Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odešel katalizator -mohu s autem jezdit?

Od: auto123 odpovědí: 17 změna:
Dobrý den, na autě kia rio II 2008 1.4 71 kw v benzínu najeto 140000km, jsem druhý majitel, po koupi a následně po najetí zhruba 50km se rozsvítila kontrolka motoru check, byl jsem v servisu, kde mi bylo řečeno, že odešel katalizator. Výměna by stála přes 10000Kč. Stane se něco když s tím budu jezdit? O auto se starám, byla by to nákladná oprava, na kterou momentálně nemám finance. Auto jezdi normálně, možná i lépe.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

To,že se Vám rozsvítila kontrolka,neznamená,že odešel katalyzátor.Může to mít řadu jiných příčin,např. špatná lambda sonda,netěsnost výfukového potrubí mezi motorem a katalyzátorem.Chce to zkontrolovat,změřit lambda sondu např.Nevím,jak v servise mohli "umělci" zjistit podle toho,že se rozsvítila kontrolka,že je vadný katalyzátor. Spíš Vás chtěli"dohukat",a vystrašit .Mám osobní zkušenost...Taky se mi rozsvěcuje kontrolka...Když kontrolku před prováděním TK zhasnu např.pomocí diagnostiky,auto normálně projde emisemi.

Jinak si myslím,že prodejce o této závadě věděl a proto se auta chtěl zbavit.Ono totiž po vymazání závady auto nahlásí chybu až po najetí několika km(20 až třeba 100).

kami123
30.11.21 14:24

xenofob

samozřejmě, prodejce o otm musel vědetz a protže o tom vědel, aby nemsuel investovatg toto investiční auto posal do světa...kdo si nevezme na prohlídku odborníka s diagnostikou tomu se nakukají hlouposati, chyby se před prodejem vymažou ...

nejlepšími klienty překupníků jsou joudové, píšící o bezplatné rady do poraden jako tato...co myslíte, jaké je to auto...ušetří za odborníka, koupí to a pak řeší kde vzít dalších 30 tisíc na opravu

auto123

xenofob: radši bud´ zticha. Ptal jsem se jen, jestli můžu s autem jezdit.

auto123, xenofob tě odhadl velice správně. Nevidím důvod, proč by měl být zticha.

 


1x

Katalyzátor se testuje trošku jinak. ne diagnostikou. Třeba rozehřátím horkovzdušnou pistolí na 400C a pak stříknutím čističe brzd nebo start spreje. Díky reakci uhlovodíků skokově zdraví katalyzátor zareaguje na změnu teploty skokem na cca 700C a zčervená v tom místě.

Nebo měřením emisí.

Rozhodně není průkazný test jen pomocí instalovaných lambdasond. Vsázel bych na fakt, že spíš ty lambdasondy budou vadné. Katalyzátor má dlouhou životnost, pokud funguje zapalování a vstřikování.

Změňte servis.

jenda22
Gumidku, co to placate? Katalyzator se testuje lambdou a pri chybe se jede na emise. Bud je kat spatny, nebo lambda. Zadne sracky nikdo nikam nevstrikuje. Mozna v Indii nebo u vas na dvorku. Diagnostika podle skokoveho napeti pozna vyskyt kysliku v emisich. Nic jineho druha lambda nedela. Jen diagnostikuje.

 


0x
Do příští technické kontroly to budete muset vyřešit.

 


0x

Teď ty peníze nemáš, což se dá i pochopit...Nneí to málo... Ale než dojde na opravu, tak už by bylo potřeba investovat do dalších věcí, protože u auta, zejména staršího to tak prostě je... A bude z toho za chvilku hujda.. Babo raď, jak z kola ven?

Jak píše kolega, do technické by problém ani být neměl... Že to jede líp, to nevím, ale zpravidla to může jít postupně jenom hůře... Teď je "otrávený", Ještě může být třeba i ucpaný... Nechci polemizovat zda je vadný, předpokládám určitou kvalitu (!) servisu... Jen tak pro zajímavost, rušil jsem Ford Focus 1.8 85kW se 298.000 Km a katalyzátor byl plně funkční... Ověřeno na STK. Auto jsem rušil protože byla zkorodovaná karoserie.

 


0x

Ono totiž téměř všichni co prodávají starší auto ho prodávají aby do něho nemuseli investovat! Případně to doladí díly Starline z Autokelly. To se dá u každého staršího auta předpokládat, že bude vadný katalyzátor, filtr pevných částic, řízení, automatická převodovka, brzdy, horší spojka, vstřikovače u PD, Commonrailu, čerpadlo, turbo... Koho znám, tak na něco natrefil... Ale i tak prodal.. Ono to čeká člověka na zánovním, tak potom není asi problém aby to bylo na postarším... Tak bych z nikoho zase hlupáka nedělal. Hromada lidí je i celkem málo náročných, tak si myslí jak dobře koupili a z dieselu se čudí jako ze Sentinelu... A nikomu to nevadí? Proto když se kupuje starší auto, tak se musí hned počítat s nějakou investicí a to nemluvím o kolech. a oleji, rozvodech atd. .. Vždy to nějaké peníze vyžaduje... Výjimečně ne... Taky znám lidi co koupili i settisícová auta úplně totálně nadoraz a pak mají problém ne jen třeba s výměnou oleje... Ale třeba i s žárovkou ! Lidi jsou různí...

 

007cz

0x
Rád se sype katalyzátor, ten pak proběhne motorem a ten pak zničí. Pokud zjistíte nadměrnou spotřebu oleje tak je vymalováno. Není dobré s tím jezdit.

Můžeš mi, prosím ,vysvětlit,jak se zbytky vysypaného katalyzátoru dostanou do motoru?Proti proudu výfukových plynů? Děkuji.

 

adetouk, možná to nedává smysl, ale opravdu se to může stát. Zbytky keramiky mohou vletět do kompresního prostoru.

007cz
U motoru s kat. Hned u hlavy, a cvvt celkem běžně. Při sání zůstane pootevřen i výfuk, takový jako EGR, a nasaje keramiku.

 


0x

10.000,- za výměnu katalyzátoru u KII 1.4?

Universální katalyzátor do 3.000,-Kč, práce i s minmálními úpravami u soukromníka cca 1-1,5 tis. Kč.

Ostatní možné příčiny rozsvícení té kontrolky neřeším, i když vada Lambdy je asi nejpravděpodobnější.

jenda22
To bude podle roku Euro 4. Univerzalni katalyzator, nebo radeji ten co tam je. Ptejte se podle VIN na motora.cz a reknou vam cenu. Vymenu zvladne vetsina sama.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]