Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Denní svícení

Od: rich® odpovědí: 30 změna:
Dobrý den. Poslední dobou přemýšlím,že bych si nechal na auto dodělat světla pro denní svícení.
Chtěl bych znát Vás názor,jestli je to k něčemu q nebo se na to vykašlat a nechat to bejt a zůstat u rozsvědcování klasických světel? A je pravda,že se dík denním světlům šetří motor a je nižší spotřeba paliva?
Moc děkuji.
A pokud ano je to dobrá věc,tak jaká světla mám koupit?
PS.mám Octavii Tour

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Šetření paliva:

Halogenové žárovky 2x 50W a zadní obrysovky 2x 5W + 5x 1,2W podsvícení v interiéru vypínačů = 116W což dělá P=UxI I= P/U 116/13 = 8,9A ampér proudu, který musí alternátor vyrábět -> odběr alternátor brzdí -> brzdí motor

Pro představu je to tak zanedbatelné, jako nepoužívat rádio s basy nebo větrák ventilace dát místo na 4 ku na 1dničku.

Opotřebení motoru:

Ha, ha. Větší opotřebení je měnit olej později než jednou ročně nebo přes 9000km. A nebo jezdit s plným plynem zastudena.

_______________________

Tyto dvě fakta jsou tedy velká kravina.

________________________

Dobrá věc to není, protože lidi zapomínají v dešti, tunelu, mlze, večera světla přepínat na halogenová tlumená a obrysová!

Ve Skandinavii jsou DRL světla předepsaná tak, aby svítila i obrysová a auto bylo vidět jak zepředu, tak zezadu. U nás to není ve střední evropě.

A tak se mnohdy v 90% případů stává, že auto zezadu vůbec není vidět v horších světelných podmínkách a dnešní řidiči jen umí točit volantem a šlapat pedály.

Je to vidět každý den na našich silnicích.

Octavia 1 Tour s DRL světli vůbec nepočítala a tak je vše o kutilské práci a tuzingu. Na těch autech to zkrátka vypadá blbě.

Smysl možná u Fábie 1, kde často praskají H7 žárovky. Tam je úspora v nakupování těch žárovek. Ale to je tak vše.


doplněno 02.01.22 08:26:

Kdyby někoho zajímalo, proč mají DRL moderní auta, tak je to flusanec do moře k vůli emisím.

Těch flusanců do moře ovšem musí být více. Na jednom je nic.

Místo rezervy opravná sada, aerodynamika i na podvozku na nápravách, motory s přímým vstřikem a variabilitou časování vaček, LED světla po celém autě, aby z alternátoru teklo minimum proudu a motor nebrzdil jako dynamická brzda -> potom motor vyfoukne o pár micro gramů méně emisí CO2 (ale stačí víc šlápnout na plyn a je to pryč ), otypovaní jako 4 místné, menší nádrž paliva, atd...

Minulý týden jak byla mlha i přes den jsem pustil na křižovatce autoškolu protože se rozjíždí proti kopci. Vepředu denní svicení vzadu nic, mlha jak kráva. Tak jsem si zanadával co v tom dopravním podniku Hradce Králové mají za vola instruktora. Jestli tímhle stylem vedou celou výuku tak aby se člověk pomalu začal bát na silnici.

Včera byla mlha všude i ve městě a celý den. 30% řidičů svítilo. Zbytek DRL nebo tlumené s obrysovkama. Idioti silnic...

gumidku, souhlas. je to tím, že na silnici nejsou kontroly. A řidiči jsou ...(prosím doplnit...)

Jo, já tě doplním a pak mě smažeš (vtip)

Jasně, páč není třeba psát sprostá slova, stačí řidiče (některé) nazvat neslušní, nezodpovědní a lhostejní řidiči, neznalí předpisů

Dovolil bych si poznamenat, že automatické rozsvěcení denních/potkávacích světel má P3008 opravdu bezvadné (a už bych auto bez této funkce nechtěl). No a mimo to má P3008 vždy s denním osvětlením zapnutá i zadní světla. Nemůže se tedy stát, že vpředu svítí denní a vzadu je "tma".
Ale nevím kolik jiných aut to má stejně (předpokládám, že Peugeot nebude jediný).

@martincakl ... ale mlhovky zapnout neumí a takhle automatické auto dělá s řidičů opice co točí volanty. Jak jsem psal. Lidi se ještě víc odnaučí používat ovladače světel.

U mě je to tak, že přijdu k a autu odemknu, rozsvítí se denní automaticky,vzadu nesvítí nic.Nastartuji jedu.Pokud se sešeří nebo vjedu do tunelu tak se automaticky rožnou potkávací i světla vzadu,pak znovu denní.

Ano, známe. Chytrá auta vypadají, že v tunelu brzdí ..

Když svítí brzdové světlo vypadá to jinak.

gumidek: Mlhovky umím zapnout já a nepoužívají se tak často.

ra252: Nevypadá, brzdová světla svítí jinak.

