Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznat vadný snímač škrtící klapky Fiat Panda 09 1.1 40kw

Od: boby odpovědí: 18 změna:

Zdravim, tak jsem si myslel že mam pouze problem jen ja s Fiat panda 1.1 40kw ,ale ukázalo se to jako závada pro všechna vozidla s lankovým pedálem plynu. Přesně se to projevuje tak,že nastartuji a v neutralu sešlapnu plynový pedal a BLBLBL ,takže utrpení při rozjezdu s křižovatky. Je možné,že by tohle měl na svědomí snímač polohy škrtící klapky? Je nějaká možnost vyčistit nebo rozebrat. Při povolení plynoveho pedalu v autě kopne nebo jak to nazvat , ŠKRTÍCÍ KLAPKU SEM MĚL VENKU A ČISTÁ. Takže hledám pandu s funkční škrtící klapkou a snímačema. Ten rozjezd mi v servise přiřadili k LPG,jenže sem toho fachmana chytil posadil a ukazal že to dělá i na benzin. Tak LPG to fakt neni. Auto vozí balíčky pro zasilkovnu

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x

Je to jedna z možných příčin.. Můžeš měřit změnu odporu při změně polohy nebo ideálně diagnostikou sledovat hodnotu polohy...

Novej snímač polohy stojí od tří stovek, takže vrakáč je asi nesmysl..

 


0x

Snímač bych nerozdělával, pokud to vyžaduje rozpojení jezdce potenciometrů od drah snímače. Tento fakt nastává u monotronicků Bosch (Peugoty, Favority, Fiaty, Seaty, VW,...).

Potenciometry jsou zkalibrované na polohu klapky s fabriky a už pak je nedáš na správné místo.

Oproti tomu, kdy se sundá jen krycí deklík na kterém není nic vázáno a nerozhodí se poloha (klapky siemens, VDO), tak pak možná trošku potřít diavou dráhy, ale pokud jsou od jezdce vydrápané, tak je to taková poslední pomoc před smrtí k ničemu.

Vadu lze zjistit měřením odporů a otáčením klpaky, zda při měření odpor prudce klesne či stoupne (vada dráhy).

boby
jasné, takže ani nepomůže si udělat rysku přes tělo klapky a snímače? Výměna vrakoviště cele klapky se snímači asi nepomůže, jedině nové?
koukam po značce skv germany.

eurofrance.cz/...

Jestli je to tato klapka , tak riska pomůže jen na 80%. Přesně to nedáš už nikdy.

Jestli je to tento, tak ho kup. Zde se nerozebírá na prvočinitele jako u monotronicku a nehrozí rozhození hodnot. Jen se sundá z osky a nasadí stejně druhý.

pietro-eshop.cz/...

asd1
23.12.21 17:09

Jinej..

boby
ten první to neni to je na pandu starou. Ja mam tohle viz priloha a snimac polohy je jinej jak psal asd1 , protože se musí lisovat do těla klapky jako volnobezny ventil.
ekodily.cz/...
boby
tak sem pande objednal tento autodily-pema.cz/...
na italkym foru maj vyzkouseno ze maká i na 1.1 a vetsinou byl problem prave v klapce a snimacich klapky.Lepsi je vymenit klapku jako celek.Tak až to přijde tak namontuju a snad uz nebudem skakat.

ideál, paráda

boby
vím že to vypadá jak z hračkářství,ale lepší než dávat skoro 4tis za Pierburg.

Není to tak hrozné. Jak z hračkářství na mě působí spíš přístrojová deska (budíky) na Dacia Duster. Měl jsem rozebráno a ta kvalita je opravdu mizerná. Jak dětská hračka.

boby

tak dnes ten zázrak dorazil a podle oka vypadá pěkně opracovaná. ŽÁDNÉ STOPY znástrojů jako u magneti marelli. Jen je trochu otřep v tunelu volnoběžného ventilu,ale to pilníčlem na nechty užmoulám. Tak jsem měřil mezi krajními piny toho snímače otáček a podle měření to začína na 1.4kohm a končí 2,3koh pak zase klesá snad je to dobře asi od pulky otevření klesá hodnota . Ještě zdemontuju starou klapku a proměřim odpor na ní. Všem rádcům moc děkuju ,ještě že jste tady

Také děkujeme za zpětnou vazbu. Pomůžeš tím více lidem, kteří mají podobný problém a jsou zvědaví, jak to dopadne.

boby

Tak dneska jsem vyměnil klapku,proměřil kabílky a vše vypadalo ok. A co se vlastně změnilo. Auto neni skoro slyšet jak na benzin tak plyn. Když prošlápnu plynovej pedal na benzin,tak reaguje okamžitě to mě potěšilo ALE... Když to přepnu na LPG a šlápnu na plynový pedál začně kuckat a dusit se.Jak se rozjede,reaguje dobře neposkakuje tam je znát ten snímač klapky. Problém budeme hledat ve vstřikovačích LPG Nejdříve vyzkoušim jiné svíčky,protože LPG je na svíčky pěkná mrcha. Nakonec tam pujdou brisk,které se osvědčili na lpg. Teď tam je Champion.

 

asd1

Reset ŘJ proběhl? Nemusí se klapka nastavit diagnostikou do základní polohy jak u škodovek?

Svíce Brisk no nevim...

boby

asd1:na benzín to šlape,jen na lpg to zlobí.Na benzín to jede ukázkově. Jen sem odpojil baterku ,pak zapojil projel na benzin a většinou se lpg přizpusobí ,ale na LPG jen zlobí ten rozjezd,jinak to jede akceleračně ajko na benzín . Svíčky brisk přesně DR17YC používáme léta v Citroen Berlingo a Peugeot Partner ona motory 1.4 i LPG a bez problemu.Měnim je s olejel 25tis. Vyzkoušel sem hodně svíček,ale ještě sem neměl Iridiový . Ještě zkusim upravit odtrh na 0.7. Originál na Pandu má 0.9 a na LPG se shazuje o 0,2 co si pamatuju od plynaře.

boby
takže po výměně svíček z champion na bosch r6 je naprostý klid. Samozřejmě vyměněny kabely a ta klapka. Prostriknout sem MAP čističem na brzdy. Teď to jede k me spokojenosti jak na benzin tak na lpg výborně. Akorat na bosch byl odtrh 0.7 a dal sem tam 0.6 kabely k svíčkam jsou NGK. Champion se moc nechytal s lpg , škoda
asd1

Tak hurá. Akorát takhle nevíš jestli to bylo svícema (i jen odtrhem), kabelama (horší izolace = slabší jiskra) nebo i ten map..

Mohlo to být i víc drobností současně, jednotlivě by se to neprojevilo ale v kombinaci už ano..

Stejně je fajn, že na tomhle motoru když už řešíš problém tak to jsou podobný blbinky a furt to jede, ale na spoustě jiných motorů běžně lítaj desítky tisíc a nejede to vůbec...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]