Nejste přihlášen/a.
Zdravim, tak jsem si myslel že mam pouze problem jen ja s Fiat panda 1.1 40kw ,ale ukázalo se to jako závada pro všechna vozidla s lankovým pedálem plynu. Přesně se to projevuje tak,že nastartuji a v neutralu sešlapnu plynový pedal a BLBLBL ,takže utrpení při rozjezdu s křižovatky. Je možné,že by tohle měl na svědomí snímač polohy škrtící klapky? Je nějaká možnost vyčistit nebo rozebrat. Při povolení plynoveho pedalu v autě kopne nebo jak to nazvat , ŠKRTÍCÍ KLAPKU SEM MĚL VENKU A ČISTÁ. Takže hledám pandu s funkční škrtící klapkou a snímačema. Ten rozjezd mi v servise přiřadili k LPG,jenže sem toho fachmana chytil posadil a ukazal že to dělá i na benzin. Tak LPG to fakt neni. Auto vozí balíčky pro zasilkovnu
Snímač bych nerozdělával, pokud to vyžaduje rozpojení jezdce potenciometrů od drah snímače. Tento fakt nastává u monotronicků Bosch (Peugoty, Favority, Fiaty, Seaty, VW,...).
Potenciometry jsou zkalibrované na polohu klapky s fabriky a už pak je nedáš na správné místo.
Oproti tomu, kdy se sundá jen krycí deklík na kterém není nic vázáno a nerozhodí se poloha (klapky siemens, VDO), tak pak možná trošku potřít diavou dráhy, ale pokud jsou od jezdce vydrápané, tak je to taková poslední pomoc před smrtí k ničemu.
Vadu lze zjistit měřením odporů a otáčením klpaky, zda při měření odpor prudce klesne či stoupne (vada dráhy).
Jestli je to tento, tak ho kup. Zde se nerozebírá na prvočinitele jako u monotronicku a nehrozí rozhození hodnot. Jen se sundá z osky a nasadí stejně druhý.
Není to tak hrozné. Jak z hračkářství na mě působí spíš přístrojová deska (budíky) na Dacia Duster. Měl jsem rozebráno a ta kvalita je opravdu mizerná. Jak dětská hračka.
tak dnes ten zázrak dorazil a podle oka vypadá pěkně opracovaná. ŽÁDNÉ STOPY znástrojů jako u magneti marelli. Jen je trochu otřep v tunelu volnoběžného ventilu,ale to pilníčlem na nechty užmoulám. Tak jsem měřil mezi krajními piny toho snímače otáček a podle měření to začína na 1.4kohm a končí 2,3koh pak zase klesá snad je to dobře asi od pulky otevření klesá hodnota . Ještě zdemontuju starou klapku a proměřim odpor na ní. Všem rádcům moc děkuju ,ještě že jste tady
Také děkujeme za zpětnou vazbu. Pomůžeš tím více lidem, kteří mají podobný problém a jsou zvědaví, jak to dopadne.
Tak dneska jsem vyměnil klapku,proměřil kabílky a vše vypadalo ok. A co se vlastně změnilo. Auto neni skoro slyšet jak na benzin tak plyn. Když prošlápnu plynovej pedal na benzin,tak reaguje okamžitě to mě potěšilo ALE... Když to přepnu na LPG a šlápnu na plynový pedál začně kuckat a dusit se.Jak se rozjede,reaguje dobře neposkakuje tam je znát ten snímač klapky. Problém budeme hledat ve vstřikovačích LPG Nejdříve vyzkoušim jiné svíčky,protože LPG je na svíčky pěkná mrcha. Nakonec tam pujdou brisk,které se osvědčili na lpg. Teď tam je Champion.
Reset ŘJ proběhl? Nemusí se klapka nastavit diagnostikou do základní polohy jak u škodovek?
Svíce Brisk no nevim...
asd1:na benzín to šlape,jen na lpg to zlobí.Na benzín to jede ukázkově. Jen sem odpojil baterku ,pak zapojil projel na benzin a většinou se lpg přizpusobí ,ale na LPG jen zlobí ten rozjezd,jinak to jede akceleračně ajko na benzín . Svíčky brisk přesně DR17YC používáme léta v Citroen Berlingo a Peugeot Partner ona motory 1.4 i LPG a bez problemu.Měnim je s olejel 25tis. Vyzkoušel sem hodně svíček,ale ještě sem neměl Iridiový . Ještě zkusim upravit odtrh na 0.7. Originál na Pandu má 0.9 a na LPG se shazuje o 0,2 co si pamatuju od plynaře.
Tak hurá. Akorát takhle nevíš jestli to bylo svícema (i jen odtrhem), kabelama (horší izolace = slabší jiskra) nebo i ten map..
Mohlo to být i víc drobností současně, jednotlivě by se to neprojevilo ale v kombinaci už ano..
Stejně je fajn, že na tomhle motoru když už řešíš problém tak to jsou podobný blbinky a furt to jede, ale na spoustě jiných motorů běžně lítaj desítky tisíc a nejede to vůbec...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.