. větší odstup a když něco jede proti tak častěji počká až protisměr bude volný.. To že někdo ve městě kolo předjede s půlmetrovým odstupem (= bezpečně) se řešit nijak nebude. Takže panice bych nepropadal..
Jak se na ten přechod dostaneš na podél? Pojedeš po chodníku, že? A to je ta blbost.
Určitě ježdění autem po chodníku bych našel. Jiná cesta na přechod nevede, pokud se bavíme o podélném projetí přechodu.
Dále na přechodu jak víš se nesmíš otáčet a předjíždět, takže netuším, jak ho chceš projet jinak než napříč.
Je rozdíl přejet přechod a jezdit po přechod.
Pokud není vodorovným dopravním značením upraveno, přechod slouží pouze chodcům.
Ale jsou lidé, kteří tomu nevěří.
asd1 nejspíš měl na mysli, že při objíždění, nebo třeba při výjezdu z vrat, parkoviště atd., může nastat situace, kdy je třeba přejet přechod částečně podélně. Nikdo asi nebude autem jezdit z chodníku na chodník. Přechod není posvátná kráva, pokud tam nejsou chodci a vyžaduje to situace, tak po něm můžu projet jakkoli.
orione, to platilo možná za tebe, ale dnes leda s oranžovým nebo modrým majákem.
Pochopitelně tam, kde tě nikdo neuvidí a budeš sám, klidně můžeš jet přes přechod i rychlostí MACH1, ale jen proto, protože kde není žalobce, není soudce.
Proč do toho motáš rychlost? Snad mluvíme o způsobu přejíždění, nikoliv o rychlosti přejíždění. Pokud překročíš rychlost, je úplně jedno, jestli tam byl i přechod, pokutu vyfasuješ stejnou.
Legálně dotlačim kolo po chodníku k přechodu (to jsem chodec takže po chodníku můžu). Nasednu, vjedu do pozemní komunikace, musim dát přednost všemu co po ní jede. Na přechodu nepředjíždim, neotáčim se ani necouvám. Dojedu na konec přechodu, po chodníku jet nesmim takže sesednu a jako chodec tlačim...
Nevim o předpisu který by tohle zakazoval. Jestli ho máte tak sem s ním. Ne přechodu se nesmí akorát zastavit a stát, předníždět, otáčet a couvat. Napříč z chodníku na chodník se přejet může.
PS v praxi to je nesmysl, protože když už to k přechodu dotlačim tak využiju toho že su chodec a auta mi musí umožnit přejít, kolo můžu použít jako výstrahu že když nezastaví tak mu kolo spadne do předního okna
asd, rozumím Vám dobře, že "Napříč z chodníku na chodník se přejet může."Jako že napříč vozovkou, poi přechodu pojedete na kole? Na přechodu, který slouží jen chodcům, pokud to není vodorovným značením upraveno?
@asd1: Mohou tedy po přechodu jezdit kolmo k silnici i automobily? Ptal jste se po předpisu - co třeba povinnost jet vpravo, při pravém okraji, pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti?
Tam není jen chodcům ani výhradně pro přecházení vozovky. Žádný předpis přejetí napříč nezakazuje. Zakazuje jen předjíždění zastavení otáčení.. Je určený pro chodce ale ne výhradně, to chybějící slovíčko je velký rozdíl..
Geh zvláštní okolnost je když potřebuju přejet z místa mimo komunikaci na místo mimo komunikaci a zrovna tam je přechod. A může tak jet i auto, ale nemáš pořádně jak ho tam dostat když přijet po chodníku nesmíš..
Ale je to dost filozofická debata na zahnání nudy..
Žádejte zákaz jízdy cyklistů na všech silnicích a cestách, kde jezdí auta. Nyní na silnicích nemají co dělat. Bude více mrtvých řidičů, kteří při předjíždění cyklistů vletí do protisměru a tam dojde ke srážce s protijedoucím autem.
No, podotkl bych, že pokud se oprávněně cítíte byt ohrožen na zdraví či životě - můžete se přiměřeně bránit.
tomkk, on může jet po krajnici, za tou bílou čárou, ale když ho předjíždíte, musíte blikat a mít 1,5 metrů, pokud tam není 30km/hod.
A kromě toho 1,5 metru to tak bylo i doposud a z deseti aut, co předjíždí cyklistu, dá blinkr max jeden.
Bliká se vždy při objíždění nebo předjíždění. Je jedno, zda jedeš 5km/h nebo 45km/h.
Nebo je to ve vyhlášce těch 30km/h? Já myslím, že ne.
gumid nejde o rychlost, ale o nejvyšší dovolenou rychlost v tom místě (cedule 30 kmh nebo zóna 30) - takže ve městě kde je 50 tak i když pojedeš 10 kmh tam odstup 1,5m platí. Žádnej metr ale 1,5. Prostě paskvil...
Ale v reálu se nic nezmění a bude se jezdit jako doteď..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.