Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, koupil jsem před pár měsíci mondeo 2.0 96kw tdci r.v. 2004. A první starty jsou vždy špatný. Dýl točí nebo jak to říct, není to zas tak moc razatní ale bojím se zimy. Baterka by měla být ok. Protože i když je plně nabitá tak to dělá, a i když jsem k tomu přes kabely napojil další baterku tak to stejně točilo stejně.
Po startu se z výfuku vylinou oblaka kouře ale po chvilce už nekouří. Chvíly po startu poskakuje volnoběh.
Co jsem hledal tak by to mohlo ukazovat na žhavící svíčky.
Pročítal jsem to taky a podle toho co jsem načetl tak by se dali zjistit vadný svíčky multimetrem a změřit odpor. Šel jsem to zkusit, ale mondeo to má tak krásně udělané že se člověk nedostane ke žhavičkám aniž by to dlouze rozebíral.. Tudíž jsem jen tak zkusil a změřil změřil jsem odpor od toho přívodu ke žhavičkám vůči kostře a odpor byl nějakých 460kiloohm takže předpokládám že aspoň jedna bude špatná.
Dá se to takhle změřit? Jen orientačně že změřím všechny? Teoreticky pokud by byli dobrý tak by měli mít dohromady nějaký 4ohmy + odpor kabelů měřáku a bloku motoru což jsem změřil dohromady na nějaký 2ohmy takže když by byl výsledek někde okolo 10ohmů dalo by se říct že jsou ok?
Rád bych poprosil někoho aby mi potvrdil v tomto moji domněnku že jen pro orientaci to tak jde. Tímhle způsobem neodhalím která je špatná, ale to stejně nechám na servisu a vyměnit všechny tak je to jedno.
Doufám že se mi k tomu někdo vyjádří. Děkuji vám předem za rady. Pepa.
To by musely být v sérii...
Boj se o vstřiky ty se chovaj podobně... VIF do nafty klidně celou pikslu, dá se tim prodloužit agonie než chcípnou úplně.. Úplně chcíplej umí propálit píst nebo ohnout kliku (nerozprašuje mlhu ale stříká na čelo pístu..)
A měřit spíš proud než odpor...
Zdravím, omlouvám se nestihl jsem odepsat dříve.
Vždyt jsou sériově zapojený ne? Tam je to propojené podobným kabelem jako je tento carent-shop.cz/...
Tudíž je to v sérii nebo to chápu špatně?
O vstřiky se taky bojím no, vif už tam šel a né že by se něco změnilo. Auto je od kamaráda, co jsem se sním bavil tak už mu to taky předtím dělalo, neví jak dlouho ale že už mu to dělalo taky takže je to vada delšího trvání. Co jsem z něj dostal tak že si myslí že už to tak 3-4 roky dělá. A furt jezdí..
Když odejdou vstřiky tak stejně půjde na vrakáč.
Proud by byl lepší ale bohužel klešták nemám a mám jen multimetr kterej utáhne jen 10A takže tudy cesta bohužel nevede, tak jsem se vydal cestou měření odporu.
Jsou paralelně (proud jde z drátu na kostru = železo), takže i když bude dobrá jen jedna a tři v háji tak odpor naměříš správný. Musel bys odpojit a měřit každou samostatně..
Kdyš nemáš ampérmetr tak zajet za někym kdo má.. Pokud žhaví normálně tak je blbost měnit preventivně, akorát se to zalomí
VIF - nesmíš od toho čekat že to motor zgenerálkuje do novýho stavu , ale smrt čerpadla/ vstřiků to umí někdy oddálit o dost... Rozhodně tim nejde uškodit a na prachy se to zaplatí na spotřebě... Nejlíp ale nafta třeba Německá, u nás se parametry honí aditivama tam maj kvalitní už základ...
Ano, svíčky jsou v sérii. Celkový odpor za studena by měl být do 2 Ω. Je jisté, že minimálně jedna je přerušená.
Díky. Takže to hodím do servisu at na to mrknou případně je zkontrolují jestli jsou opravdu špatný a stejně nechat vyměnit všechny. díky moc.
Tak svíčky jsou zapojeny paralelně.. Obvyklá svíčka na 12V bere za studena prvotní proud 16-18A , což by vycházelo při 12V cca na 0.75 ohmů na svíčku a kdyby to mělo být paralelně měřené, tak to svým měřákem vůbec nezměříš tak, abys poznal zda je vadná nebo ne, jak píší kolegová, používám to tal, že kvalitním měřákem změřím prvotní proud a podle toho poznám kvalitu žhavení..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.