Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkušenosti s motorem Škoda 1.0

Od: caesar02 odpovědí: 23 změna:

Kolegové, řidiči, prosím o radu. Vlastním Škodu Karoq 1.5 TSI, 110 kw, výbava Style, za 3 roky najeto 21000 km. S autem naprostá spokojenost. Jelikož málo jezdím a líbí se mi nový Karoq po facelitu uvažuji, že stávající vůz prodám (pokud by měl někdo zájem) a pořídím si nový model, avšak s motorem 1.0 TSI 81 kw. Před koupí stávajícího vozu jsem jel i s předváděčkou s tímto "slabším" motorem a mohu říci - naprostá spokojenost( viz. i test Svět motorů č.9/2018. I přes to, že jsem již o této koupi témř rozhodnut prosím stejně ty z vás, kteří máte auto s tímto motorem 1.0TSI o zkušenosti a to jak kladné, tak záporné. Upozorňuji, že převážně jezdí sám a to po okreskách a 2x až 3x do roka po dálnici do Prahy, Průměrný roční nájezd mám tak 6-8 tisíc km (Karoqa jsem koupil jako předváděčku). Jak jsem již napsal, čekám pouze odpověď od majitelů vozů s tímto motorem a nebo těch, kteří jej používají ve firmě a pod. Odpovědi typu "dej si to do sekačky" a pod. a těch, kteří chytají hospodské rozumy a pak je někde prezentují mě nezajímají a prosím, aby jse se mnou neztráceli čas. Děkuji.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Půjč si ho z půjčovny, pojezdi okresky a pak dej tu Prahu.

Předváděčka je oničem. Zkušenost mám, ale nechceš ji slyšet. Navíc od auta očekávám jiné cíle a není to extra výkon nebo rychlost. Popisovat nebudu, protože nemám ztrácet čas.

přesně tak gumidku Půjčit si to auto s tím motorem a vyzoušet je to nejlepší.

caesar02

Takže ještě jednou. Asi jsem to napsal blbě, za to se omlouvám, pouze jsem nechtěl rady od "odborníků", kteří něco někde slyšeli a pak zde tyto rádoby "názory a rady" prezentují. Je mi jasné, že jízda s předváděčkou v délce cca 5 km je o ničem. Předváděčku s motorem 1.0 (tehdy ještě 85 kw), dnes tam dávají 81 kw, jsem měl půjčenou někdy listopadu 2018 na celý víkend a shodu okolností jsem byl v Českém Krumlově a v okolních kopcích. Najel jsem asi 300,-km, je pravdou že jsem na něj musel více šlapat ale s tím jsem seznámen. Pak jsem si na stejnou trasu půjčil 1.5TSI,ale byl od spodu mdlý, cukal, tedy nový software, ale jinak žádný velký zázrak. Musel jsem tehdy vzít auto s 1.5 TSI, protože v té době Škodovka kvůli emisím asi 2 měsíce nepovoloval do "litrů" tažné zařízení. Pak se to vrátilo. V mém dotazu jde pouze o to, aby mi zkušenost napsali majitelé Škodovek s motorem 1.0 TSI, kterí s ním mají delší zkušenost, než já na jeden krátký víkend. Upozorňuji, že v testu SM 9/2018 to vyhrál pro běžného uživatele motor 1.0 TSI a za tehdejší rozdíl 45.000,-Kč redaktoři doporučovali objednat si třeba lepší výbavu. Snad už je to nyní jasné.

@caesar02

absolutně s tebou nesouhlasím

konec

caesar02

Nemusíš, je to tvůj názor. Pokud s těmito motory jezdíš, a "hovoříš" ze zkušenosti,, napiš mi ji. Mě ta 1.5 TSI vůbec nenadchla, tak ji prodávám.

