Nejste přihlášen/a.
Píši to proto, že to je velmi zajímavá závada, se kterou si ani ve specializovaných servisech nedokáží poradit. Řídící jednotka AKME, vstřiky Valtek. Auto SAAB 9.3, 2.0T, najeto na LPG asi 220 tis., takže zkušenosti s plynem už nějaké jsou. Začala tahle závada tak, že po pořádném prohřátí motoru, tedy i plynu, najednou to začalo jít na 3 válce. To bylo po ujetí cca 30-60 km. Někdy i při pojíždění po městě. Při přepnutí na benzin OK. Tak první co bylo, jako vždy, svíčky, zapalovací lišta, vyčištění vstřiků, diagnostika, kotrola kabelů, návštěva 4 autorizovaných servisů, najeto spousty km a stále nic, všude říkali nějaké moudrosti, ale závada byla stále. Nikdo na nic nepřišel. Ono to také nebylo jen tak, ptotože když to chvíli stálo, tak to částečně zchladlo a bylo po závadě. I jsme to byli projet, zkušební jízda a stále nic. Potom se i ty vstřiky vyměnili (pístky) a nic. Tak mě to stále vrtalo hlavou, co by to tak mohlo být. V jednom servisu mě dokonce řekli, že to bude asi podpálený ventil, jenomže to se mi stále nezdálo, tak se změřili i tlaky ve válcích a dobré. Motor je jinak v dobrém stavu, olej to nebere, jezdím od výměny do výměny bez dolití. Zkoušela se i jiná řídící jednotka a stále nic. Takže poslední, co mě napadlo, byly ty cívky u vstřiků, i když to byl takový poslední pokus. Všechny 4 jsem tedy zdemontoval, změřil jejich odpor, je na nich napsáno 3 Ohmy, to tak zhruba měly a strčil jsem je do vyhřáté trouby na 180°C, na 15 minut. A znovu změřil a bylo to jasné - 3 zůstaly na těch 3 Ohmech a ta čtvrtá potvora jedna, měla asi 100 Ohmů. Tak jsem objednal novou a ejhle, závada odstraněna a dokonce bych řekl, že ten motor šlape jak hodinky, tak nešlapal ani předtím, takže ta cívka už musela blbnout dávno, kdo by to řekl. Píši to proto, aby se vědělo, jaké se také mohou vyskytnout závady. A v servisu na to nepřijdou.
Žádný superobjev, spousta elektroniky za tepla nefunguje, typicky tranzistory.. Např. u zahradní techniky za tepla chcípne a nejde nastartovat po vychladnutí jede = čato vadný zapalování..
Servisy neumí najít skutečnou příčinu závady nebo jí ani nehedají - jen měnit díly je mnohem jednodušší a k tomu to mnohem víc sype.
Klasika škube = kouknu na svíci jestli to je na jednom válci nebo na všech, pokud na jednom tak přehodim svíci, cívku vstřik atd. a jestli se to přesune je to tim pokud ne hledám jinde. Benzínu stačí slabší jiskra než plynu, proto to na benzín jelo.. Nejspíš mechanicky poškozený vinutí nebo jeho izolace a tepelná roztažnost..
Je fajn že jsou lidi kteří umí přemýšlet a najít to, problém je jen za tepla = je jasný že za studena špatnou hodnotu nenaměřim a musim měřit za tepla...
Jenom by mě ještě zajímalo, co se v té cívce stane, že teplotou takhle změní odpor. Asi jí rozdělám, jestli jsem jí ještě nevyhodil, abych se podíval. Tam snad žádná elektronika kromě drátů není.
Některé cívky a vinutí se takhle chovají běžně - za studena nic, po zahřátí se vinutí přeruší po zchladnutí opět funguje
Jednoduše např. tepelná roztažnost - přerušený drát se za studena dotýká a vodí, za tepla se v přerušení odtáhne = zmenší přítlak a odpor stoupne... Tohle jde změřit snadno jen se musí odpor měřit v provozních podmínkách (za tepla), hůř se měří kvalita izolace kdy to někde probíjí uvnitř vinutí.. V domácích podmínkách se zkouší jiná cívka, pokud je pro každý válec zvlášt tak přehodíš vedle a jestli se přesune i závada tak to je ono (jak pálí válec jde vidět po chvíli provozu na svíci - i když taky ne vždy..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.