Nejste přihlášen/a.
Zdravím vespolek,
dovolil jsem si oslovit instituci.
Dotaz na českou kancelář pojistitelů, že bych chtěl přestat platit ručení.
Sdělení:
Dobrý den,
senior narozen 1953. Mnoho let platí ručení za Suzuki Swift, 993 kubíků, Spz PJH...,
benzí, r.v. 1997, Otp AN 8..., registrace 31.1.2001 s nímž jezdí pouze 300 m
přes vlastní pole do lesa s pracovním nářadím k obhospodařování onoho místa.
Na dopravním inspektorátu Blovice bylo úředníkem sděleno,
že neplacení ručení provést odevzdáním SPZ do depozita, což je podmíněno STK při výstupu.
Přechodem na veteránské značky nebo odhlášením, po předložení potvrzení z vrakoviště.
Čestné prohlášení o použití vozidla na ND bylo v 2014 zrušeno,
tímto dokumentem mohlo také dojít k vyřazení vozidla z provozu na komunikacích.
Sdělte prosím, řešení.
Děkuji.
Text zaslaný na info@ckp.cz je bez odezvy.
Proto se obracím na poradce webu poradte.cz
Je nějaké jiné řešení, kde nebude následovat postih?
Děkuji za náměty.
Na vyhledávačích jsou pouze texty s výhružkami, jenž přikládám.
Odpovědi máte - buď odevzdáte do depozitu RZ nebo budete platit povinné ručení. Pokud byste způsobil nehodu na pozemní komunikaci třeba jen přejezdem přes silnici z jednoho pole do lesa, všechno zaplatíte ze své kapsy. Pokud nebudete platit, čeká vás od ČKP pokuta za každý den nepojištěného vozu... to může být i více, než zmíněná fotečka...
Dobrý den, mrzí nás, že jste od nás neobdržel žádnou odpověď na Váš dotaz. Na základě informací, které jste v dotazu uvedl, jsme prověřili náš e-mail info@ckp.cz, ale žádnou zprávu, která by se shodovala s tímto dotazem, jsme neobdrželi. Přijaté e-maily na tuto adresu jsou vždy zpracovávány a přeposílány na odpovědné oddělení, je však lepší využít přímo e-mail prispevek@ckp.cz, který slouží právě pro dotazy ohledně pojištění vozu, případně řešení konkrétních případů. Jak Vám zde již správně ostatní diskutující odpověděli, zákon (168/1999 Sb.) ukládá vlastníkovi, či provozovateli povinnost, mít vozidlo pojištěné po celou dobu, kdy je zapsané v registru silničních vozidel jako provozované. Výjimku tvoří jen doba, kdy je vozidlo vyřazené z provozu ("depozit"), vyvezené do jiného státu nebo zapsané jako zaniklé a po dobu, kdy je odcizené. Vzhledem k těmto skutečnostem, tedy není možné uznat jakékoliv prohlášení o umístění vozidla na soukromém pozemku, o nepojízdném stavu vozidla, ani případné potvrzení např. ze servisu či autobazaru. Pokud tedy své vozidlo nemůžete nebo nechcete provozovat a nechcete hradit zákonné pojištění vozu, je nezbytné vozidlo vyřadit z provozu tzv. "odevzdat RZ do depozitu". V případě dalších dotazů se na nás můžete obrátit na náš e-mail dotazy@ckp.cz.
Česká kancelář pojistitelů
Takovým to musíš předat osobně s potvrzením převzetí, poslat na doručenku a nebo do datový schránky...
Nahoře má prý být klikátko "ODPOVĚDĚT"nevidím, tak ignoruji poučení v "Váš KOMENTÁŘ k odpovědi".
Děkuji zvláště za tento text od čkp.