 

 


3x

V době zavádění svícení, před mnoha lety se objevovaly takové propočty, že málem zkolabovala ekonomika. Dneska jsou auta, která po nastartování sami rozsvítí denní světla a řidiči tak jezdí celý den, v noci i mlze. Ale k dotazu, Zkuste si sám spočítat, kolik ušetříte, ale jsem přesvědčen, že to nikdy nepoznáte. Váš poslední dotaz si nikdy neověříte. Osobně bych si dodatečně nemontoval světla na denní svícení. Jen jsem u Š120 dodělal automat, aby se sami rozsvítili světla, jakmile auto začäla dobíjet.

jenda22

Nová auta - např. Ford Tranzit - má regulaci proudu. Není tedy dnní svícení plným proudem do žárovek.

Největší přínost není úspora paliva ( něco málo ale těžko měřitelné) ale je to hlavně v zátěži spínacích zařízení jako relé, patice. Relé jsem měl 2x měněné pro tepelné poškození.

Přínos denního svícení co do bezpečnosti je téměř nulový. Kdo nevidí auto v protisměru na několik km, neměl by řídit vůbec. Naopak bezpečnost na jednostopých vozidlech šla rapidně dolů zvláště v letních měsících, kdy slunce svítí, do toho světlomety a motorkář je minimálně viditelný. Kdo si toto vymyslel je záhada.

Nová auta nemají regulaci proudu, ale dvouvláknové žárovky (H15). Regulací proudu dálkových žárovek se denní svícení dá řešit naopak na některých starších autech, třeba BMW E38/39/46/60/90.

jenda, ten tranzit to tak opravdu má, že reguluje proud, ale normální moderní mají h15 jak píše stepm

 


2x

Tak spotřebu nebo motor vůbec neřežte.Jedině co ušetříte je za žárovky,jedna má výdrž cca 500hod. a už si spočítejte jestli se to vyplatí

 


2x
Pokud neměníte žárovky co pár měsíců, tak se vám denní svícení nikdy po finanční stránce nevyplatí. Leda byste je od někoho dostal darem. Ale ty nejlevnější šmejdy si tam ani nedávejte, po roce to sotva svítí a potkávám takových dost. Za mě případně ještě k dennímu svícení dodělat, aby svítila i zadní světla, zajímavé že můj Citroën (2018) to tak má od výroby, že s denním svítí i zadek. U jiných aut jsem si toho prakticky nevšiml. V kombinaci s hloupým řidičem a pouze manuálním přepínáním je to pak radost, takové za tmy potkávat. A můžete na ně blikat jak chcete, a stejně jim to nedochází

Také to mám udělané,že na denní světla mě to svítí i vzadu.

Na VW a Škodovkách se to dá dokódovat dlouhým kódováním ve vcds

 


2x

Pokud nemáte xenony nebo nepoužíváte dražší žárovky (Osram NB), pak to smysl nemá.
Já mám na dvou autech tohle. Levnější stojí za prd.


Ano,na tyhle jsem koukal.ají se sehnat i přímo na Octávii do mřížek v nárazníku.Ale stojí to nejlůevnější na netu 2800 plus následná práce. A to pokud to nic neušetří,tak je to za tu srandu dost.Spíš by se mi líbilo,že nemusím furt kroutit knoflíkem,rozvědcovat a pálit světla.Nicméně,zase z pohledu,že v zadu mě to svítit nebude...tak jestli to není naopak méně bezpečné no.

 


2x

Já to vidím tak, jak píše tady jeden kolega... Nevidím úsporu v palivu atd., ale nenamáhání světlometu zbytečným teplem a snižováním životnosti světelných zdrojů a to jak třeba dražšších žárovek, či třeba halogenů... A to bych ještě řešil zda jezdím několikrát denně, nebo občas...


Jezdím denně deset tam a deset zpět +-...a sem tam i dál.

 

makk

2x

Šetření motoru a menší spotřeba sice ano, ale v podsatě jen teoreticky. Zahrádka na střeše nebo podhuštěné pneu zvyšují spotřebu mnohem víc.

LED denní svěla proč ne, ale musí být homologovaná a musí být vidět. Mnohokrát se mi stalo, že vidím proti auto, které nesvítí, chci ho upozornit (někdy na to i dojde) bliknutím a pak zjistím, že denní světla má, ale sotva viditelná tak na 20m.

 


Všem děkuji za odpovědi.Popřemýšlím.

 

kare

0x
Je to pohodlné, úspora pro Vás? Nikoliv.
Čistě pohodlnost, navíc u Octavie lze denní svícení snadno dozapojit do přepínače světel.
Já v tom pohodlnost moc nevidím. Spíše mi přijde pohodlné automatické rozsvícení potkávácích světel po startu motoru a nemuset hlídat přepínání.

 


0x

Ještě bych upozornil na možnou obtížnost výměny žárovky reflektoru. Nemusí to být zrovna xenon, ale pokud se kvůli žárovce sundává kolo nebo aspoň nárazník ..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]