Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna oleje odsátím přes měrku

Od: stepm® odpovědí: 35 změna:

Nedávno si kámoš postěžoval, že ho zase čeká výměna oleje a jak se mu pod auto nechce. Tak mu říkám, odsaj ho přes měrku. Čuměl, jako bych se zbláznil. Vždyt tam přece může trocha starého oleje zůstat a blablabla... Říkám, prosímtě, tý tvý starý mrše (nějaká O2) je to už stejně fuk... Od tý doby se nebaví, ale co už.

Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti. Já už takhle olej měním několik let na 3 autech různých značek. Jelikož je to čistá práce a nijak mě to neobtěžuje, měním ho už po 10 tkm, což je podle mě lepší, než vypouštěním přes noc čekat na poslední kapku a pak ho tam nový olej nechat 2x tak dlouho. Ty zbylé 2 decky starého už motoru přece neuškodí. A většinou tam ani nezůstanou, zkoušel jsem po odsátí zvednout auto a povolit šroub a ani kapka. I objem vypuštěného oleje odpovídal předepsanému. A nějaký kal nebo usazeniny... at si ve vaně zůstanou, stejně jsem si nikdy nevšiml ani při vypouštění, že by vytekl nějaký sajrat.

Prosím objektivně a bez přehnaných emocí. Děkuji.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami123

1x

Pokud ti tam nic nezůstane, jak píšeš, tak je to jedno.

Akorát nevidím důvod, proč to dělat komplikovaněji, tedy pro případ, kdy pod auto musím kvůli filtru, ze kterého olej také vyteče.

 


1x
Vyměnit olej klasicky mi zabere hodinku i s cestou do práce, kde mám k dispozici rampu. Cestou aspoň zahřeju motor a olej zřídne. Navíc je dobré auto a motor prohlédnout zdola na případné závady. Čistá práce odsátím? Filtr neměníš? Protože při jeho výměně se zasereš víc, jako při samotném vypuštění oleje zátkou. Jinak každý poctivý mechoš ti olej vypustí raději spodem. A na magnetu se chytají šponky.

Filtr (vložku) mám nahoře. Kdybych měl rampu, tak není co řešit, ale na heverování už jsem prostě línej. Mám ojetiny v ceně 100 - 200 tisíc, u kterých vím stejně prdlajs, jak a jestli vůbec měnil olej předchozí majitel, takže prostě nevidím důvod to hrotit. Samozřejmě kdybych si koupil funglovku na zbytek života, tak je to jiná situace.

 

mechanikodforda

0x

Z magnetu ve výpuštáku se nesetře kovový bordel, takže následující bordel putuje do filtru. Šroub časem nejde povolit jak to teplem pracuje, jinak nic, žádný rozdíl. Proto je potřeba metody střídat, tak 1:1. Podmínka je samo sebou výměna filtru.

007cz
Na jakém autě lze nalézt magnet na vypuštáku olejové vany motoru.

By mě taky zajímalo, protože ve dnešních motorech už moc magnetického bordelu nevzniká. Litina je pryč a rozvody většinou řemenem. To tam bude spíš víc plastů.

A co takové ojnice, pistni kroužky vložky válců, ložiska? To je taky plast nebo to dříve byla taky litina?

 

vlsta2*

0x

Odsávačku na olej doporučuji, dokonce se dá vytáhnout o chlup více oleje nežli při vypouštění. Mám vlastní zkušenost na VW benzín, výměna střídavě po 15tis. jednou až dvakrát odsávačkou a jednou vypouštěním. I jsem několikrát ani neměnil filtr při odsávání, takže tam byl 30 tis., ikdyž přístup k němu zeshora byl dobrý. Auto má dnes druhý majitel a má najeto přes 460 tis.

Ale no tak. Vždyt to není právda- vypouštěcím šroubem ještě po dosátí oleje vypustím cca 03l oleje! A neměnit filtr? to je stejná prasárna jako olej po 30 000km

vlsta2*

u mě to tak ale bylo, s odsávačkou vždy více, cca 1až2dc. Olej po 15tis. jsem uvedl a filtr že po 30tis., nevidím v tom nic špatného u dnešních aut. Navíc auto jezdilo a jezdí dodnes na lpg. Takže čistota vypouštěného oleje se zdaleka nedala srovnat u benzínu a vůbec u nafty

kami123

Olej provozovaný na LPG vypadá sice čistěji, ale ve skutečnosti je mnohem vice zdegradovaný, než na benál.

U LPG by se měl měnit častěji.

Přesně tak. U LPG je třeba měnit olej častěji, protože jeho mazací schopnosti klesají mnohem rychleji i když je čistější než křištál.

