Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou chladící kapalinu?

Od: martinpeugeot® odpovědí: 5 změna:

Prosím zkušené.. jakou nemrznoucí kapalinu dát do Peugeota 1.4i KFX motor (starý auto 1997) nepoznačil jsem si minule co jsem dával, myslím byla modrá ale nevím specifikaci, ale nyní je v chladiči něco jako dožlutá špinavá fuj, musím vyměnit. Propláchnu nekolikrát vodou a pak co tam dát? G11, G12, K11...? Aby to něco nerozežralo když je to už starší auto (hliník, tesnení atd..) Poprosil bych o přesné označení kapaliny...Díval jsem se na net ale info jsou různé.. proto píši sem dotaz díky...

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Když nevím jaká kaplalina, olej... do motoru patří, tak si to ověřím zde,: total-dnk.lubricantadviso/... Osobně jsem tedy zatím do motorů PSA dával sice jen G12, ale v C5 je sice ne původní ,ale co se dává v prvovýrobě.

Pokud nevíš jakou tam máš a jak dlouho-vypustit, důkladný proplach, ocet dle předchozí rady nevím , já bych jej tam raději nelil,ale klidně roztok sody (změkčovadla na praní)-tímto jse vyčistil soustavu ve 106 po fouklém těsnění na motoru HDY, kdy šel olej do vody, a dát novou.

Ještě ale než doplníš, vypustíš-změř zámrznost a pak třeba jen dolít vodu , mnohdy to stačí -tedy pokud to není po velkém úniku, jen přirozeným odparem vody!

 


0x
Každý ti tu napíše něco jiného. Každý má své zkušenosti.. dobré nebo špatné... Mě do starého auta poradili zelenou, myslím G11? Ale rozežírající vlastnosti má kterákoliv STARÁ kapalina..ona má stále nemrznoucí účinky třeba.. což se zjistí tím "balonkem" ale antikorozní vlastnosti stářím ztrácí! Takže tam vpodstatě můžeš dát zelenou.. samozřejmě ve správném poměru! Kapalina jako taková by nic rozežrat neměla.. To platilo o starém ( původním Fridexu, který si nerozuměl s hliníkem a dovedl ho rozežrat) Dnes jakákoliv kapalina by měla být vhodná pro hliník..Ale ! Když stárne..3-5 let,tak už plní jen nemrznoucí funkci a dějí se v ní chemické reakce, které ti nepopíšu..jedna z nich je.. že už začne rozežírat! Proto je dobré jí měnit 3-5 let max..U složení si hlídej jen,zda je dobrá i pro hliník.. Takže vypustit..naplnit vodou..projet ohřát,vypustit a dát tam nové cokoliv! Samozřejmě v poměru s vodou..destilka nebo sodovka.. neperlivá.. I kohoutková! Nemrzka by měla eliminovat vodní kámen
Klidně na to vypláchnutí použij ocet! Půl napůl s vodou..Projet ohřát vypustit.Dělal jsem to na svých autech mockrát a nic se nepoškodilo! Problém může nastat u drobných netěsností! Bordel a šlem staré kapaliny může utěsnit drobné netěsnosti, které ocet rozpustí..i ta nová kapalina..Ale to je běžné! Toho se nesmíš bát! Počkat,jestli začne po výměně něco kapat a pak teprve řešit.Mě vždy při kapání nebo drobném úniku pomohla přísada do chladiče z benzínové pumpy! Buď tekutá nebo prášek.Maji to všude.Pomáhá to! Pochopitelně ti to neopraví tlakování do vody vlivem špatného těsnění pod hlavu...Ale to je jiná písnička..
boby
Urcite chladič nevyplachovat páč poteče to tak vetsinou je. Jediné co bych proplachl je radiator. A s tou nemrzkou tak na 5let je cervena G12+ a muze se michat to zelena nebo zluta ani nahodou dela cucky. Nalil bych ruzovou je na 5let. Olej nedavam nikdy podle vyrobce a mam najeto pres 100tis km

radiátor taky poteče a stává se to.lidi na výměnu kapalin prdí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]