Řeknu ti to krátce. Týden, do Citiga ideál místo MPi, větší auto rozhodně ne. Uhoněnej prcek navíc nevydrží moc dlouho. Spotřební krám. V budoucnu hodnota nulová (budeš to muset dohnat výbavou, aby se to dalo prodat). Testy časopisů jsou na oblbnutí laiků. Vpodstatě oničem. Příkladem je testovací Vaculík, který má na ohromení subjektivní dojmy a co se nestydí automobilky prozradit.

Když mi někdo napíše, že črtl to a to ve světě motorů, tak mi připadá, jak směšnej šašek.

Auto se kupuje podle potřeb a kdo má trošku rozum a dokáže vypíchnout to, co od auta potřebuje a čeká, tak si vybere úplně vpohodě.

Auto se nekupuje podle motoru nebo barvy. Vždy jde o celek. Proto do SUV ne 1.0 nebo do sekačky 2,3 litrů.

Ale každého věc. Třeba ti napíše nějaký dědula, který je spokojen.

Jak jsem psal. Musíš být hlavně spokojený a pokud máš prachy a nebolí tě ztráta hodnoty auta u nového hned po koupi, tak klidně experimentuj. Hlavní je být spokojený a mít z auta radost.

 


2x
Zcela chápu, že v době téměř hyperinflace, někdo neví co s penězma.
Ale vyměnit 110kW za 81kW, to myslíte vážně?
Já mám v P3008 96kW a klidně bych snesl o 20-40kW více. Méně bych nechtěl ani omylem.

 

jen*

2x
Super auto se super motorem pro zaprdene dedky, kteří přesednou z Felicie. Jinak žádná sláva.

Z Felicií ty zaprděné dědky vpohodě dáváš.

 


1x

A není to moc, Antone Pavloviči?

 

runner*

1x

Moje zkušenost je s 1.4 TSI 110kW a nemám pocit, že bych chtěl jít s výkonem níže. Vím, že Vám vůbec neodpovídám na dotaz ale ta výměna, kterou plánujete mi příjde naprosto nevýhodná. Máte nové auto se slušným motorem, výměnou získáte stejné auto s horším motorem a ještě za to připlatíte. Moc tomu nerozumím, pokud bych chtěl měnit nové auto za jiné nové auto (proč ne, pokud na to máte) tak už bych vybral něco o třídu výše. Tahle výměna mi smysl nedáva

caesar02

Děkuji za vaši odpověď, která je alespoň trochu smysluplná. Nejsem zaprděný důchodce, o peníze mi vůbec nejde a klidně bych si mohl (jak píšete) koupit auto o třídu výš. Vím, že moje plánovaná výměna nedává smysl, ale Karoqa jsem koupil před třemi roky jako předváděčku za dobrou cenu a mám možnost jej v dnešní krizi na trhu aut prodat za cenu, za kterou + nějaký příplatek koupím auto nové. Mladší o tři roky, než stávající. Tak proč ne? Z hlediska mých potřeb mi zcela vyhovuje i s litrovým motorem, který všichni odsuzují, ale málokdo jej zná. Chtěl jsem pouze slyšet pozitivní i negativní zkušenosti s tímto motorem a stejně jsem se nic nedozvěděl. Jinak - buďte rád, že máte 1.4 TSI, ten motor znám, něco už jsem s ním v rámci pracovní činnosti najel a kam se na něj "hrabe" 1.5 TSI. Přeji hezký zbytek dne.

 


0x

mohu se optat jakou má takový motor spotřebu? Já to teda motor nenazývám

tomaso
A jaké minimální požadavky musí takova vec co pohání veci splnovat,abys to nazýval motorem?

