Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zjistil jsem po dvou a půl rocich ze auto bylo bourané nejspíš šlo přes střechu

Od: daver* odpovědí: 33 změna:
Před dvou a půl rocich jsem zjistil ze auto bylo bourane nejspíše šlo přes střechu da se nějak řešit ne o už je moc pozde?
doplněno 21.10.21 16:12: Před dva a půl rokami jsem vůz pořídil na to ze bylo bourane jsem prisel před týdnem

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

A co chcete řešit?

Dosud jste s vozidlem byl spokojen, co tedy dál?

 


6x

To je ako zistit, ze vam zenu ojazdila jedenastka miestnych futbalistov na hasicskom bale pred 3 rokmi. Mozete to len zobrat na vedomie a naucit sa s tym zit.

21.10.21 17:20

 


3x

Dá se to řešit tak, že budete dále používat jako doposud nebo prodáte jinam a budete tvrdit, že po dobu vašeho používání nebylo bourané.

Já si kupoval před léty xsaru právě proto, že byla přiznaná havárka a věděl jsem o nutném servisu. Servis/opravy 8000,- cena oproti jiným o 20tis nižší.

Pokud jste kupoval před léty druhý nejdražší kus na trhu s přesvědčením, že nebylo bourané, jak dokážete, že jste ho za dva roky nenaboural právě vy? Nebo jaké máte vlastně choutky - vrátit vůz za původní cenu?

daver*

Dejme tomu ze vozidlo bylo jedno z nejdražších svého druhu. Tím pádem “kdybych” chtěl vozidlo prodat už ztrácí nejméně polovinu své ceny. Dokázat ze jsem to nenaboural já to nevím jak bych udelal proto se tu ptám

Problémů je hned několik. Už se vás pár kolegů ptalo - co byste teď chtěl?

Chcete vrátit část peněz? Chcete prodat, ale už nemůžete zapřít nabourání? Chcete s tím jezdit dál a jenom vás štve, že to bylo tak drahý? Chcete vrátit vůz a získat peníze zpět jakožto podvedený kupující?

Soudit se klidně můžete. Musíte ukázat na někoho prstem "ty jsi mne okradl tím, že jsi prodal vůz po bouračce a tuto informaci zapřel". Specifikujete i vaši ztrátu - prokážete. Pokud toto nemůžete prokázat, čeho vlastně chcete dosáhnout?

Pro uznání nějaké ztráty a její náhrady byste musel 1) bydlet v jiné zemi a 2) soudit se přímo s automobilkou-výrobcem

U nás se říká, že chce hlavně "remcat".

 


3x

I kdyby vám prodejce ve smlouvě garantoval, že nebylo bourané, jak chcete dokázat, že za těch 2,5 roku jste ho neposlal přes střechu vy? Jaké je to auto? Za kolik? Kde koupeno?

daver*

Mini r53 za 155k bez kol okolo Chomutova . To prave nevím jak doložit ze to už bylo…

 

kami123

2x

Dá se říct, že je to trošičku pozdě.

 

mnd®

2x

A co chcete řešit po dvou a půl letech? A ještě že nejspíše šlo přes střechu - na to máte znalecký posudek? S tím nic neuděláte.Jste to mohl hodit na střechu sám.Dva a půl roku jezíte s bouraným autem a zjistíte to před týdnem

daver*

Auto stojí v garáži a za dva a půl roku má najeto 4500km. Jinak to po každé koupi auta odstrojite kastli do hola aby jste našel chybky? Takovouhle věc prave má zaručovat kupní smlouva a v ni napsané ze auto nebylo bouráno..

Od toho jsou cebia magnety. Nebo odstrojit.

Co když to majitel před Vámi taky nevěděl a prodal v dobré víře , stejně jako Vy jste to koupil v dobré víře, že bourané nebylo?!

 

bz*

1x

To je ještě dobrý,

jeden pán si dovezl půl roku starou Vektru s najetými 5000km. A na evidenčce neprošel. Podle VIN to mělo být sedan ale bylo to 5 dveřový hatchback. Furt okolo toho chodili a pak zjistili, že to bylo posvařované ze dvou aut, ze 2 rozdílných Oplů vekter.

Protože to byl dovoz nenadělali nic

 

daver*

Mno tak auto jsem kupoval jako nebourane už jen to mě štve ale to je každému fuk to chápu ale prece jen je to porušení kupní smlouvy když tam tvrdí ze auto je nebourane.. to ze jsem na to prisel až po takové době je tím ze to je jen letní víkendové auto a teprv teď jsem měl komplet odstrojeno a zjistil to…

Tak opět,

A co chcete řešit?

Dosud jste s vozidlem byl spokojen, co tedy dál?

 


0x

I kdyby se jednalo o úplně nový výrobek se standardní zárukou v délce dvou let, tak teď už nevyřešíte nic. Je pozdě.

Smiřte se s tím a auto užívejte dál, nebo ho prodejte. Jinou radu nedostanete, protože neexistuje.

 

jardajagr

0x
Zajděte za právníkem co se v tomto právu vyzná a budete mít jasno. Tady je to jen banda teoretiků...
Upozornění od sys milancukrar 21. 10. 2021 17:58:44
mírněte se v napadání poradců.

