Nejste přihlášen/a.
prosim kdo mi poradi jak nastavit rozvody na renault megan cupe 1.6 66 kw
U tohoto motoru jsou značky jak na vačce tak na klice, takže žádný problém. Předpokládám, že se bude měnit řemen i kladka, takže normálně sundat potřebné kryty a natočit motor aby byl na značkách ( ventily by měly být ve střihu) a řemen i kladku přehodit.
sory ale zapomel jsem napsat ze mi rozvodak praskl pri startovani,bojim se ze to bude potkany
Tak to je velmi pravděpodobné néli jisté. Šance je tak 99 : 1 . Takže hlava dolu a kontrola ventilů jestli nejou ohnuté.
Kolik pak jste na rozvoďáku měl nalítáno?
prave znamy mi rekl ze 8 ventili se malo kdy potkavaji tak ze nevim jestli to ma cenu davat dohromady.a kolik mel nalitano to nikdo nevi tady nic nesouhlasi vymena oleje byla pri 140tisicich a na tachaci je 110 tak nevim nojo aaaauto
Jeden známý si šel koupit fajky do stánku a řemen mu praskl při volnoběhu, měl taky strach, ale auto jezdilo dál, jen už nevím, co to měl za motor.
Tak za pokus by stalo nasadit novy remen a rucne protocit klikou, jestli budou mit vsechny valce normalne kompresi, tak by to mohlo byt OK.
skusit to muzu ale nevim do jaky polohy pisty a vacky jestli na znaceni jak na klice tak i na vacce
Prvni pist do horni uvrati a ventily do strihu (oba lehce pootevrene) a jestli tam jsou znacky, tak na ne nastavit. Dulezite je spravne napnuti, na zkousku je to fuk a jinak snad nekdo poradi. Byva to ruzne, tenhle motor neznam. Samozrejme na to ma byt nejaky pripravek, ale existuji vetsinou nahradni postupy (rysky na napinaci kladce, prekrouceni remenu o 90 st. atp...)
diky za radu skusimto kdyz to nepujde tak radsi sezenu novej motor.nech ce semi davat 5tis za opravu.ps:jeste jednou diky skousel jsem to vsude ale tady stemi poradili
Ono nejde oto jestli to je 8V nebo 16V ,ale jde oto jak je kounstruovaná hlava nebo písty. Tady u těchto motoru je hlava rovná a písty nemají taky vybrání, tudíš se potká píst s ventilem. Budeme .ale doufat , že se tak nestalo a máš z pr... kliku.
Opatrně natoč písty aby první píst byl tak 1-1.5cm před honí úvratí (vše dělat s citem a jak ucitíš sebemenší odpor pootoč vačkou zase jen s citem) Až budeš mít píst v této poloze můžeš vačkou otačet jak potřebuješ aniž bys poškodil ventily.
Takže vačkou budeš otáčet a sledovat jestli ventily dosednou. Pokud nějaký zůstane vyset je to v háji. Pokud budou chodit normálně nastavíš ventily na prvím válci do střihu to není jak psal jarda že jsou oba pootevřené (to by ten motor moc nepracoval) ,ale naopak oba jsou zavřené. Respektive výfukový ventil se už zavřel a sací ještě neotavřel. To je ten střih. Jak nastavíš takto vačku mněly by být značky na vyčce proti sobě. Potom najedeš z lehka pístem na 1 válci do horní úvrati, na klice by to mělo být taky na značkách. U kliky musíš sundat řemenici abys značky viděl a zároveň mohl nasadit rozvoďák.
Takže ,až to bude nahoře i dole na značkách tak nasadit rozvoďák a novou napínací kladku a napneš řemen. Po napnutí protočíš motor ručně jestli nikde nic nenaráží ( je jasné ,že vše děláš když vyndáš svíčky)
Pokud jde motorem lehce protočit raději 3x dokola tak vše zaděláš a zkusíš nastartovat. Pak jsem napiš jestli jsi měl kliku já budu držet palce.
jo tak jsem to nastavil jak jsi psal motor slape ale nedrzi otacky a ma divnej zvuk ale ve velkych otackach krasne drzi a ani neskytne tak nevim prej spatny casovani na vackach nebo je vohlej ventil tak nevim.kazdopadne dekuju za tip
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.