 


0x

Vím, že neodpovídám na otázku tazatele, ale přeci jen se zamysli:

Projíždím teď na netu ceny toho Karoqa 1.0, co chce tazatel, když vidím, kolik chtějí peněz za KAROQA 1.0

To máš za 760 000Kč takřka novou mazda CX30 s dvoulitrem 180kW-viz první fotka, kde design vozu je úplně jinde než karoq

Mazda CX-30 2,0i /...

druhá a třetí fotka je Alfa Stelvio s opravdu špičkovým motorem 2.0 Turbo 206kW, mrkni na fotky interiéru- navržení, materiály, design a pohodlí je na zcela jiné úrovni než Karoq ale i Mazda, ten rozdíl je brutální. Podvozek je prakticky shodný s Alfa Giulia.

Alfa Romeo Stelvi/...

Jak s Mazdou, tak Alfou Stelvio, ale i jinými si objednej testovací jízdu. S Alfou jsem měl pocit, že kdybych ji měl, tak s ní několikrát procestuju celý svět. Celý narvžení vozu je úplně jinde a na řízení auta se těšíš. Ten červený interiér je naživo parádní.

Jak píše Gumidek, jakou hodnotu bude mít Karoq s jednolitrovým motorem?

třeba šetří na pojistce

@gumidek

at se snažím jak chci tazatele nechápu. Investice času do zkušebních jízd za to však sesakramentsky stojí.

U Mazdy cx30 mě trochu víc zklamal interiér,což je blbý, když v interiéru jsi většinu času v autě.

Gumidku, dej si zkušebku s tou Alfou Stelvio,ideál rudý interiér a ten motor co doporučuju. Nejsem blázen do aut obecně,ale tohle za zkoušku sakra stojí, sedačky jak v obýváku.

k2

Tak tento prispevek nejak nepobiram. Litrovy Karoq v nejvyssi vybave, kterou k teto motorizaci nabizi, je bez stokoruny za 664tis dle aktualniho ceniku Skoda auto. Vami nabizena Mazda je pak o temer 100tis drazsi (za ty penize uz je Karoq s nejsilnejsim TDi) a ojetou Alfu o 1/4milionu drazsi, nez tazatelem vybrane auto nepobiram vubec...

K2: Pro tazatele evidentně peníze nejsou problém, když mění tři roky které auto s 21000km za jiné..prakticky (až na ten motor) stejné.
Koncern musí tyto zákazníky milovat a posílá jim každý rok děkovné dopisy.

 

@boban... to je první, co mě zaujalo. Ten interiér.

 


0x

Vůbec neváhejte, at už jedete čímkoli, budete naprosto spokojen!

 


0x
Kdysi jsem jezdil s jedničkovou Fabií dvoulitr benzín, 85 kW. Vcelku hezký svezení.
Vloni jsem se párkrát svezl s novou Fabií, litrový motor, výkon víceméně stejný, ale nedá se to srovnat. Ta stará jela prostě pohodlněji. Snadněji.
Spotřeba taktéž skoro stejná.
Osobně bych do toho nešel. Ale proti gustu...
asd1

S tou spotřebou jsi úplně mimoň, dvoulitr Fobie si bere tak 8, pod 7 se dostat pořádně nešlo ani na klidný okresce, jak se jelo svižnějc tak 10. Jinak příjemný motor a jezdilo se s tim hezky, i to mělo lepší podvozek než normální fobie (z RS)

Litrový TSI 81 kW na klidný okresce v pohodě pod 5. Ale v autě bych ho nechtěl, zvuk strašnej kolovrátek, do 2k než tlakuje turbo totálně chcíplý a k tomu dlouhý kvalty natolik že při zpomalení na 30 (typicky kruháč) už musíš dávat za 1 jinak motor akorát drnčí a netáhne. Nějaký pomalejší zajíždění do krpálu k chatě je vyloženě vopruz a s vozejkem už vůbec, to musí spojka být po 50kkm v háji.. Výkon od 2k do 5k je slušný, jete to hezky, kdo tvrdí že to je slabý tak v tom nemohl jet nebo přesedl ze sportáku.. Ty dlouhý kvalty tam dal ekodebil, kratší 1 a 2 by tomu seděla mnohem líp, tim to hodně poje...i..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]