 

jen*

0x
Měním po 10 tis km a nevidím v tom žádný problém.
doplněno 23.10.21 19:51: Jinak po odsátí naliju trochu oleje do motoru a po chvíli znovu odsaju

 

bz*

0x

Některé auta měrky nemají a některé auta nemají měrky nad místem, které je nejnižší místo v motoru - myšleno u zátky.

Takže je to BLBOST.

V Rusku či USA mění olej v motorech s turbem po 5-7 tisících km. Mají nabušené oleje Lukoil, nebo pro nás neznačkové - neznámé oleje, třeba z USA Texoil, nebo Petro Canada s normama BMW, VW Ford atp. Nikdo si nekoupí Castrol, protože tam každý ví, že je to PŘEDRAŽENÉ a v Rusku jde o veskrze pančovaný olej.

Zatímco v USA se vyhýbají syntetickým či hydrokrakovým olejům, tak zákazník v Rusku vůbec nechce olej minerální. Problém je totiž přísady a vysoký alkalický počet, vysoké hladiny zinku a fosforu, resp. obsahu s vysokým obsahem sulfátového popela.

 

xenofob

0x

moje zkušenost...mám auto s výpustným šroubem v nejnižším míste olejové vany a mám záruku, že po jeho odšroubování olej vyteče a s sebou vezme maximum usazenin...K tomu byl ten kryt vany se šrouben zkonstruován..když si nechci špinit ručičky dám to do servisu kde mi vymena oleje vypuštěním vcetne vsech filtrů vyjde na stejne penize jako kdybych si koupil olej a filtry v maloobchode a vymenil to sam...to vime vsichni ze tam maji olej ve velkobaleni a na nakupy filtru velkou mnozstevní slevu

mam take sekačku a ta žádný výpustny šroub nemá...řkl bych že kdyby měla, bylo by praktičtšší olej vypoustit než se srát s nějakou hadičkou...přesto že to vím nebyl jsem osvícen jako autor dotazu a nikdy by mi proto nenapadlo začít cpat do motoru nějakou hadičku, to napadne jen človeka ktery nikdy nevidel sundanou olejovou vanu vcetne černých usazenin a kalů... j

ale je to jedno, kdo chce odsavat ten bude odsavat dal, proto ani nechapu smysl teto otazky


Kdyby výměna oleje v servisu vyšla cenově stejně, tak se s tím vůbec nepatlám. Jenže v servisu bych dal 3x tolik. Sám koupím 5 litrů kvalitního longlife oleje za 8 stovek a v servisu by stál 2500 + 2x dražší filtr + práce. A ještě bych musel věřit, že tam vzhledem k DPF nalijou správný olej. Respektive že ho vůbec vymění.

Zasviněná olejová vana je mi celkem u zadku, kor u starý jebky za 100 tisíc, a hadičková metoda je dnes běžná i v autorizácích.

Ano, budu odsávat dál, jen mě zajímal další názor. Ale pouze takto konstruktivní, ne ty pychobláboly od @bz.

bz*

Volkswagen servis:

intervalový servis: 576,--

olej: Castrol edge loglife 5w-30 4 l 1256,-

filtr 252,-

náklady s ekologickou likvidací 50,-

+ razítko do knížky + záruka mobility.

Zavolá mě, předemnou olej vylije a předemnou nalije nový.

za 2.134,- Kč v pracovní době

-----------------------------------------------------------------

Výměna u Garážového mechanika:

garážová výměna 400,-Kč

Olej čoro moro 5w-30 Mobil 1 se sníženým popelem NE long life 4L 400,-Kč

Filtr Man 156,-

2 hodiny ježdění a shánění filtru, jetí pro olej, a 30km jízdy

nálepka na vzduchový filtr o výměně a hodina hraní si s jeho notebookem o snulování servisu (auto řvalo servis nyní)

žádné razítko do knížky ... žádná faktura, žádné DPH, žádná záruka.

za 956,- Kč + 3 hodiny + 30 Km = PRODĚLEK

kami123

Za tři hodiny by to udělal i Pat a Mat.


@bz, vy jste dobře mimo.

Na dílnu mě dneska nepustí ani obyč servis, natož autorizák. Jako zákazník tam nemám co dělat. Samozřejmě že mají olej ze sudu levnější, ale mě ho prodají 3x dráž, než je běžná MO cena pětilitrovky. Vydělávat se musí na všem. Možná jste s mechaniky kámoši, možná máte štěstí, ale mě už ojebal (na jiné práci) i známej, kterýmu jsem do tý doby hodně věřil.

