Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chrastící rozvody?

Od: nigi odpovědí: 9 změna:

Zdravím přátelé. Dneska jsem byl ve škodováckým autorizáku upozorněn, že mi prý chrastí rozvody při startu a že by prý bylo záhodno je vyměnit. Najeto mám cca 75t Km. Nevím jestli jsem hluchej, nebo hledám jiný zvuk, ale nějak se toho rachtání rozvodovýho řetězu nemůžu domáknout. Schválně jsem nahrál studený i zahřátý start motoru, jestli byste to mohli posoudit se mnou.

U studeného tam slyším drobné zachrastění asi tak v první půlvteřině, ale to mi přijde celkem v normě vzhledem ke konstrukci motoru.

Motor 1.2 TSI CBZB


studeny.mp3315.41 kB
zahřátý.mp3219.41 kB

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jsou volnější. Vzal jsem si to i na sluchátka. Ale mělo by to ještě vydržet. Možná i nějaká kladka je slyšet, jak kontinuálně šustí.


doplněno 22.11.21 17:53:

CBZB má od jistého roku vylepšen rozvodový řetěz. Je pevnější a déle vydrží. Nehrozí prasknutí, což u starého řetězu hrozí. Proto automobilka upgraduje na lepší model co byl od výroby až v Rapidu a staré rozvodové řetězy mění, aby se motory nepoškodili.

K vůli upgradu na lepší řetěz je pochopitelně nutné použít stahovák a vyměnit i ozubená kola, která jsou pro nový typ řetězu jiná.

nigi

Mám Rapida 2014 ty už dostaly ten vylepšenej řetěz z výroby. Ale esli je na těch nahrávkách opravdu něco slyšet, tak to nechám vyměnit. Díky.

On to může dělat i nekvalitní olej. Napínák pozdě natlakuje a vymezí vůli. Lidi lejou všemožně Castrol, Valvoline a podobné laciné břečky a pak to dělá to, co nemá.

To samé filtry oleje. 1.2TSi má s dvouma ventilama, aby se motor co nejrychleji natlakoval a řetěz napnul.

Opět bych nekupoval nic jiného než VW AG nebo MANN.

Oleje Mobil1 nebo Shell a výměny bezpodminečně 1 za rok nebo za 10 000km.

nigi

No olej tam mám čerstvě najeto jen 1000Km. Měnil jsem ho osobně, Mobil 1 ESP a filtr od MANNu. No každopádně se s něma ještě domluvim at to před výměnou ještě změří. Lepší zaplatit 2 tisíce za změření řetězu + třeba pár stovek za výměnu napínáku (možná tam mám ještě ten starej co byl na dvě věci), než rovnou utratit 8k za celou výměnu.

 


1x

Tohle po startu je u těhle motorů klasika. Řeší se to i na škoda foru. Výměna rozvodů pomůže tak na 10tis km pak to začne dělat znovu. Byly doby kdy to škodovka měnila na záruku jako závadu ale to již dnes bohužel neplatí protože jak tyto reklamace přibívaly tak šel do všech serisů pokyn že zachrastění po startu do několika sekund je vlasnost nikoliv závada.

Když už tak vyměnit napínák rozvodů to by mohlo trochu pomoci, celé rozvody jsou zbytečné pokud tam je poslední verze.

nigi

No právě... drobný zachrastění není nic neobvyklýho tak proto jsem to sem postnul aby si to poslechnul i někdo jinej

Zachrastění při prvním startu po výměně oleje to je teprve pořádný kravál

 

kami123

0x

Proč by si v servisu nedoporučili prachy navíc.

Zaměřil bych se spíš na napínák řetězu. Něco v tom studeném startu tam slyšet je.

Nic drastického.

Rozvody bych řešil jen, pokud je motor špatné konstrukce, je tím třeba pověstný hjundai.

 


0x

Autorizovný servis má pokyny od Škodovký, jak poznat hraničně natažený rozovodový řetěz. Tak at to zjistí a podle toho se to vymění nebo ne.


doplněno 22.11.21 17:45:

Škodovký = Škodovky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]