Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký zvolit vypínač na motobaterii?

Od: stringo® odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, potřebuji kvůli častému vybíjení baterie ve čtyřkolce nějaký vypínač, abych nemusel baterii stále dobíjet, nebo ji odpojovat. Jedná se o baterii 12V v dětské čtyřkolce. Zkoušel jsem najít zdroj vybíjení, ale už jsem odpojil snad všechno příslušenství (dálkové ovládání s alarmem, světla, zásuvku u tažného pro vozík) a stále zhruba po měsíci je baterka úplně vybitá, aniž by se se čtyřkolkou jezdilo. Děkuji za nějaké konkrétní řešení (ideálně asi nějaký konkrétní vypínač pod sedlo na kabel od baterie?).

Díky...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zaseja

2x

Ještě si nenapsal, jestli si zkoušel baterku odpojit úplně, jestli se taky vybije, nemusiš přece odpojovat postupně, aspoň zjistíš jestli ten vypínač má smysl.

Jj, ono to taky může být silné samovybíjení, což taky není neobvyklé. Záleží na současném stavu baterie...


Jo, to jsem zkoušel, po měsíci přijdu, zapojím a nastartuju. Baterka je nová. Musí to dělat něco v té čtyřkolce.
Baterie jako taková by měla přece vydržet odpojená třeba i půl roku ne? Neměla by mít velký samovybíjení efekt, nebo se mýlím? Beru to tak, že by bylo divné že ve velké čtyřkolce nemám po měsíci problém a u dětské problém je vždycky...
jirib
Ne, baterie se samovybíjí.
V úsporném autě ,bez alarmu a centálu nastartujete i po 3 měsících...
jirib
Baterii změřit zátěžovým odporem,nabít a znovu změřit zátě?ákem.
Připojit udržovací dobíjení třeba 50mA nebo více(trafo na napájení antény),záleží kolik změříte samovybíjení.

 

kare

0x
Odpojovač přímo na svorku akumulátoru.
topenilevne.cz/...
Nebo blízko akumulátoru z venku (přerušit + nebo - a zapojit),
m.alza.cz/...
Avšak je to další kontakt v obvodu, raději bych našel závadu, zkoušel jste měřit proud? Nebo jen vytahovat kde co?
Ono stačí akumulátor jednou pořádně vybít a zasulfatuje se, tak že ztratí kapacitu.
Měsíc je dlouhá doba. Například i 5mA Vám vybije za měsíc akumulátor jako nic.
doplněno 07.11.21 10:25: Kupte ten první odpojovač, to bude pro Vás nejjednodušší.
Akumulátor v dětské čtyřkolce může být 4Ah čínský(co zvládne sotva sezónu) a ve velké pracovní 30Ah.
Zkuste si pro zajímavost změřit napětí.
Pokud můžete tak i hustotu.
Hlavně i s odpojovačem udržovat akumulátor nabitý.

Mám tam Vartu 8Ah - stejnou jsem měl v motorce kdysi a tu jsem v listopadu nabil, motorku zazimoval a v dubnu přišel a normálně nastartoval, dělá to něco v té čtyřkolce, proto je pro mě nejjednodušší to vyřešit nějakým tím vypínačem a je pokoj, otravuje mě to pořád odpojovat na svorkovnici. Soused má stejný problém, taky s dětskou čtyřkolkou, vyřešil to startovacím powerboxem, ale to se mi moc nelíbí...

 


Nejsem v elektrice vůbec zdatný, takže jsem zkoušel jenom jednoduše odpojovat kde co. Každopádně na velké čtyřkolce pracovní, mám po měsíci baterii OK a normálně nastartuju. Proto jsem si říkal, že by bylo asi nejefektivnější, udělat prostě na tvrdo vypínač, který odpojí baterii jako když jí odpojím od svorkovnice

jdukolem

Neřek jsi o jaký druh baterie se jedná.Klasický olověný akumulátor by neměl být víc jak měsíc bez pohybu,zkracuje se jeho životnost.


Je to bezúdržbový AGM akumulátor Varta...

 


0x

Zapojte aku cez ampermeter, aby ste videli, aky prud to berie vo vypnutom stave. Mozno ziadny a aku je proste stary a opotrebovany.

 

xenofob

0x

osobne doporučuji odpojovač baterie k vozidlu PRAGA V3S, kdo byl na vojně ten zná

nebo tento

excaliburmoto.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]