Banda terotiků? Bohužel všichni mají pravdu.

Naopak Vy ho posíláte za právníkem který po 2,5 letech neudělá vubec nic !

Jen bude z pána cucat a cucat a cucat peníze dokud pán nepochopí že je to zbytečný a vyhodil pár tisíc oknem...

jurajjuraj*

presne tak , zajdi za pravnikem, krome toho ze mas auto tocene pres strechu tak jeste vyhodis penize za radu u pravnika a ten se bude cely vecer valet po zemi smichy , rada jak poj na me z boku a pritlac

 

jabraka*

0x

U nového auta se obvykle každý rok odepisuje v průměru až 22 % takže po 5 letech už je na nulové hodnotě.Takže u vozidla už se nedá mluvit o hodnotě věci.

JABRAKA

Jardo, to není každý rok 22%, každým rokem to klesá.

 

id

0x

Já jsem koupila roční vůz s 3 letou zárukou u auto škoda design. Po 6 letech jsem jej prodávala a při prodeji bylo zjištěno, že je komplet levá strana přestříkaná, asi bylo taktéž bourané. Ve smlouvě ani tuk.

 

xenofob

0x

dalo by se to řešit,. pokud by byl k dispozici stroj času...bohužel nic takového nemáme k dispozici...vzhledem k tomu že to bylo přes střechu který je ted navařena z jiné bouračky, je narušena pevnost celé karoserie...z auta se stala pojízdná rakev a případnozu autonehodu právě kvůlůi tomu nemusíš přežít...dej so sešrotobvat a kup si ěnco bezpečnějšího...

zaseja

Co to meleš za nesmysly, zkus mi logicky vysvětlit jaký je rozdíl v pevnosti střechy navařené ve fabrice a nebo v těch samých místech od svářeče. Je to navařený ve stejných bodech a možná i pevnějšímy svary.

zaseja...Záleží na provedení. Pokud se nesbourali sloupky a je to pouze plech, tak se pevnost nezměnila, ale pokud někdo ušetřil čas a námahu a říznul střechu se sloupky, tak to není rozhodně pevnější.

zaseja

Pokud to uříznul i se sloupkama až u prahů a zase to na tom samém místě přivařil, tak je to pořád stejně pevný jako z fabriky, jedině že by zapoměl nějaký sloupek na tom původním autě.

Nebo mi chceš tvrdit, že když nabouráš a necháš si to v servisu opravit, tak že je stejně to auto na likvidaci?

zase ja. Musel by to odbodovat. Ne řezat. Nejde odpojit sloupky. Skořápka skeletu navazuje na sloupek z prahu, podlahy a celého boku na závěr sendviče.

Musel by tedy vyměnit boční celý plech s dveřmi. V praxi (což je nepřípustné) se to řeže v půlce A sloupku v místě okna.

 

pokud tam bude mít z tlusté pásoviny v místě přerušení plechů výztuhu na kterou to nabastlí, tak se v tomto místě díky svárům z COčka může plech místo předdefinovaného mačkání roztrhat a pevnost skeletu je jiná než počítal výrobce.

V tomhle principu přerušení s výztuhou pod plechy se dělají bastli posvařovaných skeletů ze dvou a více aut.

Absolutně souhlasím s gumídkem!

Zajímal jsem se o to-na opravu skeletu karoserie ve větší míře poškození, poškození důležitých částí-zmuchlané sloupky atd...se uplatnili 3 technologie svařování. Jak bodování, tak CO čko(ale plyn byl přívětivější Corgon nebo jiný s větší příměsí netečného plynu, aby tak ty plechy "nehořely") Pak se v určitých částech zase uplatnilo pájení MIG(MAG), to je zhruba řečeno mezi tvrdým pájení a svařováním.

Na každý druh poškození skeletu automobilka vydala přesnou specifikaci, KDE přesně v jakých místech se musely jednotlivé části odřezeat a JAKÝM ZPŮSOBEM-jakou technologií a PŘESNĚ v JAKÝCH MÍSTECH, jakým svařovacím proudem(atd...) se musela oprava provést.

NEEXISTUJE, ŽE SI NĚJAKÝ JARDA Z "KONOPIŠTĚ" jen tak vezme COčko a začne si prskat svary kde se mu zlíbí. Nejsou to nějaké 1cm tlusté plechy které ti dají svařovat ve svářečské škole. Vysokopevnostní plechy skeletu vozu se dost snadno znehodnotí. Musí to být vyškolený zapracovaný odborník výlučně pro svařování karoserií.

Náraz z boku u jen tak "poslepované " karoserie byl mnohem destruktivnější, než odborníky správně provedená oprava skeletu karoserie.- hlavně v oblasti KOLEM prahů

 


0x

Tak asi to nebyla tak zjevná vada, když to u prodeje m respektive Vašeho nebylo poznat... Určitě to poznání zamrzí, ale dosud jste byl zřejmě spokojen... Tak bych ho užíval do smrti (jeho) a nespekuloval bych nad tím, jak ho dobře prodat. Nebo když jste to nepoznal Vy, tak ho prodáte někomu kdo to nepozná... Jsou lidé kterým ani nevadí auto svařené ze dvou aut a naopak se tím i chlubí (už jsem se s tím opravdu setkal).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]