Dobrý den,
povinnost mít na vozidlo sjednané zákonné pojištění vychází ze zákona č. 168/1999 Sb. Výši denní sazby příspěvku do Garančního fondu
stanovuje prováděcí vyhláška Ministerstva financí ČR č. 205/1999 Sb. dle druhu a obsahu vozidla. Pokud Vaše osobní vozidlo má obsah
motoru 993 cm3, je denní sazba 30,- Kč. Sazebník naleznete i na našich webových stránkách www.ckp.cz. Příspěvek do Garančního fondu
však není pojištění a ani ho nenahrazuje. Jde o povinnou platbu vyplývající ze zákona za období, kdy k vozidlu není sjednáno pojištění
odpovědnosti. Mít sjednané povinné ručení je tedy finančně méně náročné, než následně zpětně hradit příspěvek do Garančního fondu
V případě, že byste využil vyřazení vozidla z provozu (tzv. vložil RZ do depozitu), máte pravdu, že při následném ukončení vyřazení
silničního vozidla z provozu (vrácení vozidla do silničního provozu) je nutné kromě jiného doložit i platnou technickou prohlídku.
Pokud by Vaše vozidlo tedy technicky způsobilé nebylo a nechtěl byste řešit jeho opravu, registr silničních vozidel by Vám vrácení
vozidla do silničního provozu neumožnil.
Pokud byste Vaše vozidlo chtěl využít pouze na náhradní díly a poté vyřadit z registru, je zde možnost ekologické likvidace.
Problematikou zpětného odběru výrobků včetně vozidel s ukončenou životností (dále jen "autovraky") se zabývá zákon č. 542/2020 Sb.,
o výrobcích s ukončenou životností. Aby Vám však provozovatel zařízení ke sběru autovraků mohl vystavit potvrzení o ekologické likvidaci,
na základě kterého můžete požádat o vyřazení vozidla z registru, je třeba odevzdat minimálně karoserii nebo rám s identifikačním číslem VIN,
motor vozidla a převážnou část karoserie. Potvrzení o převzetí autovraku tedy není možné vystavit pouze na jednotlivé díly,
které zbydou po rozebrání vozidla na náhradní díly (např. blatník, kapota, dveře, apod. Provozovatel zařízení k ekologické likvidaci
nemůže také vystavit potvrzení o ekologické likvidaci, pokud by byl mezi údaji v technickém průkazu a na vozidle nesoulad.
Odpovídat musí také údaje týkající se výrobce, modelu, barvy, roku výroby a registrační značky.) Ekologická likvidace autovraku je bezplatná,
většina vrakovišt si ale účtuje poplatek za likvidaci v případě, kdy Vaše vozidlo není kompletní a postrádá některé své části.
Za každou chybějící část zaplatíte určitou sumu. Přesné informace ohledně výše úhrady Vám však poskytne konkrétní provozovatel zařízení
ke sběru autovraků.
Pokud byste však své vozidlo chtěl nadále využívat buď jen na sezonní ježdění, nebo na velmi omezenou krátkou
doporučovali bychom Vám obrátit se na pojištovnu. Některé pojištovny totiž nabízejí pojistné smlouvy, které jsou těmto požadavkům přizpůsobeny.
Více informací Vám poskytne samotná pojištovna. Zde je však důležité brát v potaz, že pokud byste s vozidlem vyjel mimo sjednanou
sezónu provozování vozidla a způsobil škodu, bude pojištovna požadovat veškeré náklady po Vás. Stejně tak pokud byste překročil
stanovený počet najetých kilometrů, bude po Vás pojištovna požadovat doplacení pojistného do výše standartní pojistné smlouvy.
Přeji Vám příjemný den.
S pozdravem
Dobrý den,
nevím proč přes váš formulář nebyl dotaz doručen. použita byla adresa info...ckp.cz.
Vysvětlete mi prosím, když dám SPZ za 1000kč + nějaký správní poplatek, jak je vidět z ceníku do depozita, co bude následovat.
Úředník tvrdil, že se značky vrací jen na základě úspěšné technické prohlídky.
To může časem selhat na bohaté směsi, což je nyní v módě.
Kdybych po čase uložených značek v depozitu nechtěl a STK byla negativní, ale vozidlo budu chtít mít např. na ND k druhému stejné značky,
jenž je právně v pořádu, co se bude dít?
Úředník pravil abych si opatřil jenom potvrzení z vrakoviště aby mohl výřazovat.
Když jsem oznámil, že si to tam asi těžko někdo riskne, culil se a navrhl veteránské značky, ale nevěděl o tom nic.
Tak jsem si zjistil, že to je nejsložitější ze všech variant.
Sdělte, jaké budou sankce za neplacení ručení nebo paragraf podle něhož budete konat.
Děkuji za odpověď.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.