Nejste přihlášen/a.
Šetření paliva:
Halogenové žárovky 2x 50W a zadní obrysovky 2x 5W + 5x 1,2W podsvícení v interiéru vypínačů = 116W což dělá P=UxI I= P/U 116/13 = 8,9A ampér proudu, který musí alternátor vyrábět -> odběr alternátor brzdí -> brzdí motor
Pro představu je to tak zanedbatelné, jako nepoužívat rádio s basy nebo větrák ventilace dát místo na 4 ku na 1dničku.
Opotřebení motoru:
Ha, ha. Větší opotřebení je měnit olej později než jednou ročně nebo přes 9000km. A nebo jezdit s plným plynem zastudena.
_______________________
Tyto dvě fakta jsou tedy velká kravina.
________________________
Dobrá věc to není, protože lidi zapomínají v dešti, tunelu, mlze, večera světla přepínat na halogenová tlumená a obrysová!
Ve Skandinavii jsou DRL světla předepsaná tak, aby svítila i obrysová a auto bylo vidět jak zepředu, tak zezadu. U nás to není ve střední evropě.
A tak se mnohdy v 90% případů stává, že auto zezadu vůbec není vidět v horších světelných podmínkách a dnešní řidiči jen umí točit volantem a šlapat pedály.
Je to vidět každý den na našich silnicích.
Octavia 1 Tour s DRL světli vůbec nepočítala a tak je vše o kutilské práci a tuzingu. Na těch autech to zkrátka vypadá blbě.
Smysl možná u Fábie 1, kde často praskají H7 žárovky. Tam je úspora v nakupování těch žárovek. Ale to je tak vše.
Kdyby někoho zajímalo, proč mají DRL moderní auta, tak je to flusanec do moře k vůli emisím.
Těch flusanců do moře ovšem musí být více. Na jednom je nic.
Místo rezervy opravná sada, aerodynamika i na podvozku na nápravách, motory s přímým vstřikem a variabilitou časování vaček, LED světla po celém autě, aby z alternátoru teklo minimum proudu a motor nebrzdil jako dynamická brzda -> potom motor vyfoukne o pár micro gramů méně emisí CO2 (ale stačí víc šlápnout na plyn a je to pryč ), otypovaní jako 4 místné, menší nádrž paliva, atd...
Včera byla mlha všude i ve městě a celý den. 30% řidičů svítilo. Zbytek DRL nebo tlumené s obrysovkama. Idioti silnic...
Jasně, páč není třeba psát sprostá slova, stačí řidiče (některé) nazvat neslušní, nezodpovědní a lhostejní řidiči, neznalí předpisů
@martincakl ... ale mlhovky zapnout neumí a takhle automatické auto dělá s řidičů opice co točí volanty. Jak jsem psal. Lidi se ještě víc odnaučí používat ovladače světel.
gumidek: Mlhovky umím zapnout já a nepoužívají se tak často.
ra252: Nevypadá, brzdová světla svítí jinak.
V době zavádění svícení, před mnoha lety se objevovaly takové propočty, že málem zkolabovala ekonomika. Dneska jsou auta, která po nastartování sami rozsvítí denní světla a řidiči tak jezdí celý den, v noci i mlze. Ale k dotazu, Zkuste si sám spočítat, kolik ušetříte, ale jsem přesvědčen, že to nikdy nepoznáte. Váš poslední dotaz si nikdy neověříte. Osobně bych si dodatečně nemontoval světla na denní svícení. Jen jsem u Š120 dodělal automat, aby se sami rozsvítili světla, jakmile auto začäla dobíjet.
Nová auta - např. Ford Tranzit - má regulaci proudu. Není tedy dnní svícení plným proudem do žárovek.
Největší přínost není úspora paliva ( něco málo ale těžko měřitelné) ale je to hlavně v zátěži spínacích zařízení jako relé, patice. Relé jsem měl 2x měněné pro tepelné poškození.
Přínos denního svícení co do bezpečnosti je téměř nulový. Kdo nevidí auto v protisměru na několik km, neměl by řídit vůbec. Naopak bezpečnost na jednostopých vozidlech šla rapidně dolů zvláště v letních měsících, kdy slunce svítí, do toho světlomety a motorkář je minimálně viditelný. Kdo si toto vymyslel je záhada.
Nová auta nemají regulaci proudu, ale dvouvláknové žárovky (H15). Regulací proudu dálkových žárovek se denní svícení dá řešit naopak na některých starších autech, třeba BMW E38/39/46/60/90.
Pokud nemáte xenony nebo nepoužíváte dražší žárovky (Osram NB), pak to smysl nemá.
Já mám na dvou autech tohle. Levnější stojí za prd.
Ano,na tyhle jsem koukal.ají se sehnat i přímo na Octávii do mřížek v nárazníku.Ale stojí to nejlůevnější na netu 2800 plus následná práce. A to pokud to nic neušetří,tak je to za tu srandu dost.Spíš by se mi líbilo,že nemusím furt kroutit knoflíkem,rozvědcovat a pálit světla.Nicméně,zase z pohledu,že v zadu mě to svítit nebude...tak jestli to není naopak méně bezpečné no.
Šetření motoru a menší spotřeba sice ano, ale v podsatě jen teoreticky. Zahrádka na střeše nebo podhuštěné pneu zvyšují spotřebu mnohem víc.
LED denní svěla proč ne, ale musí být homologovaná a musí být vidět. Mnohokrát se mi stalo, že vidím proti auto, které nesvítí, chci ho upozornit (někdy na to i dojde) bliknutím a pak zjistím, že denní světla má, ale sotva viditelná tak na 20m.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.