Ale jinak jo, se zánovním autem jsem do autorizáku jezdil taky, kvůli servisce. Ale to je úplně jiná situace.

nigi
No nemůžu si pomoct ale celá ta kalkulace od @bz výměny oleje v VW servisu je jedna velká pohádka. Ceny vůbec neodpovídají tomu co si servisy účtují a už vůbec mi nedává smysl, že by VW servis Lil Castrol EDGE a ne originální brandovaný VAG olej.
bz*

nigi,

kopii faktury držím v ruce, mohu to okopírovat, Pane Pohádko.

Na faktuře je ještě 1 položka za 192,- 0150000 F.vyhledavani chyb rizena a ta mnou uvedená cena je teda bez DPH.

stepm

nejsem mimo, vy jste mimo, jedná se o venkovský servis VW. Když budete chtít, dám ván kontakt.

VÍTE JÁ ÚPLNĚ MILUJU, KDYŽ MI NĚKDO TVRDÍ, ŽE TO NEJDE.

VÁM TO NEJDE. VÁM ...

nigi

Ok takže ten váš VW servis je vlastně to stejné co "Výměna u Garážového mechanika" s tím rozdílem, že si zaplatil přístup do elektronické servisky... no to jste nám to tady mohl napsat rovnou, ale to už by to nebylo tak "bombastické". Pokud tady pán jezdí do nějakého většího servisu, který má v okolí svého bydliště, tak je mu to platné jak mrtvému tatranka, protože to rozhodně není běžná cena výměny oleje (ani v autorizáku ani v neautorizáku).

jardajagr
Ja pár let zpátky platil v autorizaku za servis u golfa nejaky 2000, olej vlastní, jen měnili palivový filtr.
kami123

Home servis, varianta Premium+

Zvednutí kola 2x 2m

Povolení + dotažení šroubu 2m.

výměna filtru 3m

Slití oleje 2m

Nalití oleje 2m

Vymazání kontrolky 2m

filtr 200,-

4l oleje 520,-

Poštovné 120,-


To jsi ale popsal postup pro staré miniauto a ještě v ideálních podmínkách

Jinak ještě musíš přidat půlhodinové sundávání krytu pod motorem, který je u některých aut metr dlouhý, drží na 20 šroubech, plazit se k nim pod autem je hnus a pak ještě aspoň dva nejdou povolit nebo jsou ožvejkané (proto ta půlhodina). Zlaté BMW, které mají pod výpuštákem v krytu okýnko a šroub na dně vany, ne zezadu.

kami123

Co se týče deklu, ta holt 3+4 minuty navíc, Najet druhým kolem na obrubnik nebo cihlu. (olej by se měl vypouštět ale v rovině.)

Já mám zvedák, tak to neřeším. Zítra budu prohazovat kola a budu to dělat radši asi stejně na heveru.

Mimochodem, nemá tu někdo kolem Brna vyvažovačku?

kami123
24.10.21 21:55
kami123

Pro inspiraci, jak vycucnout a využít vyjetý olej, zkoušel jsem to zrovna minulý týden během výměny. Vypouštěl ale klasicky.

 

 

jabraka*

0x

Výměna oleje v seriozní dílně je levnější,protože mají k dispozici olej ve velkoobchodním balení téměř o polovinu levnějším,než u pumpy.Navíc platím za práci.Mám jistotu pro případnou reklamaci.

JABRAKA

kami123

seriozní dílně

je levnější

téměř o polovinu levnějším,než u pumpy

Mám jistotu pro případnou reklamaci

xenofob

ty jsi jen velkohubý pepík který se považuje za mazaného...

nigi

"v seriozní dílně je levnější,protože mají k dispozici olej ve velkoobchodním balení"

Jen tak zběžně jsem kouknul na poslední fakturu ze BOSCH servisu, když mi dělali přetěsnění olejové vany. Jednotková cena Long Life oleje 5W-30 je 549Kč s DPH. Za kompletní náplň je to tedy 4*549 = 2196Kč. Já 4 litry LongLife oleje Mobil1 koupím za 900Kč v obyčejným obchodě s autodílama.

Filtr v servisu (BOSCH) 322Kč, já ten stejnej koupím za 180. Tolik asi k cenám dílů v servisech.


@nigi: Přesně tak, to jsou ty výhodné VO ceny... A když mám 6 litrů náplně, to už je pak rozdíl...

 


0x
U fabie 1 jsem to normalne tak delal. 270t km na hrbu a zdarne jezdi na doziti u otce. Dokonce to kolikrat dela i servis, az jsem cumel.
nigi
Koncern to má normálně v servisním postupu. Buď mají vypustit spodem a nebo odsát vrchem... Je to na konkrétním servisu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]